Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 forts. 3

6okt 07
    Jag förstår att du är sur... jag tycket att det var mycket trassligt att fixa in sig på nytt också. Hoppas att det löser sig för er på något sätt med bröllopsplaneringen.

vinrödapar
    Tråkigt när människor går bort men som sagt människor är bara människor och livet har sin gång. Men jag kan förstå de anhöriga att just nu vill de focusera på det som just har hänt.

Och som sagt man säger inte nej till jobb för då löper man ju risken att de inte frågar en igen om man vill jobba för att de (arbetsgivare) tror att man säger nej då. Jag tycker som sagt att du har gjort rätt.
    Angående datum så har alla i den här tråden datumet 6 oktober faktiskt.
    Vi träffade prästen igår, idag ska vi åka och köpa dukar och grejjer till dukningen.Så vi har nog allt ganska klart. Ska finslipa festprogrammet,vigselprogrammet å bli klar med klänningen och sen ska min m2b hämta ringarna. Så alla de stora grejerna är färdiga nu. Vi har dock bordsplaceringen kvar... men det löser sig.

• Andie

6 okt 2007
    Det låter ju jättebra att du har fått tillbaka allt som du trodde hade gått förlorat.

Kul att alla era gäster svarat. Vi fick inte in alla svaren men är nöjda ändå vi blir runt 73 personer av 106st så vi är ganska nöjda.(vi är inräknade i de siffrorna)

oktobernoll7
    Vi har inte ringt till de som inte hörde av sig. Kändes som att om de nu inte hör av sig så vill de inte komma. Vi skickade dock ett påminnelse sms ca 1 vecka innan... Men det finns dom som ändå inte hörde av sig.Och som vi resonerar så är det ju deras problem och inte vårat. Men mitt tips är väl att om det finns nån som du verkligen vill ha med på ditt bröllop ring till den personen och börja prata om nåt annat för att sedan typ nämna ert bröllop och se vad de säger då.
    Lycka till

• Andie

vinrödapar
    För att vara helt ärlig så tycker jag att dina kompisar verkar vara ganska sviniga.
    Har de aldrig varit arbetslösa?/timanställda och vet hur svårt det är att få saker och ting att gå ihop sig ekonomiskt. Och med en utgift som ett bröllop drar med sig så borde de förstå att man måste jobba.

Men som sagt de kunde ju faktiskt ha grejjat det efter att du hade slutat för dagen. Jag menar man måste ju kunna skjuta på det ett par timmar. Tycker det är en aningen löjligt att de inte kan kompromissa...

Men du nu när det blev så mycket rabbalder kring din möhippa hur känner du egentligen för en möhippa?? Vill du verkligen verkligen ha en om folk ska komma på den och vara griniga???

• Andie

vinrödapar
    Jag tycker det verkar hel skumt... det var inte din tärna vars familjemedlem hade gått bort?? För om det är så kanske hon inte orkar svara pga sorgen osv.
    Men om det inte är det så är det bara väldigt dålig stil av henne måste jag säga.
    Jag menar du kanske behöver ringa henne om nåt annat som gäller bröllopet och inte nödvändigtvis om möhippan.

Jag bor i Uppsala. Vi ska vigas i Vaksalakyrka.
    Ang. min egen möhippa. Jag har redan från början sagt att jag inte vill ha någon. Jag och min m2b har tillomed bråkat om ämnet. Det är nämligen så att jag hatar verkligen hatar överaskningar och sån skit och jag vill inte bli bortrövad osv. Men nu har tydligen hans mamma och syster mfl kommit på att de ska fixa en möhippa till mig. Nåt som jag egentligen inte känner att jag behöver. Jag kan träffa mina vänner även om jag har gift mig så jag förstår inte varför det skulle vara så viktigt med en "sista natt" med tjejerna. Det är ju lite morbit och verkar som att jag ska dö... det är iaf min uppfattning.

• Andie

vinrödapar
    Okej... jag kan faktiskt förstå om din tärna inte riktigt orkar tänka på en möhippa om hennes farmor har gått bort.

