Gästernas transport
Fixar ni gästernas transport mellan kyrkan och festlokalen?
Hur i så fall?
Samordnar ni dem i de bilar som finns med lediga platser? Bokar taxi? Buss??
Fixar ni gästernas transport mellan kyrkan och festlokalen?
Hur i så fall?
Samordnar ni dem i de bilar som finns med lediga platser? Bokar taxi? Buss??
Nej det gjorde vi inte.
det var ca 15 minuters bilresa mellan kyrka och festlokal, och inga bussar fanns att tillgå. Så det var bil eller taxi som gällde.
Det fungerade utmärkt.
Har aldrig varit på ett bröllop där de fixat transport för gästerna. Känner faktiskt inte ens någon som varit på ett sådant bröllop. Gästerna är rätt kapabla ;)
Hej!
Vi har ganska långt mellan kykan å festlokalen (säkert 30 min körväg) så vi har ordnat en buss som kör alla ut dit vi ska vara och hem vid 00.30...:D
Vi gifte oss i en landsortskyrka några mil utanför Malmö. Det finns inga bussar som går dit utan alla våra gäster skulle vara hänvisade till bil. Vi valde därför att hyra en buss som hämtade gästerna på två ställen; i Lund och i Malmö och sedan körde dem till kyrkan. Väntade under vigseln och körde dem vidare till festlokalen (ca 15 min). Bussen hämtade sedan alla gästerna i lokalen vid 0200 och körde dem tillbaka till Malmö och Lund på natten.
Mycket uppskattat!
Till skillnad från miss Cee har jag aldrig varit på bröllop där man inte fixat transport för gästerna. Buss från kyrkan till festlokalen brukar vara det vanliga o sen tar man sig själv hem från festen.
Är det någon av er som vet på ett cirkus vad det kostar att hyra en buss i ett par timmar för ca 80 gäster (till och från vigselplats - ca 1 mil enkel resa)?
Våra gäster får sköta det där själva. De får en vägbeskrivning och en karta om det behövs, sedan får de ta sig dit själva - likväl som de tog sig till kyrkan själva.