• Plura

Tips på aktiviteter på Svensexa & Möhippa

Jag och min sambo ska annordna Svensexa och Möhippa för våra bästa vänner. Finns det någon snäll själ som har tips på vad man kan hitta på för kul eller vart man kan hitta tips och ideér? Vi har båda fått ideétorka.

/Fantasitom Svensexannordnare

• Svar på tråden Tips på aktiviteter på Svensexa & Möhippa
  • Eurolady

Jag hade min möhippa i fredags och jag fick bla leka brandman! Var superkul. Fick sätta på mig brandmansuniformen (jättetung), åka brandbil, åka upp i stegen (30 meter upp i luften kändes som 80, minst ) och åka brandstång. De andra som var med fick också åka i brandstegen.

Nu var det min kompis man som är brandman som ordnade det, men han sa att de har en hel del möhippor även där någon inte är förknippad med nån brandman är med, så ring brandstationen och kolla!

Kan även tipsa om att alla killar jag har berättat det här för (inklusive två bröder och min blivande) har blivit grymt avis på mig, så jag tror det skulle funka för en svensexa också!

• Plura

Tack för tipset EuroLady, dock gjorde vi detta med en kompis i gänget förra året. Han bland annat fick prova på att Rökdyka, det var dock mycket uppskattat.

• September mys

Te66an vart var ni på bodaborg och salsan?

• Plura

Hittade via sidan som Sonny_4 tipsade om äntligen någon som kan lära ut Afrikansk dans till Bruden. Stället hette Salsa Sabrosa, någon som varit där och i så fall vad tyckte ni om dem?

• Sonny_4

Min sambo berättade att kroki och kroppsmålning verkar vara hett som aktivitet bland damerna just nu.

• Plura

T66:an vart ligger Boda Borg?
    Vad är det för något?
    Finns det kroki i Stockholm?

• Yoyo

Hej!
    Sonny-
    Vad är grejen med kroki? Att blivande bruden ska teckna av en snygg karl, eller vad??
    Bodaborg finns spritt i landet, kolla nätet. tex i nyköping, karlskoga - men nog inte i Stockholm.

• Miss (snart mrs) A

Jag var på möhippa förra sommaren och då seglade vi. Vi var tre båtar och hade tävling mot varandra. Det var skrämmande roligt! Alla var helt vilda och flög runt i båtarna och humöret var på topp resten av kvällen.

På en annan möhippa blev blivande bruden sminkad och uppklädd i olika outfits (bunny, festklädd osv) och blev fotograferad av en professionell fotograf. Det blev riktigt läckra bilder som sen maken fick på bröllopet.

Alla möhippor jag har varit på har varit "snälla", ingen taskig utklädnad eller kyssförsäljning och det är precis som det ska vara tycker jag. En möhippa ska vara rolig och man ska inte behöva känna att man blir bortgjort eller att något är pinsamt.

• tonkan

Jag kan rekommendera följande aktiviteter:

1. Mordmysterium
    www.mordmysterium.se
    Här genomför ni en mordgåta tillsammans under en middag på restaurang eller hemma. Alla får varsin roll och det händer grejer hela tiden. En i gänget är kvällens mördare. Finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

2. Gökboet (Göteborg)
    www.gokboet.se
    De har allt inom aktiviteter. perfekt ställe för svensexor och möhippor. Bra och trevlig personal.

• Sonny_4

Hörde av en kompis att mordmysterium var riktigt kul. Lite annorlunda men stimulerande för hjärnan.

• Sonny_4

Yoyo
    Antagligen så är det väl nått sånt.... Nakenhet är väl alltid intressant antar jag.

• Johanna_brud2008

på en möhippa fick blivande brud bl.a. spela in en skiva där hon sjöng 2 schlagers, vi andra doade. Vi spelade in hos ett proffs som en i gänget kände till. men jag kan verkligen rekommendera att kolla upp möjligheten med studios, förutsätter dock en brud som bjuder på sig själv. Cdn spelade vi sedan upp på bröllopet och alla på möhippan fick en kopia. lyckat!
    annars är det nog så uppskattat att göra "obusiga" saker som att bada bastu, bli i ordninggjord och gå ut och äta eller ha picknick etc. många uppskattar nog det mest. det hänger mer på sällskapet och att alla är glada osv än aktiviteterna

• Jenn82

Det senaste i stockholm nu är att hyra Partybussen för svensexor och möhippor. Både jag och min sambo har hyrt den för våra kompisar. Det blev en succé! Antingen kan man transporeras i den mellan de olika aktiviterna en heldag, eller så kan man festa i den innan utgången. Superkul!

• Plura1

TACK för all hjälp och alla Tips, har skrivit ett kort resumé om vad vi hittade på under den lyckade dagen dock några små stavfel pga av trötthet... ;) men här är den nya tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2513520.html
    /Ej fantasilös längre ;)

• VanessaOl

Hej!

Vi hade en kortare möhippa för vår vän.
    Vi började vid lunchtiden med en enklare lunch, sen hade vi något som heter stadsuppdraget, (www.stadsuppdraget.se)
    Sjukt roligt! Den kan man även ha till en svensexa, så kände att det var ett ganska bra tips här :) 
    Sedan avslutade vi dagen med en trevlig middag.

Lycka till alla därute!

• Annan brud

En bekant hade fått spela in en låt som de sedan spelade upp på bröllopsfesten!
    En rätt cool grej tyckte jag!
    Vet tyvärr inte vart, men det lär ju finnas typ musikskolor, eller "folkuniveristetet" där man kan göra sådant? 

• yeni

Jag måste säga att jag var jättenöjd med min möhippa....lite twisted och naturligvis spa!!! Vi var 8 st tjejer på Roslagsspa i vasastan www.roslagsspa.se där vi fick mini behandlingar och frukt ,skumpa,och naturligtvis jag"bruden" Fick extrabehandling. Alla var supernöjda och trevlig personal sen vidare ut på nya upptåg.
    Jag planera själv för möhippa nu och kommer definitivt boka dom !!!

• Danne

Paintball, spa, strippklubb, köra sportbil, discobowling, dykning, bubbelfotboll, go-cart. Bara googla. Partykungen har många roliga grejer. Filmkamera eller actionkamera är bra. Uppdrag som tex selfies med tjejer/killar, samla kindpussar, få folk att äta från godishalsband.

Svar på tråden Tips på aktiviteter på Svensexa & Möhippa