• @nn@1

jag är så bäst/snål haha

jisses.. ska ju ha ett litet bröllop bara vi och vittnen och så prästen då så klart.. nu har jag fixat en klänning..(ganska maffig sådan med långt släp och broderier på osv kanske lite för mycket för ett minibröllop men men)jag har bokat tid för hår/smink hjälp med klänningen och finkläder+skor till mig och min son (gubben får fixa sitt själv faktiskt) dessutom har jkag fixat bukett .. jag har fixat allt utom ring och gubbens kläder och allt detta till en nätt summa på 4250!!! då är även sommerskan betald för ändringar a klänningen.. SHIT va jag är bra påå det här med att spara in.. =)

nä men seriöst.. nån mer som är lite halv snål som jag? vad kommer erat lilla bröllop kosta?

• Svar på tråden jag är så bäst/snål haha
  • @nn@1

ja visst är det lite imponerande.
    men nu ska vi se här.. jag missade ju mina udnerkläder med.. men med det och gubbens kläder inräknat så får man lägga till 1200.. hyr hans kläder inte nån mening med att man ska köpa nått man troligen inte anväder igen. så 5450 för allt exkl. ring..
    hade ju sån tur att första butiken där jag tänkt köpa min klänning hade stängt lite tidigare å utan att sätta upp lapp så jag blev förbannad och tänkte ju itne lägga ner mina pengar på dom så jag tog första bästa affär i stan som jag trodde hade klänningar.. å hoppsan.. 75% rea! så klänning 1250 skor 200 och väst skjorta finbyxor till barn 200 sicken tur man kan ha!

• @nn@1

men visst är det skit svårt att hålla i pengarna.. man vill ju bara köpa köpa köpa allt som kommer i ens väg.. haha

• @nn@1

wicks

du är ju ett spargeni om du lyckats med 50 gäster å endast 7000spänn! om alla vore som vi skulle dom nog få stänga 90% av alla brud shoppar haha
    men vi har bara 2! gäster + prästen så det är ju yttepytte litet, men jag tänkte att eftersom att korten har man ju hela livet så vill jag satsa på att vara en vacker brud på korten med riktig klänning. skulle vi bjuda släkten med så blir det ett 50 tal men näää det blr bara stressigt bara 7 veckor från vi bestämde oss tills vigseln så.. =P

• @nn@1

haha troligen gör dom väl det.
    men jag är inte snål för övrigt. pengarna rinner ur händerna, men om man bara gör en lista och köper allt på en gång o bokar tider så blir det ju mycket billigare än om man skulle ta det lite pö om pö för då har man ju tillslut inte nån koll. kan itnen förstå att folk verkligen lägger ner flera hundratusen på bröllop som varar EN dag.. helt sanslöst. bättre man läger pengarna på sig själv tycker ju jag för det är VÅR dag inte släktens ochvänners.. utan VÅR .. men men allt ska ju dras till extremiteter nu mera..*skakar på huvudet*

• @nn@1

Joleen
    haha nä tar inte alls illa upp.. ni fattar vad jag menar å jag tvekade själv innan jag skrev det men så äääh täänkte ja.. dom fattar va ja menar *asg* den bjur ja på

• @nn@1

men jag måste ju också tillägga att alla gör ju som man själv vill ha det. det finns ju inte nått rätt eller fel. jag är ju själv en enkel och okomplicerad människa så varför inte ha ett lika enkelt bröllop jag lägger hellre mina pengar på en resa för min och mannen än bjur halva sura släkten på mat och festligheter som dom egentligen inte vill gå på men gör det ändå för att det "är så man gör" ..

• @nn@1

F*n va sur jag blir på inlägg som
    "2007-07-07 18:33 lightfish" gör..
    du vet... en del av oss är begåvade med ett ekonomiskt sinne serrö! inte några drömmare som spenderar i onödan på något som varar EN dag men LÅNEN som står kvar i typ 10 år! tänk på den du!
    inte för att vi skulle behöva ta lån för att ha ett sagobröllop heller för den delen.. men bara för att jag råka hitta min drömklänning för 1200, för att jag råkar ha kontakter som tex GRATIS fotograf, tårta till självkostnadspris, känner florist som endast tar betalt för blommorna (inköpspris) ...så skulle mitt bröllop vara mindre värt att gå på... hmm det är sånna som du som gör att barn får skev uppfattnng om pengars värde och att man faktiskt kan ha det bra och roligt utan en drös av ekonomiska medel! fy!

• @nn@1

skulle ju haft bröllopet i största hemlighet med endast två vittnen men så blev det ju inte nu... dom som känner mig vet att jag älskar paket, och undrade hur i hela friden jag kunde tänka mig att ha bröllop HEMLIGT då jag inte skulle fått några paket
    men för att hålla bådas familjer på gott humör efter som att endel hade tagit väldigt illa upp om vi hade haft det hemligt så fick vi ju bju ändå..
    iaf så undrade min svägerska VAD vi önskade oss nu då när det blev offentligt och gissa vad?!!? jag önskar mitt inte ett skit! jag vill inte ha nått! man har inte bröllop för att det ska vara störst och bäst fest... man behöver inte bevisa nått... inte nått annat än kerleken till sin partner i alla fall..och gissa om hon blev förvånad när jag sa till henne att "nej, jag önskar mig inget.. det enda jag vill är att min och gubbens familjer kan vara i samma rum UTAN att sura eller titta illa på varandra.. " så alla ni som klankar ner på oss med "billiga" bröllop.. se VÄRDET i att ha en familj som kommer överens VÄRDET i att ha hittat kärleken.. hade jag inte haft några pengar så hade jag varit rik ändå..

• @nn@1

värst vad tyst det blev här då

• @nn@1

ja det är väl det bästa att hålla vad man har råd till, men det är egentligen inte det som är problemet.. jag tycker bara att sånna där onödiga kommentarer som att mitt bröllop skulle vara mindre värt att gå på bara för att jag inte lägger ner en förmögenhet på det.. seriöst.. jag tycker att första bröllopet man går på i en umgängeskretsär helt ok och lagom, nästa blir större och pråligare å så håller det på tlls alla har gift sig.. alla ska slå varandra i finaste klänning, dyraste ring bästa maten etc.. jag tycker det är så jäkla löjligt.. man glömmer ju bort varför man gifter sig.. just därför har jag gjort tvärt emot alla bröllop jag har varit på .. enklaste möjligt utan att det ska vara en borgelig vigsel.. för hur kul är det EGENTLIGEN att först sitta i kyrkan 1½ timme för att sen gå ut och ta sig till lokalen och vänta där i en timme till för att brudparet ska anlända och sedan vänta ytterligare en timme på att förrätten ska komma in.. vänta och vänta och vänta och tillsist öppnar baren och först DÅ verkar folk uppskatta ens ansträngningar och hellst ska barnen va fri eller max en femma/grogg.. hmm näe
    bättre att ha en kanon fest för sina kompisar efter bröllopet när man är i form och inte helt sönder stressad efter den stora dagen.. tycker JAG men alla behöver inte tycka som jag men det finns säkert nån som är villig att hålla med en smula...

• @nn@1

så bra att man itne är ensam om att tycka så..

• @nn@1

vad är det jag inte har en aning om då? *undrar*

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha