Vi som gifter oss juli 2008..
Här är en 12 Juli igen, med nytt användarnamn bara... ;)
Här är en 12 Juli igen, med nytt användarnamn bara... ;)
Järvedsullis - var det kyrkan eller lokalen som inte kunde ta emot bokningar ännu?
Jag tycker också det låter märkligt! Vi har bokat både kyrka och lokal! Vissa ställen vi kollade på var ju till och med redan bokade en del helger, liksom kyrkan...
Bokat:
Kyrka
Festlokal
Bestämt:
Toastmasters (fast ej frågat ännu, men är ganska säkra på att de vill)
Tärna
Best man
Färgtema - brunt, vitt, guld och troligtvis ytterligare en detalj ;)
Klädkod
Inbjudningskortens utseende
Mat - trerätters
Bröllopstårtans utseende
En av låtarna i kyrkan
Bröllopsresa
Ska boka snarast:
Solist till kyrkan
Band till festen
Frisör (måste hitta en frisör där jag bor nu, den jag går hos ligger för långt bort - "går" inte att åka ända dit på den stora dagen!)
Sminkös
Nagelskulptris
Sedan finns det massa massa tankar och idéer...
Tänker mest på i detta nu:
Ingångslåt och utgångslåt till kyrkan - vill ha något "annorlunda"
Den andra låten som ska sjungas i kyrkan av solisten
Brudvalsen - vill ha något annorlunda
Detaljer på festen...
Det är ju SÅ kul!!! :)
Snitte - I can see clearly now. Första gången vi pratade om låtar i kyrkan nämnde min m2b den, sedan lyssnade vi på den och den kändes superbra! :)
Den andra låten vill jag gärna ha något med Evert Taube, min pappa älskar honom och vi sjöng alltid hans låtar när jag var liten...
Har ni en solist som ni känner, eller har ni bokat en? Jag önskar vi kände någon som passade, men tyvärr... Måste börja kolla upp det!
Ja, haha precis! Det måste man ju klämma in också...
Vad kul att ni har någon som ni känner som känns så bra!
Hur är det med psalmer, man får välja dem helt själv också va?
Du vet väl om... är jättefin!
Snitte - nej verkligen inte kul med referenser åt döden på bröllopet... Det vill man ju inte tänka på då! Har inte kollat på bibelord alls ännu...
Snitte - den texten har jag alltid gillat också! Säger väldigt mycket om hur det ska vara!!
Järvedsullis - haha, för oss var det tvärtom! Vi hade tänkt 28/6 men då var kyrkan först bokad så vi tog 12/7 istället. Sedan var 28/6 ledigt igen, men då hade vi ändrat oss!
Tur att man inte är så rigid när det gäller datum!
Pumpkin - vad bra! Hur valde du?
Åh, låter ju som en bra process!
Vi får börja fundera över det också, man vill ju ha en som känns bra, synd om det sedan visar sig att nån favorit redan är bokad!
Pumpkin - åh nej! Nu blev jag stressad här på kvällskvisten! M2b är bortrest, men jag ska nog försöka sätta mig in i fotograflistan imorgon!
Pumpkin- absolut - jag tycker det är jättebra att du delar med dig! Menade inget negativt med att jag blev stressad, tvärtom så är det ju bra att få höra hur läget kan vara och komma igång med sin egen bokning!!
Vi ska gifta oss i Onsala Kyrka!