Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 forts. 3

lillamillan
    Vi får inte kontakt med vår präst förrens i slutet av augusti. Jag börjar bli lite nervös över detta faktiskt. Vi bokade präst för ett år sen. När jag ringde och bokade trodde jag att de fixat det, men sen var vi ner i augusti förra året och då visade sig det att de inte satt in våra namn i pärmen så vi såg på när hon gjorde det... nu ska vi bara vänta. Tänkte gå ner till församlingen innan man börjar jobba i augusti för att cheecka läget.

• Andie

lillamillan
    Jag tror säkert att du hinner fixa ihop vigselprogrammet. Vad jag vet så brukar det inte så så jättemycket i sådana och då kan man ju göra en mall som man senare fyller i när man har fått tala med prästen så det tror jag inte att du behöver stressa över. Har du fixat ihop festprogrammet?
    (det tar tid... iaf gjorde det, det för oss måste lägga till att det ännu inte är klart)

• Andie

Saffranin
    Välkommen tillbaka! Va kul att du hittade hit.
    Du svarade på allt som tagits upp i tråden, trevligt.

Det här med o.s.a. oroar mig då min m2b och vår toastis (de är kusiner) informerat mig om att hela deras släkt tydligen har telefonskräck! Vi ska på ett bröllop här i augusti (en annan av deras kusiner) och jag fasar för att det är då alla säger om de ska komma eller inte. Och hur ska man komma ihåg det, vem är allergisk mot vad osv. Min m2b föreslog att jag skulle ta med ett litet block. Men samtidigt som jag vet att detta kommer ske så vill jag inte ha det så eftersom det är någon annans bröllopsdag och jag vill ju fira dem inte ta reda på om folk ska komma på vårt bröllop. Knepig situation då kusinens bröllop inte hade ett o.s.a. datum eftersom de bara antog att alla kommer.....
    Och som ni kanske märker så är de flesta min m2bs släktingar.(majoriteten är hans släkt)

Och prästen. Visst man brukar ju få kontakt med prästen ganska nära inpå vigseln. Jag vill bara veta att vår virriga församling inte har slarvat bort oss IGEN! Därför oroar jag mig lite...

• Andie

lillamillan
    Okej men då har du ju inte det att oroa dig för...

• Andie

Saffranin
    Precis så är det jag känner! Och jag har inte tänkt vänta tills o.s.a:t gått ut! 1-2 veckar innan o.s.a:t går ut tänkte vi skicka ut ett sms till de gäster som inte har svarat. Alltså påminna dem om att sista datumet börjar närma sig. (kan kanske behöva er hjälp längre fram om hur man kan formulera ett sådant sms)

• Andie

malin&eric
    Oj vad mycket musik ni ska ha i kyrkan! Jag visste inte att man fick ha så mycket musik när man gifte sig!
    Vi ska bara ha en solo sång och jämnfört med er så känns det ju verkligen ynkligt.
    Satt iofs här om dagen och kollade in sambons psalmbok men de fanns ingen psalm som "hoppade ut", hittade bara två som verkade okej.
    Var ju på ett bröllop på midsommar de hade en jättefin psalm "Du vet väl om att du är värdefull". Den skulle jag vilja ha men det kommer kännas som att vi härmar dem då och det vill vi ju inte!!!

• Andie

Jag ser att det har hänt en hel del medans jag har varit borta på semester.. Ni har snackat frisyrer och ringar läste jag.
    Vi har köpt lite dekorationer medans vi var på semester som vi tänkt ha på honörsbordet. Sen gick jag igenom med min syster om saker som vi ska låna av henne samt hur stor tårta vi kan tänkas behöva. Jag tror vår tårta kommer bli en sorts hallon/choklad skapelse men jag tror inte vi kommer att ha ett överdrag på den utan kanske en god vanilj smörkräm.
    Och sen har jag köpt pälor eftersom jag kommer göra om min tiara i mer höstiga färger. Vi har även fått några osa:n men inte alls många...

malin&eric
    Tack för tipset... jag ska kolla upp den sidan med psalmer.

Saffranin
    Finns det en ny och en gamal psalm bok??
    Vart får man tag på de nya psalmerna? Kan man leta på nätet kanske?

• Andie

Saffranin
    Tackar för tipset jag ska kolla upp här på BT om jag kan hitta några lämpliga länkar.

På tal om gästböcker. Jag vet att akademibokhandeln har lite olika varianter på sådana. Vi tyckte dock att de var lite tråkiga så vi har börjat göra vår egen. Det blir lite mer personligt och det var kul att hitta på frågor till den istället för de klassiska frågorna.
    Lycka till på din jakt.

• Andie

Saffranin
    Vi köpte ett spiralblock tog ur sidorna ur den och la i skrivaren. Sen gjorde min m2b allt i wordprogrammet. Skrev ut och sen satte vi in sidorna igen. Jag dekorerade framsidan med glittriga hjärtan som vi införskaffat.
    Det var ganska enkelt faktiskt...
    Det knepigaste var nog att få sidorna att komma rätt väg ur skrivaren.
    För oss tog det knappt en dag att fixa det.

• Andie

6 okt 2007
    Vi vet inte om vi ska ge någon morgongåva. Det får man ju avväga lite eftersom jag hellre lägger lite mer pengar på ett hotell över natten än vad jag gör på en present. Men nåt litet kan man nog få ihop i alla fall

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3