Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Vi som gifter oss juli 2008..

Hej

Hur kan jag ha missat denna tråden???

Har hängt här i 8 månader nu, sedan sambon friade :) men har tydligen lyckats med att inte se att där finns en tråd för oss juli-brudar :)

Jag heter Anja och ska gifta mig den 19 juli, precis som flera andra av er ser jag :)

Kyrka och festlokal är bokad. Det mesta har jag nog en ganska klar bild av men jag vet att jag kommer att ändra mig många gånger innan det är dags ;)

Har en bröllopsblogg så att jag kan gå tillbaka och titta på min planering sedan, när jag väl blivit fru. Känns ganska kul att ha. www.anjasbrollops.blogg.se

Kommer att bli ett ganska "normalstort/stort" bröllop med ca 90 gäster och ha sittande middag osv...

Ska bli såååå härligt. Färgtema vitt och rosa :)

Sitter på jobb så jag kan inte skriva så mycket mer just nu men det är kul att ha hittat hit :)

Bor i Lund i Skåne och jag och sambon har tre barn som är 7,3 och 2 år gamla så det är ju verkligen på tiden att vi gifter oss :D

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin...

haha eller HUUUR. Du eller NÅGON julibrutta från "sommarbrudar 2008" kunde kanske ha gett mig en hint, eller ni hoppades kanske att jag inte skulle hitta hit, hehe :D

• Anja 19 juli 2008

Miapias

Tack :) Det är ju verkligen vansinnigt roligt att kolla på bröllopsrelaterade saker :) Timmarna flyger förbi på kvällarna minst sagt!

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

skoja bara ;)

Miapias

Ja, vi är väl ute i god tid antar jag! Även om jag för egen del tycker att det är precis lagom med 1.5 år innan. Är så mkt man vill planera och hinna med att fixa!

mina vänner fattar nog inte riktigt *asg* så jag ska ha riktigt roligt åt dem när det är deras tur ;)

• Anja 19 juli 2008

Annettan73

jag drar oxå stora storlekar nu. Har 44/46 för tillfället (eller är nog nere på 44 nu).

Hade från början ca 30 kg att gå ner och har gått med i aftonbladets viktklubb (som funkar toppen för mig, lätt att hålla koll på vad man äter oc se att man sätter samman kosten rätt under dagen, vilket spelar enorm roll när man ska gå ner i vikt, för det hjälper ju inte att äta mindre, man måste äta rätt, annars tar ju kroppen ändå tillvara allt på nåt vis).

Nu har jag på några månader gått ner 12 kg och har ca 18 kvar men är SUPERNÖJD om jag går ner bara 12 kg till.

Gick upp över 30 kg med barn nr 2 och sen hade jag ju ej hunnit gå ner när jag blev gravid 3 månader efter hon föddes (mina två yngsta är födda tätt) och kroppen tog mkt stryk.

Började sen m mini-piller och gick upp 15 kg av dem, min ämnesomsättning blev så låg och min aptit enorm, värdelös kombination...

Bytte till kopparspiral, fick långsamt tillbaka min gamla ämnesomsättning om min ursprungliga aptit (inte detta extrema sug efter sötsaker hela tiden.).

Det svåra är ju att ändra sitt tänk, tyvärr... Men har man väl börjat så går det ju lättare, när man ser att det minskar på vågen och i kläderna så blir man så peppad.

Nu måste jag bara börja träna oxå, för slappt hull som hänger är ju inget jag vill ha och så blir det ju lätt när man går ner mycket i vikt.

Det är skitjobbigt m graviditetskilon...

Jag vägde 60 kg när jag bara fått ett barn och efter tvåan och trean har jag varit uppe och vänt på 95. Nu väger jag 82 och kämpar på.

Lycka till...

:)

Anja

• Anja 19 juli 2008

Det blir ju 13 kilo :) Satte in spiralen i slutet av mars och började då tänka på kostvanorna. Gick med i viktklubben för 6 veckor sen ungefär för att det stod stilla när jag kämpade på egen hand. har gått ner 5,5 kg sedan jag började där.

Såg ju där, när jag förde in vad jag ätit, att jag satte samman kosten helt fel. åt alldeles för mycket fett och för lite kolhydrater tex...

• Anja 19 juli 2008

bokat:
    kyrka
    festlokal
    frisör
    fotograf
    Nagelbyggare? (kommer ej på vad det heter)

köpt:
    stämplar, papper etc, till inbjudn...

bestämt/klart:
    Ringar
    utseende på tårta
    smak på tårta
    frisyr
    Klänning
    färgtema, vitt och rosa
    klädkod, kavaj
    Mat, sittande trerätters
    HANS kläder
    dekorationer i kyrkan
    bordsplacering
    bröllops-abc

börjat på:
    inbjudningskort
    festprogram

kvar:
    Oj det är för mycket för att jag ska orka skriva ner det! :)

Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..