Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

6 oktober 2007 forts. 3

Andie

Ni kanske borde skicka ut mailaderss till de som har svårt för att ringa?

Idag ska jag ner på stan och se om jag kan hitta nån trevlig frisör som vill klippa mig i en kort fin frisyr o sminka mig till ett bra pris på den stora dagen.

• lillamillan

Sådär ja, idag har jag bokat frisören.

Den 1 oktober kl 19:15 har jag klipptid, sen den 6 oktober kl 09:00 har jag tid för att föna och sminkas.
    1200kr allt som allt!

Känns bra, nu har vi kommit en bit påväg iaf...

wertogether.weddingannouncer.com/welcome.html

• lillamillan

VARFÖR
    valde ni den 6 Oktober???

• lillamillan

Okej :)

Vi blev tillsammans den 7/10-00
    vi förlovade oss 7/10-02 och tänkte gifta oss 7/10-07
    men en söndag funkade inte (praktiska anledningar)så det fick bli den 6/10
    Får vakna upp som fru på vår 7 års dag :)

• lillamillan

Saffranin

Jag köpte mina underkläder på Lindex.
    Inget superhäftigt men jag hittade en fin BH som var axelbandslös och den satt jätte skönt och sen tog jag en snygg trosa till (lite genomskinligt sådär...det får herrn vara nöjd med :P )

Det var en Balconette-Bh med spets och broderidetaljer. Avtagbara band samt gelékuddar.
    199kr
    (finns på lindex hemsida)

• lillamillan

Jag har nog inte bestämt mig om blommorna än, tror att jag ska släntra in någon vecka innan och bara be dom fixa en fin liten bunden bukett med rosor i olika färger och lite utfyllnad...
    Lotsas som ingenting och se vad det kan komma att kosta :P

• lillamillan

Andie
    Så kul att kunna göra sin egen bukett!
    Om jag kunde skulle jag också göra det!

Idag har vi varit på stan och lämnat in våra ringar för en andra gravering, där vi köpte ringarna kunde dom inte gravera det vi ville ha så jag lämnade lite tomt efter namn och datum och sen letade jag reda på en annan butik där dom kunde göra det så som vi ville ha det.

Sen var vi in på Tiimari och jag köpte lite olika papper. Ska fixa fint på vår gästbok och nyss gjorde jag ett "testljus" att ha på middagsbordet.
    Det kommer att bli ett vit/brunt färgtema med troligtvis orangarosor i små vaser på bordet och ljus....

Fungerar den här länken tro?
    wertogether.weddingannouncer.com/photoalbums-31625/405745.html

• lillamillan

Nu har jag kommit på hur jag ska ha vigselprogrammet...
    Först ska vi trycka upp programmen som vanligt, vika dom på mitten så att det blir ett uppslag att öppna.

Men det ska inte bli någon framsida på det papperet.

hmmm...men det går inte att förklara hur jag tänkt ha det och jag har bara en testvariant än så länge som inte ligger uppe på vår bröllopssida.

• lillamillan

Gästboken har jag inte lagt ut bilder på,
    Men den köpte jag i en vanlig papperbutik.
    En brun skrivbok med en smal guldrand runt på fram och baksidan och sen är det guld på kanten på varje blad (som psalmböcker).
    Bladen är helvita utan linjer.

Jag har klippt ut en bit guldpapper och skrivit datum på längst upp, satt dit vårat monogram (beställde på vimsadekor) och längst ner står det "gästbok" kort och gott.

Boken kostade 79kr.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3