• Brud i Vinterhagen

Missade min egen möhippa...

Mår så dåligt och känner mig så rutten trots att jag inte borde...
    Grejen är nämligen att jag i fredags vaknade illamående körig i magen och darrig, så jag ringde och sjukanmälde mig från jobbet. Hade även stallet den morgonen så jag bad min syster ta det åt
    mig.
    Mot kvällen kände jag mig ok igen och min sambo kom hem och ville gå ut på krogen. I fredags hade vi nämligen stadslopp där vi bor så vi visste att det var öltält och några kompisar skulle dit. Jag fick med mig syrran också. När vi kom ner till öltältet och träffade kompisarna fick jag veta att de gått stavgång i stadsloppet och jag undrade hur det hade gått, de visste inte riktigt så jag tittade i tidningen dagen efter. Då ser jag mitt namn i resultat listan! Tyckte detta var skumt så jag ringde min mamma och undrade hur det kom sig. Det visade sig då att de planerat att ha möhippa för mig i fredags och fick ställa in pga att jag blev dålig. De hade inte tänkt säga något men nu fick jag olyckligt nog veta det ändå! Så nu mår jag piss och tycker så synd om dom som planerat detta att det sedan inte blev något! I efterhand så vet jag ju att jag hade orkat, men då på morgonen när de fick veta hade de inget val än att ställa in eftersom jag lika gärna kunde varit dålig under kvällen. Vet att jag inte kunde rå för det men det känns ändå så tråkigt när jag vet hur besvikna det måste ha blivit!

Usch vad jag ångrar att jag läste resultat listan för då hade jag sluppit må så här ruttet!
    Var bara tvungen att skriva av mig, börjar bara gråta när jag tänker på det...

• Svar på tråden Missade min egen möhippa...
  • Brud i Vinterhagen

Tack MysEtt!
    Jag försöker hela tiden intala mig själv att jag inte gjort något fel, men jag är en sådan person som är överdrivet mån om att göra folk runt omkring mig glada. Idag känns det iallafall bättre! De har dessutom lovat att jag ska få igen detta nästa gång, när de får iväg mig på möhippa... så jag blir nu ännu mer spänd och nyfiken inför min möhippa!

• Brud i Vinterhagen

Gnilla:
    Ja, eller inte riktigt jag bor i Västerljung! Sprang du loppet?

• Brud i Vinterhagen

Gnilla:
    Oj vad kul,då gissar jag att du är mycket pirrig nu! Vilken kyrka? Vilken präst ska ni ha? Vi har ännu inte hört något från vår präst.
    Jag gifter mig den 21 juli i Västerljungs kyrka!

• Brud i Vinterhagen

Jagärsåkär:
    Tack!
    Jag märker redan att det är något nytt på gång så jag har börjat misstänka allt och alla....

• Brud i Vinterhagen

Gnilla:
    Grattis! Det låter verkligen som du haft en underbar dag! Många har sagt mig att filma hela dagen för när man är mitt uppe i det hinner man knappt med att ta in allt. Många foton och mycket filmande får det nog bli.

Snart är det också vår tur att uppleva samma sak! Vädret är verkligen osäkert just nu så jag hoppas att vi iallafall slipper en dag med ösregn... Lite regn kan man stå ut med. Helst vill vi ha värme eftersom vi ska ha festen på en oisolerad lite dragig loge.

• Brud i Vinterhagen

Nu har jag fått min möhippa! En helkväll på gröna lund med fri åkning, god mat och dryck och underbara vänner! Är super nöjd!

Svar på tråden Missade min egen möhippa...