• Wicks

jag är så bäst/snål haha

Vårt bröllop kommer gå på ca 7000:-
    Våra (min och sambons) käder gick på 3500 sen tillkommer dotterns kläder, jag vet int ehur mycket då vi ska sy själv, men kanske 300 (ska sy en bärsjal med så).
    Brudbukett vet ajg itne om ajg ska ha någon, men har köpt en sådandär frigolitboll så jag kan göra en blomsterbukett i bollform om jag vill. I övrigt är det väl amt som kostar massor, ja tårta med. Men kring 7000:- blir nog slutkostnaden.
    Vet inte hur många gäster vi blir men kring 50talet

• Wicks

@nn@1: hehe dom kanske sätngertåden, dåligt fykte för BT

7500:- blir väl egentölgien kostnaden *tänke refter* men nej me rän så lär det inte bli... Väntar frtfarand epå svar dvs OSA har inte gåt tut så vet inte antalet gäster, men gissningsvis kring 50 (lite över 60 inbjudna)

• Wicks

Soludden: vi är utomhus, lånar ett jätte fint ställe ute på en udde typ. finns stuga där mend e tär paltsen vi är ute efter dvs stora gröna ängar med näret till skog.
    maten blir grillbuffe vilket gör att priset blir rätt bra. köper fläskfile och sådnat när det är billigt (int einköpt än dock).
    tårtorna bakar vi själva (10 styckern). får ägg från svärföräldrarna som har höns..
    kläderna var det som kostade, de gick på 3500kr, men var åandrasidan som vi ville ha det.
    vi har alkoholfritt (inte pga av priset utan att vi inte vill ha alkohol).
    vi ska inte ha ringar utan göra egna halsband isället, passar oss mcykewt bättre (våra förlovningsringar använder vi itne för att vi tycker de är ivägen).

• Wicks

lightfish:men hur menar du med att gästerna inte ska betala för bröllopet?
    en av våra (två snarae) åker från tyskland, övriga ar varierad längd at åka. klädkod är medeltidsklädsel, så nej igetfrån garderoben, men hur gör det at vårt bröllopet är betald av dom? *förvirrad*
    menar du bröllopspresenter? vi har frånsagt oss sådant iofs, men inte pga av kostnaden för brölopet

de gäster som är där ska väl vara där för cermonin och inte den goda maten och presenterna?
    på vilke sätt är hemgjord fläskfile sämre än catring fie?
    varför är det sämre med en egengjord bukett? samma samed musik, när bandet ställer upp gratis, av gläje och vilja istället, varför är det sämre för gäserna?

tanken bakom är för oss en trevlig och underbar dag

• Wicks

lightfish: vi hänge rupp oss på pengar för att det var pecis vad u skrev. du skrev ordagrant:
    "Jag är ledsen men jag hoppas att ni som har så billiga bröllop har låg klädkod så att gästerna bara kan ta nåt de har hemma samt att de inte har resväg? "

allts¨ahndlade de tinte om ansträngning utna just pengar

• Wicks

pris reflekterar itne alltid kvalite, det är summan av väldigt mpnga ting, däribland kontakter, tidpunkt, tur, efterfrågan osv.

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha