Inlägg från: Saffranin |Visa alla inlägg
  • Saffranin

6 oktober 2007 forts. 3

Andie
    Vi vill GÄRNA ha mkt lekar, spex och sånger, men har överlåtit allt sånt på våra toastmasters. Tror de har en del på gång för de ser alltid så luriga ut och här om dagen kom jag på dem med att ta kort på vårt hus.

Lite hemskt att det bara är 53 dagar kvar! Hur ska jag hinna???

6 okt 2007
    Vad blev det för tårta?
    Vi beställde en "vanlig" tårta med hallon, grädde, sockerkaka, vaniljkräm, suggarpaste och marsipanrosor och hjärtan ovanpå. Den kommer stå på en ställning som en svängd trapp ungefär och kostar 3750 kr för 75 pers.

• Saffranin

6 oktober 2007
    Låter som en supergod tårta!
    Härligt att ni har bokat bröllopsresan!

Första helgen på länge som jag inte har jobbat. Vi har tagit tag i bröllopsplaneringen och faktiskt gjort en hel del (men nu börjar jag bli bra trött på att lägga all ledig tid på detta...).
    Jag har köpt underkläder (tror det blev en likadan BH som du hade köpt Lillamillan), gjort utsidan till alla vigselprogram, gjort en ok bordsplaceringen, köpt en slöja (kort med vit kant ifall någon sett den) och köpt gästböcker.

Andie
    Jag tycker visst att du kan smsa innan osa:t gått ut om du vill. Själv hade jag dock väntat tills efteråt...

• Saffranin

Andie
    Vet inte riktigt varför. För att folk alltid är lite sega med att svara och för att det ändå inte var någon bråska för oss att få in svaren. Blir förhoppningsvis lite färre att höra av sig till om man väntar tills efteråt... Men sen har jag nog frågat dem jag täffat om de tänker komma lite när det har passat oxå...

Lillamillan
    Jag börjar oxå fundera lite på tiara sedan jag köpte slöjan. Skulle nog vara fint till. Men imorgon ska jag träffa frisören och diskutera så då får vi se vad hon tycker.

Hur långt innan ska ni ändra klänningen? Dags att fixa snart kanske?

Natti natt...

• Saffranin

Hej!

Kollat att det hittar hit nytt folk.

Har ni mkt kvar att fixa?
    Känner sjäkv att det är HUR mkt som helst kvar och tiden går SÅ fort!!

Beabrud
    Otroligt fint slott!

Igår var jag och pratade med frisören om uppsättningen och sminkningen. Känner mig inte helt trygg med henne, men vi får väl hoppas att det blir bra. Nu har jag ju iaf slöja så håret blir mindre viktigt...

• Saffranin

Välkommen kanske man skulle säga oxå...

• Saffranin

Hejsan!

Vi ska ha dessa psalmer:

Psalm 410
    ?Gud skapade av jord?

1. Gud skapade av jord två mänskor för varann
    som avbild av sig själv, till kvinna och till man.
    Så skall ni nu tillsammans bli
    den enhet ni är skapta till:
    där delar ni hans kärleks liv.

2. Som mänskor får vi svar på frågan vem vi är
    av den som lika djupt oss känner och har kär.
    Nu skall det svar er kärlek ger
    få spegla glädjen där ni ser
    hur Gud den högste älskar er.

3. Två människor får gå så långt som livet är
    tillsammans på den väg där Herren Gud går med.
    Så får ni dela liv och bröd,
    och Gud skall ge i lust och nöd
    sin kraft och hjälp i liv och död.

Psalm 903
    "Jag tror att Gud är kärleken"

1. Jag tror att Gud är kärleken
    som var och är och blir
    den kraft som föder skapelsen,
    den källa som ger liv.

2. Jag tror att Gud är kärleken
    som bor i människan,
    som lever i förälskelsen
    och drar oss till varann.

3. Jag tror att Gud är kärleken
    som ger oss hopp och mod,
    som stöder oss i vardagen
    och för oss tätt ihop.

4. Jag tror att Gud är kärleken
    till kvinna eller man,
    som ger oss mänskor tryggheten
    att leva med varann.

5. Jag tror att Gud är kärleken
    i löftet som vi ger,
    som drömmer sig mot framtiden
    och tror på det som sker.

6. Jag tror att Gud är kärleken
    som gör vår närhet sann,
    som skänker oss välsignelsen
    att vi får ha varann.

Här kommer listan på vad vi har kvar att göra. Få inte en chock nu bara och säg inte att det är omöjligt...

