Augustilistan 2008
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Madeleene: Vi har varit och tittat på lokalen en gång i sommar redan och bett dem reservera den helgen (2/8-08) till oss. Men vi ska ner (vi gifter oss i fästmannens hemstad på västkusten) nu igen om ca två veckor, och då tänkte vi passa på att möta de som har lokalen och boka den "på riktigt". Vi behöver kolla lite hur flexibla de är bara, vad gäller bar och cateringpriser. Men vi är ganska säkra på att det blir där! Och det känns riktigt riktigt bra!
Madeleene: Vi hoppas det. Fördelen är att "svärfar" har jobbar för och känner de som äger lokalen, så han kan nog deala åt oss. Det är mest baren som vi oroar oss lite för. Vi vill gärna ha den till hyffsat självkostnadspris. Men men, folk kanske kan leva med om en öl kostar 20 istf 10
Men
Är det bara jag som inte gjort så mycket?! Virvel jag kan inte sluta häpnas! *Überimponerad*
GME76 och madeleene tex, hur mycket har ni hunnit fixa???
Madeleene: låter helt ljuvligt, hoppas verkligen ni får tur med vädret!!!
Tack! nu känner jag mig inte sååå efter längre
(virvel, du skrämde mig lite där
)
Vi har:
Som sagt, bestämt och (i princip) bokat lokal - där viger vi oss ute på terassen/bakgården, och har festen. Kanonnöjd med den alltså
- Bestämt tema. Det blir Hav & Strand. Lite av mitt pyssel finns under gott & blandat på home.gamman.se/mks/ men speciellt långt i dekorations-tillverkningen har jag inte kommit. Däremot lagrat på mig kanske hundra kanonbra ideer!
- Tankat hem typ en miljon typsnitt och bestämt ungefär hur trycksakerna ska vara utformade, + införskaffat 50% papper till korten (gratis ) Provtryckt lite och i alla fall kommit en bit på väg till nått som ser ok ut.
Snokat lite på ringar, och i alla fall kommit fram till ungefär vad jag är ute efter. Och så har jag bestämt att jag i alla fall vill ha en bukett antingen med calla liljor - eller så får fästmannen fixa den hemlig åt mig.
Jo, det är nog allt.
Men vi borde nog göra något åt vigselförrättaren ganska så snart eller? Hur långt i förväg brukar man fixa det enl rekommendationer? Någon som vet?
bridesilly: Här är några som är gröna och sköna
(hoppas bara jag nu inte f*ckar upp tråden igen med knäppa länkar )
de här från calligraphen är fina om du ska beställa:
www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014521
inspiration annars:
www.aliadesigns.com/images/green_silk_invitation.jpg
www.budget-bride.com/inside%20green1.jpg
hur du gör den sista finns beskrivet på
www.budget-bride.com/miyinv1.htm
Virvel: Tror att hemsida är helt fullvärdig info till de flesta, men som hofsan säger, ni kanske borde skriva ut ett kort blad till dom som ni tror är tveksamma nyttjare av datorer
Och: Jo, jag tror slöja blir för mycket, men alla tycker ju olika . Risken är att det blir lite spöket-Laban varning
Istället skulle jag nog satsat på en rejält tillpiffad frisyr till den klännigen. En inte så subtil tiara kanske? Klänningen i sig är ju ganska enkel, så du kan ju verkligen gå loss på hårfronten
Hoffsan: Visst är alla brudar vackra men i min smak är det på tok för mycket tyll. Men det är då för väl att alla gillar olika stil, vore ju hemskt om alla brudar skulle se identiska ut!
8108
Nämen KUL! Guuud så spännande!!! Det förklarar varför du var uppe 05,14, tänkte först att oj vilken morgonpigg en
Oh så spännande!
Och jag håller helt med dig ang kläderna - ingen skulle höja på ögonbrynen om en brud vare sig kollar eller köper sin brudklänning et år i förväg. Men brudgummen får vackert vänta i kulissen. Wierd!
Jag planerar med is i magen att fixa de mesta av våra kläder (jo, min klänning med ) från second hand, så det känns bra att ha gott om tid för att snoka. Är lite av en secondhandmaniac - det är ju så roligt, som lotteri
och så är jag inte helt oäven på symaskinen om något behöver "redigeras"
Hej hej alla söndagsslappa! Hoppas ni njuter ute i solen (ni som har samma ljuva väder som vi i sthlmstrakten)!
Själv sitter jag och (borde) söndagsjobbar, måste förbereda ett möte tills på tisdag och jag ligger mil efter!
Men istället tar tankeverksamheten bara inriktning mot inbjudningskorts-layout hela tiden ! Har så många ideer!!! Hur ska man lyckas välja till slut??? Dessutom kom jag på att min syster har fri tillgång till att screentrycka på tyg. Vore kanske jättefint att trycka inbjudningskorten på tyg och drapera runt korten istället för papper...
Eller så har jag börjat fundera på att jag borde rita en egen illustration, printa i svag svag färg, och fylla i själv så att det ser handritat ut. Ojojojoj så många ideer. Hur ska man kunna välja???