• Norrlandsguld

Tips på förlovningsringar

Vi ska snart förlova oss och behöver tips på förlovningsringar. Vet någon på ett ungefär vad det kan kosta att designa en egna släta ringar exempelvis hos David J Butler? Andra tips? Tacksam för hjälp - känns som en hel djungel därute och det skulle underlätta otrolig att få hjälp att sortera lite.

• Svar på tråden Tips på förlovningsringar
  • Fru Cinderella

Vill ni ha i annorlunda material och snygga ringar så tipsar jag om titanringar.com vi älskar våra ringar därifrån!

• Norrlandsguld

Tack för tips - jätte fina ringar! Är ute efter ngt lite annorlunda. Min blivande vill emellertid ha rött guld (vill göra om sin morfars ring) och jag vill ha vitt guld. Han kan dock tänka sig att ha en bit vitt guld i sin ring för att "matcha" min. Antar således att vi är ute efter ngn som designar ringar... är bara rädd för vad prislappen hamnar på då...

• Fru Cinderella

Norrlandsguld
    Titanringar designar ju egna ringar utefter era förslag, men enbart i titan och det är ju lite tråkigt om din blivande vill ha i rött guld!

Ni kan ju visserligen blanda som du sa eller så kan ni ha olika sorters material i ringarna om ni vill.

Ha dock inte ena i titan och andra i guld, då titan är ett så pass hårt material så "gnager" det sönder guldet på sikt.

• Lill-skrrotis

Jag har precis varit i samma situation. Ville helst ha förlovningsring i guld eller vitt guld, men efter många timmar vid datorn o i affärer blev det hör å häpna...stål med diamanter. Stål är mkt hållbart. Billigare också, vill hellre spara pengar till vigselringen, hoppas bara min sambo tycker om dem. D är en överraskning nämligen. O eftersom han jobbar inom industrin o skruvar med bilar tänkte ja att stål passar nog bra, han gillar inte guld heller anv mest silver o stål, fast ja användet guld mest o det gör inte mig något om man blandar.

• Fru Cinderella

Bara för o poängtera, titan och stål är inte samma sak!

Men stål är snyggt också, kikade på det med innan vi bestämde oss!

• Lill-skrrotis

Jag menade inte att det var samma heller....

• Fru Cinderella

Jag vet, men tänkte att man kunde tro det om man kanske inte är så insatt ;)

• Norrlandsguld

Jag får kika runt lite till. Bra tips! Vill också spara pengar till vigseln. Ska gifta oss ca 8 mån efter förlovning så alla kostnader kommer liksom tätt inpå. Vill hellre lägga mer pengar på vigselringen men den måste ju passa m förlovningsringen.

• Ladye

Vi köpte våra på www.24karat.se
    OCH VI ÄR SÅÅÅÅÅÅ nöjda.
    De är supervackra. Var rätt billiga.
    Verkligen bra arbetat med dem.
    De är helt fantastiska.
    Så jag kan rekomendera den butiken....

• Ladye

ja just ja dom hjälper till med att göra den ringen du designar

Svar på tråden Tips på förlovningsringar