Men att den här andra tjejen säger att du kommer ångra dig resten av ditt liv och försöker ge dig skuldkänslor är ju inte shysst för 5öre.
    Men jag hoppas verkligen att det löser sig på nåt sätt så att alla blir glada och nöjda. Men som sagt du ska INTE ha skuldkänslor för att du försöker få ihop ditt levebröd. Det tycker jag är viktigare faktiskt.

Visst kan vi maila varandra. Men skicka en hälsning i min gästbok här så får du adressen. Okej... eller gå in på vår hemsida där står den också.
    Kram

• Andie

vinrödapar & 6 okt 2007

Vad vi har kvar att göra är:
    skriva ut vigselprogrammet.
    Fixa bordsplaceringsskyltarna,
    komplitera och skriva ut festprogrammen.
    Inhandla den alkoholfria drycken,
    bli klar med brudklänningen,
    Köpa skokräm
    Spray-tanna mig (har ful solbränna efter sommaren)
    Göra klart bordsplaceringen.
    Göra klart musiken som ska spelas.
    Träffa fotografen.
    Träffa prästen en gång till
    Lyssna av solisten
    Bestämma hur vi ska dekorera i lokalen.
    Färga håret på mig, klippa min m2b
    Hämta ringarna

Börjar kännas väldigt mycket nu men vi ska sätta oss i helgen och fixa det mesta.

• Andie

6 okt 2007
    Jobbigt att drömma en massa konstiga saker. själv kommer jag inte ihåg vad jag drömmer men min m2b säger att jag pratar väldigt mycket i sömnen och det gjorde jag tydligen inte förut... Det är lite lustigt att det blivit så ju närmare bröllopet man kommer. För annars är jag inte nervös utan mest pirrig och ser framemot den stora dagen då man får visa hur mycket man älskar någon.

Tja jag antar att Hippa-tiderna har börjat nu.... som jag kanske har gett sken av i andra inlägg så är jag inte så galen i möhippor efter som jag tycker att de är ganska morbida.
    Vadå! sista natten med tjejerna.... bara för att man gifter sig dör man ju inte och jag kommer tame-tusan träffa mina tjejkompisar även fast jag har gift mig.
    Men jag resonerar så här om nu det är så viktigt för alla runt omkring av någon mystisk anledning får jag ju ställa upp.För jag vet redan att det kommer att bli en extremt snäll hippa för alla vet att jag hatar dem innerligt...
    Men alla är ju olika och är man med på det Then Go For It.

• Andie

Mirja78
    Det är bra att du varnar mig! Har fått lite fler varningar i en annan tråd när det gäller spray-tan så jag tror nog det blir någon form av brun utan solkräm i stället.
    Listan kanske inte såg så lång ut men jag insåg efter att jag hade postat den att jag glömt mer en hälften av alla grejjer och igår så gick typ tårtan åt skogen!!! Vi gör ju som sagt det mesta själva... *suck*

• Andie

lillamillan

Kul att ni träffade fotografen!
    Vi ska inte träffa våran förrens den 25.

Tja det som hände med tårtan. Min syster ska hjälpa oss att göra den tillsammans med min m2bs mormor. Men så som hon förklarade den så kommer det bli jättekrångligt och det verkade som att mormorn skulle baka hela tårtan själv och syrran skulle bara garnera den.
    Så vi har kommit på ett nytt sätt att baka den då. Mormorn hjälper till att baka vanliga runda tårtbottnar (så skulle den inte vara i det andra förslaget)Och sen gör svärmor fyllningen och syrran får garnera den. (syrran bor förövrigt i norrland å kommer inte förrens på torsdagen innan vi gifter oss)

Hoppas att du hängde med i svängarna.

• Andie

lillamillan
    Det måste gå ändå... för tårta vill vi ju ha. Och bugeten tillåter ju inte att köpa en tårta för 80 pers. För det skulle bli strax under 5000kr.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3