Inlägg från: Nickes fru |Visa alla inlägg
  • Nickes fru

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Halloj! Hemma igen efter första dagen på jobbet efter semestern *trött*

Ang tackkort så tänkte jag göra likadana som inbjudningskorten, alltså samma papper i samma storlek med samma stämpel på utsidan fast med ett stämplat "Tack" under oxå o sen ett foto på oss på insidan.

Tezz: Jag har sett nån sån kul bild med frågetecken under skosulorna som du såg på nån fotografs hemsida, fast det var skrivet L O V E under skorna. Alltså en bokstav under varje skosula! Kul tycker jag... hihi Vi hade lite den tanken att ha varsitt hjärta under skon men det blev inte av. Jag tror jag har ett knallrosa papper hemma här om du kommer på att du vill göra nåt sånt *fniss*

Bauti: När jag hämtade ut mitt nya körkort förra veckan så skrev jag under med mitt gamla efternamn.. hihi kom på det när jag redan kladdat dit halva namnet men jag fånlog bara lite och sa inget.. hihi

• Nickes fru

Tezz: Kuvert-mannen kommer förstå den dag han själv gifter sig.. höhö
    (det var väl inte Ch.Bj? )

• Nickes fru

Bauti: Ansökan om nytt körkort kommer automatiskt på posten, det tog 3 v tror jag innan den lappen kom.
    Sen får bank, försäkringsbolag, telefonbolag reda på det via skatteverket. Men man får själv ringa till banken, om du har coopkort, icakort och beställa nytt kort.
    Jag ringde trygghansa för o ändra men det fick dom automatisk.
    Ikea family kom oxå automatiskt

Hmm... vilka mer??

• Nickes fru

Verkar som de flesta får reda på namnbytet automatiskt men att man får beställa nytt kort bara.

• Nickes fru

Bauti: Gör så

Träna på att skriva ditt nya efternamn, det gjorde inte jag och det blev inte så snyggt... man ska ju ändå ha den där rosa lappen i 10 år (!) framöver....

• Nickes fru

Behöver beställa nytt pass... både till mig och barnen. Blir begravning i England i slutet på oktober. Eller snarare urnsättning. Usch, jobbigt. Kom på att jag inte har pass men funderar på om man behöver personbevis??

• Nickes fru

Gokväll
    Hoppas ni har haft en trevlig dag, solen har ju lyst!
    Jag kommer antagligen inte kunna följa med den 27 okt.. blir England då.
    Inte helt bestämt än iochförsig.

Tezz: Ta det lungt med kuverten....

• Nickes fru

Ha det så trevligt på Marstrand, Bauti!!

*vinkar*

• Nickes fru

Miss P: ohh håller tummarna att det har funkat. När blir stora testardagen?

Sån där efter-allt-planerande-antiklimax kände vi oxå, blev nästan deprimerad för det kändes att "nu är det över" och så regnade det HELA tiden efter vårt bröllop. Men nu är verkligheten (jobbet) tillbaka igen så nu har man inte tid med så mkt ändå. Ska göra tack-kort...

Kul "chef"... såna där får man ju inget förtroende för. Är han typ den riktiga chefens son eller nåt??!?

Hopppas alla har det bra!

Var det imorgon Fru Nibla skulle börja sitt nya jobb?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4