SENAST GJORT UNDER AUGUSTI
    * Köpa underkläder Magnus
    * Lämna in ringarna för borstning och gravering
    * Köpa smycken + tiara?
    * Beställa valslektioner
    * Beställ manikyr (hos elev?)
    * Bestämma träff med prästen och kantorn
    * Bestämma drinklista
    * Kolla upp när man kan fixa nytt pass
    * Kolla Magnus kläder
    * Dubbelkolla DJ (samt fråga om man kan hyra högtalarutrustning under middagen)
    * Eventuellt köpa lackskor
    SENAST GJORT UNDER SEPTEMBER
    * Utsidan till festprogram
    * Utsidan till vigselprogram
    * Hämta ut skorna
    * Fråga någon, Bullen? Robban?, om de kan fota under kvällen
    * Sy in klänningen samt köpa underkjol. Lämna in i början av sept mån-ons före kl 18
    * Fixa rispåsar
    * Träna valsen
    * Göra korten till bordsplaceringen
    * Bestäm musik till valsen
    * Färgning av håret 18/9
    * Bestäm musik i kyrka
    * Insida till vigselprogram
    * Köp presenter till de som hjälper oss
    * Skriv tacktal
    * Bordsplacering + liten kopia med allergier till serveringspers.
    * Insida till festprogram
    * Maila låtförslag till DJ
    * Bestäm meny
    * Förbered ändring av ID-handling
    * Läs på om Sicilien
    * Gå in skorna
    * Fixa gästboken
    * Köp morgongåva
    * Betala tårtan + deposition av ställning minst 1v. Innan
    UNDER OKTOBER
    * Fixa CD-skivor som folk kan bränna
    * Göra lista till Erik och Annie över vad de ska göra under dagen
    * Packa för bröllopsresan
    * Fixa champange till bilen
    5:E OKTOBER
    * Lämna festprogramen och bordsplaceringen till slottet
    * Packa för bröllopsnatten
    * Hämta blommorna till håret/tiaran?
    6:E OKTOBER
    * Se till att Marie skriver upp vem som gett vad
    * Hämta tårtan + ställningen mellan kl 9 och 11och transportera till slottet
    * Frisören 8-12
    * Fotografering 12:45-13:45
    * Bilen kör oss till kyrkan 14:30
    * Hämta blommorna efter kl 9 och transportera till slottet
    * Ta med vigselprogramen, riset, ringarna, hindersprövningen till slottet
    ERFTER BRÖLLOPET
    * Ta med alla presenterna från slottet
    * Skriv tackkort
    * Lämna tillbaka tårtställning till Steinbrenner månd-tisd

• Saffranin

Lillamillan

Har tyvärr ingen aning om hur melodin går till "Jag tror att gud är kärleken". Men visst är texten otroligt bra?! Den är från nya psalmboken och vår präst skulle leta reda på melodin...

Andie
    Det var ju just det du inte fick säga!
    Men idag har vi bockat av ytterliggare tre saker på listan. Bordsplaceringen, bordsplaceringskorten, utsidan och insidan till vigselprogramen är oxå i stort sätt klara, men inte så klara att man kan bocka av dem. Känns det bättre nu? *hoppas*

Vi gick ju en valskurs i våras och ska nu bara komplettera med en eller två privatlektioner. Sen får det väl gå som det går... Får försöka att supa ner gästerna innan dansen så ingen kommer ihåg hur det såg ut

Förresten var det inte alls meningen att stressa upp er. Snarare borde ni väl bli lugna över att se att det finns fler som har mkt kvar...(men gifta blir vi nog hur som helst!)

Anncha 73
    Ok, du har nog rätt. Antagligen kan vi lämna hindersprövningen till prästen redan när vi träffar honom nästa gång. Ska genast ändra i min lista...

• Saffranin

Tack för uppmuntran lillamillan!

Hur ska ni andra göra med valsen?

Hur gör ni med bordsplaceringen förresten? Vi har 10 medelålders (förutom föräldrarna på honnörsbordet) och resten unga i våran ålder. Har funderat på om man ska sätta de medelålders tillsammans, men det känns tråkigt att det ska bli uppdelat. Samtidigt är det svårt att hitta folk att placera brevid dem så att alla blir nöjda. Nu har vi gjort så att vi har satt dem 2 och två vid 5 av våra runda bord för 8. Vad tror ni om det?

Fick förresten en lista från Thorskog igår över vilka som bokat rum för övernattning. Minst 50 blir vi iaf. Ska bli så kul!!

• Saffranin

Suck, nu har jag gjort 25 utsidor till festprogrammen...

