• bullebruden

Gravid och möhippa... Hjälp!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid och råkar veta att mina kompisar planerar en möhippa för mig (ska gifta mig i augusti). Eftersom jag bara är i vecka 5 vill jag inte basonera ut att jag är gravid, tar det hellre i min egen takt och nu vet jag inte vad jag ska säga när möhippan väl kommer. Någon som har något bra förslag?

• Svar på tråden Gravid och möhippa... Hjälp!
  • 11 augusti

Först och främst GRATTIS!

Kan du inte anförtro detta till den som anordnar möhippan (syster/tärna) och be att det hålls hemligt? Kanske inte så lätt att hålla det helt hemligt, men om bara någon i sällskapet vet om detta så kanske det ordnar sig?

• bullebruden

Tack

Jo, min bästa vän (som också håller i möhippan) vet och hon har koll. Det är bara det att de andra kommer att märka om jag inte dricker och jag vet att det kommer frågas. Att äta pencillin pga halsfluss eller liknande kommer inte att hålla som ursäkt, de känner mig för väl och vet att hade det bara varit det så hade jag druckit ändå på min egen möhippa...

• Skogstigern

Grattis!

Jag hade samma dilemma som du förra gången jag gifte mig. Var i vecka 7 när jag fick min hippa.

Jag drack lite av det som bjöds, dvs smuttade på enstaka glas. Sedan skyllde jag på att jag haft huvudvärk på jobbet och tagit alvedon (jag kunde ju inte veta att de planerade hippa!). Med alvedon i kroppen ska man ju inte dricka.

Slutligen så svarade jag på frågorna som kom också genom att skämta bort dem. "Hihi, varför dricker du inte? Är du med barn eller?" Mitt svar: "Ja, det vore ju lite dumt om det var så, då kan jag ju inte skåla på bröllopet!" Eller: "Nej, inte enligt mensen förra veckan." Eller helt enkelt: "Nej, inte vad jag vet. Men det vore ju kul! När ska du ha barn förresten?"

Lycka till!

• bullebruden

Skogstigern - 27 februari är det beräknat!
    tack för tipsen, det kommer nog att mötas med lite misstankar, men vad gör det =)

• 11 augusti

Hade en kompis som gick så långt att hon ordnade med en ciderflaska och en vinflaska med utbytt innehåll... Ingen kollade detta, för det fanns ju ingen anledning att vara misstänksam

• Brud 2008

Be din vän som vet om det att fixa något alkoholfritt till dig. Antingen alkoholfria drinkar, eller som 11 augusti skriver, häll något alkoholfritt i en annan flaska.

• bullebruden

Inga dumma idéer, min kompis skulle definitivt fixa alkoholfria flaskor om jag bad henne!

Tack för tipset!

Svar på tråden Gravid och möhippa... Hjälp!