Inlägg från: Skottdagen 2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen 2008

Spar ni ihop till bröllopet?

Mitt första inlägg på detta Forum. Har läst mig till mycket nyttig info, men inte förrän nu blivit sugen att ge lite synpunkter.

Bröllop för mig/oss som inte är ett dugg rika utan sparar så gott vi kan är en fest för oss, men också för våra gäster.

Jag brukar tänka så här; om jag vore gäst på min egen fest skulle jag då vilja bli bjuden på några snittar och lite kaffe med tårta om jag har rest över 150 mil, såsom många av våra gäster kommer att göra. De bor i södra sverige. Vi gifter oss i norr.

Nej, det är inget alternativ för oss. Vi bjuder på 3-rätters med alkoholen m.m. och är väl uppe i en budget på drygt 100 00 kr, men så är det också närmare 100 st gäster.

Ja, vi hade kunnat skala bort gästerna, men jag kan inte säga nej till en moster och den andra är bjuden osv och ja, vi umgås med våran släkt.

Vi sparar och väljer inte det dyraste alternativen utan gör kompromisser. Vad är viktigt, vad är mindre viktigt. Ring = viktigt, klänning = nej inte så mycket.

Tänk på er, men även på er gäst. Vi har varit gäster på fler än ett bröllop och det har påverkat vårt val av utformning. Vad var roligt, vad var mindre roligt.

Har man inte råd, spara och vänta lite, ta lån eller sätt era vänner i arbete. ert bröllop, ert val.

Svar på tråden Spar ni ihop till bröllopet?