Men bordplaceringslapparna och utsidan till vigselprogrammen är i a f klara *hurra*

Efter detta ska jag ALDRIG pyssla mer! Otroligt dum idé att göra allt själv och så invecklat...

Jo, bordsplaceringen får nog duga nu... Svårt att få det 100% för alla. Vi har konsekvent delat på alla par. Hur gör ni med det?

• Saffranin

oktober -07

Jobbigt läge, hoppas det löser dig snart!

Förresten, rosa och blått är väl fint tillsammans! Det röstar jag för!

• Saffranin

löser SIG menade jag förstås...

• Saffranin

Hej!

Har pratat med slottet idag och de ska skicka menyerna. Så spännande! Sen har vi bokat in en fredag när vi ska dit och provsmaka och bestämma vilken meny vi ska ha. Väldigt trevligt med god mat och hotellvistelse! Känner att jag behöver komma bort från pysslandet...

Vad ska ni ha som in- och utgångsmusik i kyrkan? Vi ska ha Leksands brudmarsch ena hållet, men har ej bestämt andra.

Vilken vals ska ni dansa till förresten? Behöver bra tips!

• Saffranin

Hejsan!

Nu har jag orkat ta mig för med att skaffa ett nytt konto och kan skriva igen... Annars har jag läst och följt med vad ni har haft för er.

Det var min fotograf som tyckte att pärlsocker gav finare kort än ris så det tänkte nog vi köra på. Bra lillamillan att du testat att det inte gör ont!

Jag hade oxå min möhippa i lördags. Superkul!!

Kl 9 sprang 13 tjejer plötsligt in i lägenheten. Rätt oväntat då jag var helt inställd på att det skulle bli nästa helg.
    Jag fick en krona på huvudet och sen åkte vi bil till en fotograf-studio. Där blev jag sminkad och sen fick jag posera i olika kläder. Lite jobbigt att stå modell och ha en massa personer som kollade på och otroligt svårt att vara spontan, men himla kul att få fina kort på sig själv (som jag antar att jag får på bröllopet...). Efter det fick jag gå på stan och samla äktenskapliga råd i en liten bok. Riktigt förvånad blev jag när några som jag frågade gick ner på knä och sjöng för mig (Annies körkompisar visade det sig...)
    Efter detta åkte vi hem till en av tjejerna och åt lunch och sen fick jag designa ett silversmycke (hon är silversmed). Det blev ett par jättesöta örhängen! (med mycket hjälp!) På kvällen åt vi buffé som de fixat hemma hos en annan tjej och sedan var vi ute på Hard Rock Café och dansade till klockan 4. Verkligen en härlig dag!

Var är din rapport Malin? Annie berättade att din möhippa oxå var den dan.

Annars pysslar vi vidare och bockar av listan så gott det går. Jag är äntligen klar med alla utsidor, men kämpar vidare med innehållet.

• Saffranin

Hejsan!

Jag har inte hunnit vara inne här alls på sista tiden. Det har varit alltför mycket att göra med alla program. Nu är både festprogrammen och vigselprogrammen i a f helt klara och det känns så skönt! Sista dagarna nu ska vi försöka ta det lugnt, träna på valsen, fundera på tacktal och fixa några småsaker som finns kvar.

Idag har vi varit i kyrkan och gått igenom akten med prästen. Man blir lite nervös när man tänker på att det snart är dags på riktigt!

Vad tror ni om vädret då? Hörde nåt om ett högtryck, men att det kanske skulle bli regn på vätskusten. Håller alla tummarna för uppehåll!!

• Saffranin

Hejsan!

Jag känner precis likadant Lillamillan. Gör inte något för jag vet inte vad jag ska göra, men känner mig ändå stressad för att jag har glömt en massa som jag kommer vara tvungen att göra. Och tiden går SÅ sakta!!

Vädret verkar bli ok om man får tro smhi såhär långt iaf. Håller tummarna hårt!!

Jag har oxå provat klänningen idag och den sitter nog perfekt. Har just kommit på att jag inte kan gå på toaletten själv...

• Saffranin

Imorgon gifter vi oss! Helt otroligt.

Vi är lediga idag och ska packa alla grejer och köra till slottet.
    Köpa lite sista minuten-grejer som lunch till imorgon och försöka hinna träna på valsen.
    Jag är helt klart mest nervös för valsen, men eg spelar det väl ingen roll hur det går.
    Ikväll kommer min tärna och hennes pojkän samt marsalken hit för att sova över. Magnus och jag kommer att sova ihop sista natten oxå.

Lycka till imorgon!
    Jag kommer såklart oxå in efter bröllopet.

Kram

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3