Augustilistan 2008
Cia-bruden, är det för sent att boka nu för nästa år? Var bor ni någonstans? Det finns nog mkt möjligheter.... Om ni nu vill det...väntar ni till vintern/våren så kanske det blir brådare (om ni bor i sthlm iaf). Men jag vet de som planerat och genomfört bröllop på 6 månader...i sthlm oxå...så det går...
Jag vill oxå ha barn innan 30, helst innan 28 oxå kanske... Fyllde 25 i år, så jag har liiite tid på mig. Är oxå lite nervig över hur lång tid det kan ta...min mamma har inte haft problem och min syster är väldigt fertil :) så jag hoppas jag brås på dem... men nu har jag snart ätit p-piller i 9 år så jag är lite skraj över vad det har haft för påverkan... En del pratar om att det tagit så lång tid för de att få tillbaka mensen...men när jag gjort uppehåll ngr ggr så har det kommit tillbaka som planerat... Hoppas att det blir så nästa gång oxå :)
Min m2b klarade sig bra med tanke på att han inte hade hjälm (satt på sin cykel när han blev påkörd men var nästan helt stilla själv). Han fick en fraktur i en nackkota (odislokerad som det så fint heter på sjukhusspråk :)) men den hade inte flyttat sig så inga nerver var i fara. Men han fick fixera nacken och bära krage i nästan 7 v. Sen hade han krosskador i vä fot (blev påkörd från vänster) och bröt vänster ben. Sen syddes han i pannan och huvudet för det hade gått upp. Inga invärtes skador som tur var! Men efter ett par månader upptäckte han blod i urinen och då blev det fart igen...ifall de skulle ha missat ngt... Men de kunde inte hitta ngt utan det var nog bara ngn liten blödning i samband med olyckan som de inte såg på röntgen. Men det är ingen fara nu. Dock har han mkt huvudvärk (i princip varje dag) så nu har de börjat en utredning om det är ngt mer med nacken... Hoppas det bara är stress som sätter sig där!
Värsta utläggningen :) Så jag är bara glad att han mår bra! Han hade kunnat bli så mkt mer skadad. Och numer bär han hjälm varje dag (jag tvingar honom)....att det ska krävas en olycka för att få folk att inse...
Vad jobbar du med inom vården, cia-bruden?