Inlägg från: Mrs Marley |Visa alla inlägg
  • Mrs Marley

Vi som gifter oss juli 2008..

12 juli verkar vara ledigt så jag tar det
    lokal och kyrka är bokat

• Mrs Marley

Jag tycker att det är jättesvårt att boka fotograf...har beslutsångest

• Mrs Marley

Vi gifter oss i Skåne om 1 år och 1 vecka

• Mrs Marley

Mitt projekt just nu är vigselringen och klänningen. Inbjudningarna kommer jag börja med lite smått efter sommaren, ska skickas i februari mars med tanke på semesterplaneringen. Visst har man att göra

• Mrs Marley

Nu har vi delat ut alla "uppdragt" till bröllopet och alla har tackat JA!
    Idag ska jag upp till stan och titta på papper till inbjudningskort

• Mrs Marley

Dom första som blev tillfrågade var min m2b två bestmen, han ringde dom direkt när han hade friat...dom blev lite ställda men tackade glatt JA. (den ena satt på blind date och kom av sig helt.Dom hade dock något att prata om hela kvällen)
    Min systers barn ska vara näbbar så dom frågade jag, den äldsta var med på det direkt, mellan tjejen blev sur för att hon skulle dela uppdraget med sin syster ( storasyster har redan varit näbb vid ett annat bröllop och det var ju orättvist om hon skulle vara det två gånger )
    Mellan tjejen är min gud dotter så jag fick muta henne med att hon ska läsa en dikt, hon är 10 år så först var hon tveksam men nu letar hon dikter för fullt.
    Min yngsta syster ska vara tärna och det har jag alltid sagt att hon ska få vara så där var det ingen överraskning.
    Min andra tärna är en av mina bästa vänner. Jag väntade flera veckor innan jag frågade henne så hon förväntade sig inte alls den "äran", hon blev överlycklig och började gråta.
    Vi ska ha en toastmaster och en toastmadame. Efter nogranna överläggningar hittade vi de rätta personerna för detta.
    Vi ville fråga dom när dom var tillsammans så när vi var hos våra kompisar i söndags på en ?spontangrillning? sa vi det hellt apropå. Madamen såg livrädd ut först men sen kom tårarna och hon ställde upp. Mastern blev också lite blek till en början men hängde också på vårt bröllopståg........
    Sist men inte minst är ju mamma tillfrågad som sömmerska

Kom precis på att jag även behöver en kyrkvärd, hm vem ska få det uppdraget!?

• Mrs Marley

Jippie!!!! hittade MIN klänning idag

• Mrs Marley

bex

Den frågan har jag också ställt mig.
    Men det verkar som det brukar vara fint väder kring den 10-12 juli. Men jag ställer in mig på kallt och regn så kan det ju bara bli bättre

• Mrs Marley

miapias 080705 - Själevadskyrka
    Mrs Marley 080712 - V.Tommarps kyrka

Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..