Inlägg från: Emkalo |Visa alla inlägg
  • Emkalo

Augustilistan 2008

Nu såg jag listan! Fint :) ska man fortsätta skriva här?

• Emkalo

haha, så vi ska fortsätta här?! :)

Jag håller med dig om att det är en engångsupplevelse och man ska därför inte känna att man måste snåla och spara för mkt. Pengar kommer och går och går det 10' - 20 000 kr över budget så ja visst - det är jättetråkigt och vi får kanske skippa många julklappar - men det är ju (förhoppningsvis) inte så att man svälter p g a det.

• Emkalo

*ropar* Kom hit allihopa!! :)

• Emkalo

8108
    Jag tycker gammelrosa och benvitt låter prima fint :) Grönt passar bra in, en lite dovare grön - kanske inte riktigt oliv, men mer åt en mossgrön (fast ljusare) än vanlig grön (ála tuschpennegrönt). Vi låter som om vi kommer ha liknande färgtema... :)

Färgtema är stort, vi har inte riktigt bestämt, känns som att jag måste hitta min klänning först? Eller är dte tvärtom? Det jag vet att vi ska inrikta oss på är iaf benvit/creme (jag kommer inte ha en kritvit klänning), gulidgt/alt aprikos (svagt)/gammelrosa (ljus) och ev ngn typ av grönt - bara för att det är lätt att få kombinera i.

Vi ska kolla på ngr nya ställen...har hört att vårt tilltänkta ställe har ont om dansplats...:/ inte bra... :) Men det är svårt och nu känns dte nästan som om vi är alldeles för sent ute... Men jag vet att vi hittar ngt!

Ngn mer än jag som absolut inte tycker dte är kul att jobba?! Jag vill gå hem! Jag vill åka på semester....men det är två veckor och nästan 5 dgr tills vi åker.... *gah* *gnälla, gnälla, gnälla*

• Emkalo

God kväll!

Aug08, vad har ni hittat för bra ställe?! Jag tycker att jag bara hittar en massa dyyyyyra ställen, håller på att gå under. Känns som att vi snart åker till Haparanda och gifter oss, och dit kanske högst 30 pers följer med upp så det blir billigare :) Usch, men jag vet verkligen inte vad vi ska göra (mina stressiga nerver börjar visa sitt rätta jag) om vi inte snart hittar ngt bra och vekrligen bestämmer oss för ngt ställe. Allt är så dyrt i sthlm.

Aug08, spännande att få reda på kyrkan! Vi bokar inte kyrka förrän vi vet exakt var festen ska vara...förståeligt, eftersom viinte vill boka en kyrka på Ekerö om vi ska ha festen inne i stan...

• Emkalo

aug08, vi tänkte faktiskt väldigt snabb på om vi kanske skulle gifta oss ngn annanstans... Men vi har båda anknytning till Sthlm mest (båda har pluggat i eskilstuna men där skulle jag aldrig gifta mig), förutom att jag är född i Lund, men det känns konstigt att gifta sig ngnstans där vi inte har ngn anknytning alls... Men det skulle vara mkt billigare ;)

Förresten, en grej jag kom på... Måste man knäböja i kyrka, vid vigseln? (det märks att jag inte är så kyrklig av mig va?! Mina kunskaper dinom det området är inget jag skryter med ;)) m, hoppas inte, det känns lite väl mkt "tillbedja Gud" för min del.

aug08, jag har en vän som är florist, hon har sagt att hon kan fixa blommorna...Men jag vet inte vilket kompispris jag skulle få...kanske blommorna till inköpspris och jobbet gratis?! Det kan ju vara hennes present eller ngt :) Jag ska väl kanske inte ha så mkt blommor heller...

Fint väder idag i sthlm...:) Höll på att bli tokig imorse när jag lyssnade på Lugna favoriter och programledaren sitter ochs äger att det var för varmt inatt och att han inte kunde sova - sen bad han om att det skulle bli svalare väder?! Heltokig blev jag (soldyrkare alltså)... fy pyttsan hur kan man önska sig svalare väder...det är ju inte ens jättevarmt!

• Emkalo

Tycker det låter som att ni alla har hittat bra lokaler för era bröllop! :)

Själv går det inge bra... :( vi ska åka till ekebyhovs slott och kolla, men de stänger för semester snart (fredag) och sen öppnar de i augusti. Men vi kollar andra lokaler för priset är lite saftigt där. Men det löser sig till slut, men jag känner att det börjar bli ont om tid... Snart åker dessutom vi på sem i 3 veckor och där kommer ingen större planering att bli gjord :) Men vi har sagt att vi får väl helt enkelt ev flytta bröllopet in i sept om det inte skulle funka i aug...men än så länge hänger jag här :)

• Emkalo

Haha, vilken tråddödare jag är :)

Mår alla bra idag?!

Aug08, har du fått klartecken från kyrkan ännu? Håller tummarna!

• Emkalo

Jag vet inte faktiskt vilken vi helst vill ha... Det finns för- och nackdelar med de flesta. Ett ställe som vi kollar på i stan, ligger i Bellevueparken (nära Hagaparken). Han har inte svarat ännu, så vi vet inte. Men vi har noll koll på vad det skulle kunna kosta där, men min m2b var där på personalfest och då hade det varit väldigt billigt att fixa. Det är ett litet gammalt hus, uppe på enhöjd, och så kan man ha tält i trädgården för det får inte plats mer än 50 pers inne tror jag (sittandes). Sen vet vi inte om vi får fixa spriten själv där?! Det kostar ju om vi inte får det...Och cateringen? Samtidigt skulle det spara oss jobbet och kostnaden med att behöva fixa transport på kvällen in mot stan - vilket vi skulle behöva om vi gifte oss på Ekerö.

Har även hört oss för om Ängby slott... Det är ju jättepopulärt, men inte lika dyrt som Ekebyhovs slott. Får se vad de svarar :)

Madeleene, håller med om att semester är semester (även om bröllopsplanering inte riktigt kan jämställas med mitt vanliga "tråkia" jobb - det är ju mkt roligare). Vad gör ni i sommar då? Jag ska dricka sangria och äta flan (typ spansk version av creme brulee) i Spanien i tre veckor - nonstop :)

• Emkalo

madeleende: Gullig du är :) Ja, det blir nog bra i slutändan :) Det går inte riktigt att jäkta i semestertider ändå, eftersom folk har ju ofta gått på semester :)

JA det ska bli jätteskönt att åka till Spanien, min m2b's mormor har lgh där som vi är i. Jag har 5 veckor sem, men vi var en v i Lissabon i april och sen vill jag spara en v till höst/vinter, så jag är bara ledig exakt de tre veckorna vi är borta. Men det är ju jätteskönt!

Så du pluggar? Vad pluggar du? Jag vet hur det är... Blev färdig juni 06 efter 5 års studier... Somrarna går åt till att jobba jämt och sen börjar terminen igen... Så det här är ju min först (nånsin) betalda sommarsemester. :) Snart får du det med!

Har ni köpt ny bil? Schysst att ha bil! Jag tog precis mitt körkort för 1 månad sen, så det vore kul att ha bil :) Men vi har inte riktigt behvo av ngn så det är mest onödigt för oss att köpa. Men om vi flyttar längre ut så :)

Svar på tråden Augustilistan 2008