Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

6 oktober 2007 forts. 3

vinrödapar skrev 2007-09-06 22:04:35 följande:
    Andie!Jo det är tärnans farmor som gått bort,begravning är imorgon. Men nu ringde en annan av tjejerna och sa att hon inte ville prata om möhippan, och att jag kommer ångra mej för resten av mitt liv. Tärnan och en tjej ska träffas om 2 veckor och gå ut och dansa och jag frågade om jag fick följa med, de har inte umgåtts förut förrens nu när de planerat tillsammans därför ska de gå ut ensamma, och vill inte ha med mej.Tråkigt när de är ledsna och håller sig undan, känner inte alls för att jobba nu, ska bli skittråkigt att gå till jobbet imorgon Jag har hört att man kan ha möhippa efter bröllopet enligt min mor säj till din tillkomne att de gör så för dej istället. Vad har ni kvar att göra? Vi har vigselprogramet bla. Ska vi maila varann på vanliga mailadressen istället?
    Jag tycker att det ltåer störtfåningt allting!!
    varför skulel dom vara sura för att du får jobba just när dom bestämt att ha möhippa?
    har dom verkligen bokat upp så mkt som inte går at avboka eller??!
    och hur som helst kunde du ju omöjligt veta det iaf när du tackade ja till jobb (man KAN verkligen nite teacka nej om man går på timtid).

Begriper inte vad dom har att vara sura för alls faktiskt.
  • lillamillan
    Mirja78 skrev 2007-09-08 10:14:32 följande:
    PS Kan ni tänka er att om en månad är vi alla fruar!!!!!
    haha nä det låter för konstigt!!
  • lillamillan

Nu är brudbuketten beställd och ringarna hemma.

det går frammåt iaf....

• lillamillan

Andie

vad hände med tårtan?
    Är själv nervös för det där med tårta....är orolig att hon som sagt att ho ska hjälpa oss med den ska bli sjuk eller få massa anant att göra i sista stund.

Nu ska vi iväg och kika i kyrkan och träffa prästen där...

• lillamillan

såg att ajg skrev fel
    Det var FOTOGRAFEN vi träffade, inte prästen...skrev det av bara farten då vi skulle sticka till bilen.

Det var alltså fotografen vi träffade utanför kyrkan..vi gick och tittade på lämpliga ställen att fotas på.
    Nu ska vi öva poser hemma :)

• lillamillan

Andie

Okej...ja men det får gå endå?

Vi har 500kr kvar nu (jag går på vik o har väl inte jätte mkt att komma med o bröllop kostar lite än fast man kör budget)
    Det stressar mig, finns det inte pengar så fördröjs ju mycket av det som ska fixas.
    *suck*

ska ringa imorron och kolla om dom vill att jag kommer och lämnar in klänningen redan nu för att fixa till längd och så, jag ändrar mig sällan i stolek endå.
    Lika bra att få det gjort snart.

• lillamillan

6 okt 2007

haha så underbart!
    Ler lyckligt när jag läser det du skrivit :)
    Härliga vänner :)

• lillamillan

Andie

jag förstår det
    Egentligen är det nog inte så svårt att fixa en fin och god tårta. Men man kan ju göra nåt test innan.
    Testa smaken på olika innehåll och så..gott :)

Det verkar som att jag ska fara och lämna in min klänning imorgon så att dmo får sy upp den, den är lite för lång.
    Då får jag ta på mig nya bh´n också så att man vet att det blir bra allting.
    Lämna bort klänningen en sista gång innan det är dags, känns lite spännade.

• lillamillan

6 okt 2007

Mmmm...kommer dagarna att gå fort tro?
    Skönt när mycket är klart iaf.
    Att hinna sitta ner och drömma om den stora dagen är också viktigt :)

• lillamillan

Nu är klänningen åter på Högtidskläder.
    Det var härligt att stå där med skorna, nya axelbandslösa bh´n o klänningen på (trosor under oxå naturligtvis!). Så och låta sömmerskan vika upp den bit av klänningen som var för lång...

Hon jobbade ensam på fredagar så hon fick gå ut i butiken och se vad dom ville dmo som kom "jag håller på att hjälpa en blivande brud men säg till om ni behöver hjälp".
    Mmmm mys...en blivande brud, och det var jag!!
    Hon frågade om jag ville ha jämnlångt runtom...jag tittade i spegeln men valde att ha den för lång där bak så att det blev ett litet släp.

Näste gång jag hämtar klänningen, då är det nästan bara en vecka kvar till bröllopet :)

På stan sprang jag nästan in i vår amatörfotograf. han verkar vara en väldigt seriös amatörfotograf för han undrade om vi inte kunde mötas hos honom så fort vi var klara och påklädda för att börja fotas i hans hemam studio. Han sa att han itne kunde råda över väder och vind, men hemma hade han full kontroll och då skulle han kunna garantera att iaf dom bilderna blev bra.
    Efter det skulle vi åka vidare till kyrkan och ta kort ute där om vädret tillät det.

Det låter verkligen jätte bra!

Jag var på Timarii och skulle köpa mer dekorväv till våra ljus jag håller på att fixa, men det var slut och dom skulle inte få in mer innan vårat bröllop.
    Min lillasyster bor i Borlänge så hon skulle kolla på Timarii där ikväll om dom hade ngåot så att hon kunde skicka upp.
    Annars får jag chansa på att det dom har på panduro är samma sak och beställa det som fattas där.

Idag är det en riktigt bra dag:)

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3