Augustilistan 2008
Tillbaka från lunch :)
Madeleene: Ja det är superbra med en egen lgh. Men tyvärr ska mormor (min m2b's alltså) sälja snart, så det blir nog sista gången vi är där. Tråkigt. Men hans mormor börjar bli gammal (fyller 82 iår tror jag) så det är jobbigt för henne oxå att behöva släpa matkassar och stora vattendunkar mm där nere. Får se vad som händer.
Kul med hälsoinriktning :) Jag har läst en magister i innovationsteknik och en magister i psykologi, inriktning arbetslivspsykologi. Sen jobbade jag i ett projekt som forskningsassistent, där vi gjorde en undersöking åt TCO om arbetsvillkor, frisk- och riskfaktorer i tjänstemannayrken, och jag skriv min magisteruppsats i psyk om arbete/personlighet och hälsa. Jag tycker hälsa är jätteskoj :) Ta vara på studietiden...man är aldrig så flexibel som man är då :) Då kunde man planera dagarna som man ville. Åh jag är avis på dig. Vill plugga mera :) (fast med lön :))
Det är ju jättebra att få en bil! :) Jag hoppas att min pappa vill ge mig en bil, för han sa för typ 10 år sen att när jag tog körkort så skulle jag få en jättefin cab (som han hade i sin ägodel då). Men han har inte kvar bilen :) Men vi klarar oss ändå :)
Appropå flytt. Vi bor central i sthlm, och därför behöver vi ingen bil (men det skulle vara jätteskönt när man åker och storhandlar som du säger!). Vi trivs väldigt bra, och jag iaf känner mig lite kluven. Vi vill bo i hus sen, typ på Ekerö eller ngnstans där man får yta för pengarna och är lite mer lantligt. Men sen så är det ju jäääättebekvämt att bo i stan, nära till allt och lätt att ta sig. Så jag vet inte var vi hamnar, men nu bor vi i en stor 1:a (ca 50 kvm). Där kan vi inte bo med flera barn osv (vilket vi nog vill skaffa ett tag efter bröllopet). Men samtidigt får vi inte så mkt yta för pengarna om vi vill köpa en större lgh i stan.
Åh, det här blev mitt livs historia :) Allt är rörigt. Vi vet ingenting. :D Min m2b disputerar i maj nästa år och har sen finansiering 2008 ut. Men sen kanske det blir post doc och då kanske det skulle passaom vi åke tillbaka till Boston, där vi var under våren 06. Så kanske han får sitta där och jobba - men vad ska jag göra då? Och ska vi då ha kvar lgh i stan och köpa nytt sen när vi kommer hem?! Allt är en älskvärd röra f n. :)
Madeleene bodde du i sthlm?