Inlägg från: SlottsBrud2008 |Visa alla inlägg
  • SlottsBrud2008

Spar ni ihop till bröllopet?

Vi sparar...
    Men fick förra veckan veta att mina föräldrar bidrar med minst 15 000:-
    Ett mycket välkommet (och minst lika oväntat) tillskott...

Vi sparar så mycket vi har råd med.
    Men med hus, 2 (3 nu men en ska säljas) bilar, billån/privatlån/huslån så är det ganska svårt.
    Men så mycket vi kan iaf.. :)

• SlottsBrud2008

Förresten... varför är man MER stolt om man betalar själv?
    Våran plan var ju faktiskt att betala helt själva så vi absolut inte räknade med några bidrag...
    Men inte kommer jag vara mindre stolt över vårat bröllop för att mina föräldrar hjälper till att betala...
    Huvudsaken är väl att man får det bröllopet man vill ha? inte vem som betalar??

• SlottsBrud2008

ramlösa

Våran budget var från början mycket mindre än vad den är nu...
    Efterhand så har vi insett att vi vill nog lägga mer pengar än vi tänkt från början. Och med tillskott då så blir det ju lättare.

Hur lyckas ni hålla ner kostnaderna så mycket? imponerande måste jag säga!! :)

• SlottsBrud2008

lillylinda

Jag menade verkligen inte något personligt mot någon, bara en fundering mest :)
    Men det blir lätt sådär, att när man lägger lite mer pengar så blir det många kommentarer om att "det är bara en dag" och såvidare, förstår dig.
    Från början var våran budget på runt 20 tusen men det blir mer och mer...

Gay-bröllop är i en klass för sig :) de jag varit på har stämmningen varit "lite extra" glad.. förstår du vad jag menar? Det är lixom så no-no i så många delar av samhället så bröllopen blir lite more :D

Svar på tråden Spar ni ihop till bröllopet?