Augustilistan 2008
8108
WOW!!!!!!
Hon ville UT!
GRATTIS!!!! till er allihopa!
Vilka underbara människor det finns va - och vilket urgulligt namn ni valt
8108
WOW!!!!!!
Hon ville UT!
GRATTIS!!!! till er allihopa!
Vilka underbara människor det finns va - och vilket urgulligt namn ni valt
Lägger till mig - eventuellt blir det någon helg före eller efter, men detta datum är preliminärbokat för oss som det ser ut nu. Och hemsidan - Just nu är det mer en pysselhemsida och fantiseringshemsida - men när det börjar bli dags ska det bli en infohemsida för vårt bröllop är det tänkt.
Så - Uppdaterar:
hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
Jagärsåkär?
Katarina K 080802
Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
8108 080808
Aug08 080808
Madeleene 080808
Nightingale 080808
Lakritsbat 080809
Budgetbrud2008 080809
Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
Anna_Sol 080816
Chihiro 080818
GME76 Så roligt att din pappa vill bidra! Mina (blivande) svärisar vart likadana när killen berättade för dom. Dom vill att de och mina föräldrar ska dela på kostnaderna (alltså för festmiddagen) och först tänkte jag ojojoj, det kommer blir svårt att övertala dom. Men nu visar det sig att vi får ha festlokalen gratis, det är bara cateringen som kostar. Och så sa vi så att vi överlämnar åt "svärmor" att övertala mina föräldrar - det var faktiskt hennes ide . Vi själva står för kläder och ringar såklart, men dessutom kommer ju jag att fixa trycksker och införskaffa det mesta av dekorationerna så det hamnar ju ochså på "vår" nota. Så det ska inte bli så fasligt dyrt tror jag. Men visst hoppas jag att mina föräldrar går med på dealen. Tror det, men säker kan man ju aldrig vara. Blommor ska vi verkligen föröka fixa själva, herregud, så svårt ska det väl inte vara att hitta nått grönt ute i skog och mark som går ok att dekorera med? Norrlandsjänta som jag är skulle jag gärna släpa in ett par två bjorkar in bakom honörsbordet, ingen fest utan björkar ni vet
Lakritsbåt & Bubbelbruden : JA! Visst är det jobbigt att måsta VÄNTA
Vill också NU , NU NU NU!!!
Som tur är kan min blivande åtminstone sträcka sig till att ge mig feedback på layouter
Ska btw på bröllop i helgen, ska bli sååå mysigt att drömma sig ett år fram i tiden
Oj jag hade ramlat bort Nu skriver jag in mig igen, om ingen opponerar sig så ordnade jag upp listan i datumordning med, Like this:
Jagärsåkär?
Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
GME76 080802
Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
Vidalila 080808
8108 080808
Aug08 080808
Madeleene 080808
Nightingale 080808
Lakritsbat 080809
Budgetbrud2008 080809
misstrixie 080809
Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
Anna_Sol 080816
Bubbelbruden 080816
Chihiro 080818
hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
sandys 080830
Hoppas allt blav rätt nu och att alla kom med!
Var på ett bröllop nu i helgen på orten där vi komer att gifta oss nästa sommar. Gissa om det väckte känslor!!!!! Ojojoj vad jag längtar! Och nu fullkomligen bara sprudlar det av ideer
Hoppas ett år går FORT!
virvel: Från början hade vi tänkt att ha självkostnadsbar efter middagen. Men den vi lokal vi kommer att ha nu har bar med "fata" priser. Så det kommer att vara upp till våra föräldrar om de vill sponsra drickan till hela festen. Och det lutar åt att de tycker att "på bröllop så bjuder man!" så troligtvis så kommer allt att vara gratis för gästerna. Vi kommer att vara runt 60 pers, men troligtvis "bara" kanske 30 av dem som frekvent kommer besöka baran
"fasta" priser alltså ska det stå.
och baren - inget annat... *smisk på sludderfingrarna*
8108: Hade det varit vi själva som var huvudansvariga över ekonomin så skulle det nog varit så att vi gått in med en klump-förskottssumma till lokalen för att sänka barpriserna till självkostnadspris för gästerna (dvs ca 20 kr per öl/cider/drink/vinglas) men nu verkar det som att våra föräldrar vill att allt ska vara helt gratis för gästerna, även baren - det är deras åsikt om att ett bröllop skall inte gästerna betala något på. Vill dom bjuda på det så blir vi alla naturligtvis jättetacksamma, men det är helt deras beslut.
godmorgon
Madeleene: Hoppas allt löser sig för er, vad det än är!
Virvel: Själv skulle jag aldrig snudda vid tanken att det skulle vara snålt med betalbar efter middagen??? Nu senaste bröllopet jag var på i helgen var det betalbar med 50kr per "enhet" och det känns hur rätt som hellst som gäst.
Shit pomfritt, har just lokaliserat problemet till varför min dator helt mystiskt blivit så seg. Jag har horder med bilder ju! Massvis! Sparar så mycket mycket mycket bröllopsinpiration ju!!! herrejösses alltså!
Nä, nu har jag bestämt mig för att fixa en bok istället! Printa ut bilderna och klistra in! En bröllopsplaneringsbok! Med ideer, bilder och recept, planering och bokningar, allt i ett!!! Är inte något bra nog att hamna i boken - näpp, då ska det inte ligga och skrota på hårddisken heller!
bridesilly: JA! Men där sa du nått smart ju: Frisyr definitivt! Perfa. Men även tex när man sen ska ställa i ordning för festen, så vill man ju garanterat ha en massa fixarhjälp av syskon osv med bordsdkorationer etc. Då kan man bara visa bild på hur man hade tänkt sig att div detaljer ska se ut - så mycket lättare att än att försöka beskriva nått! Tack! - ännu en anledning - i morgon är det jag som går och köper en fin inbunden bok dedikerad till brölop bröllop och åter bröllop
Tror att dom har på Lagerhaus va? Ording&reda är så snygga, men alldeles för dyra just nu
*fniss* Jag får nog köpa en STOR bok med många stora sidor har en känsla av att jag kommer hinna samla på mig en del på ett år
Men å andra sidan, det kanske blir en rolig grej att spara sen med, som en del av bröllopsminnena