• Raspberry

Ska jag tjuvkika eller inte....

M2b är på tjänsteresa men glömt sin tfn hemma. Har bett mig hålla den på så att han ser vilka missade samtal han får. Nu har min syrra skickat sms till honom ser jag...kan ju nästan bara handla om möhippan eller nån annan bröllopsrelaterad hemlis...

Lite sugen blir jag ju på att tjuvkika men samtidigt är det ju tråkigt om överraskningen förstörs....

Aaaaaaaah svårt att hålla mig...

• Svar på tråden Ska jag tjuvkika eller inte....
  • - Mary -

Jag satt precis och tänkte skriva att du kunde ge telefonen till någon granne eller nåt som kunde läsa smset och ringa din pojkvän, men nu är det ju försent...

• Raspberry

Mary

Det var ju faktiskt smart tänkt. Varför tänkte inte jag på det

• Kakan -07

Hur som helst lär han ju se att du sett sms:et. Det visas ju som läst/öppnat nu när du tittat på det...

• Raspberry

Kakan 07

Ja, det är sant. Alltså kommer jag inte komma undan att skämmas...

Blä vilka i-landsproblem man har

• Gotland-08

Raspberry: kanske är det så att de, din m2b och möhippegänget, har planerat att du ska se det... och så blir det inte när du tror... en luris!

• Raspberry

Gotland08

Ja, hahahaha, den vore bra!

Men så är inte fallet. Att han glömde sin mobiltelefon på tjänsteresan är _verkligen_ inget att skämta om. Det är mycket pinsamt och ser nog inte så bra ut

• Gotland-08

Han kanske har med sig en backup telefon... som du inte vet om...

• Raspberry

Hmmmmm jo iof. Det skulle ju möjligtvis kunna vara sant. Fast känns rätt otroligt.

Men du är söt som försöker få mig på andra tankar

• Gotland-08

När det kommer till möhippor och svensexor är inget för otroligt! Har hört så många roliga luringar och kidnappningar att jag redan, sju månader innan och nästan ingen som vet att vi ska gifta oss, börjar ana ugglor i mossen när något avviker från rutinerna... Hur ska det se ut om fem månader...

Du måste skriva sen och berätta hur det gick! Lycka till hur, och när, det än blir!

• Raspberry

Helt sant

Jag lovar att jag rapporterar!

• 11 augusti

Ursäkta TS, men jag är på andra sidan och råkade ut för motsatt sak. Jag blev grymt besviken och sårad av min blivande man igår. Jag jobbar, han har semester. Det hade kommit post till mig. Som han öppnat, han bemödade sig inte ens om att stoppa tillbaka innehållet och låtsas som att det regnade. När jag kom hem var huset tomt, jag hade en timme tidigare aviserat att jag skulle komma hem en viss tid. Det första jag ser (och tittar på) är innehållet i paketet som ligger framme, sedan brevet och sist kuvertet (vadderat, stort). Jag förstod ju redan innan jag kommit så långt att läsa brevet som följde med att detta var instruktioner om MIN möhippa - adresserat till mig. Jag är så besviken och ledsen på honom. Han har ju förstört hela grejen. Känns inte ett dugg kul nu.

• 11 augusti

Det skulle inte vara någon glad gubbe utan en parentes.

• brudkalasen

11 augusti: brukar ni öppna varandras post? för annars så kanske ni borde prata om det. Säg till honom att du blev besviken så att han vet det.
    Förresten så känns det säkert bättre sen på hippan. hoppas att du får det kul:D

• 11 augusti

brudkalasen:
    Nej, han brukar öppna mina lönespecar och ibland annan post som är adresserad till mig. Jag har sagt till om detta, men tydligen blev han väldigt nyfiken denna gång. Jag respekterar hans saker och har alltid varit av den åsikten att står det ett namn på så är det den personen som får öppna. Tycker att det är väldigt integritetskränkande. Tänk om det hade varit något jag köpt till honom till bröllopet? Jag har varit sååå arg och har talat om det för honom. Han undrade faktiskt om jag tänkte komma hem idag... Han har dåligt samvete och är ledsen för att han är så klumpig. Då får jag tyvärr dåligt samvete jag också.... Usch vad det är jobbigt att känna som man gör och att man reagerar som man gör.
    Jag klarade inte ens av att äta middag med familjen igår utan tog min tallrik och gick till ett annnat rum. Känner mig verkligen kränkt och besviken.
    Får hoppas att möhippan blir rolig iallafall, trots denna otrevliga inledning.

• Raspberry

Jaha lite rapport här om hur det har gått...

Idag när jag kom hem hade jag fått ett brev som innehöll en inbjudan till Stockholm Dayspa på lördag Väldigt gulligt och kul att bli förvarnad faktiskt. För nu får jag gå hela resten av veckan och vara nervös och undra vad vi skall göra efter det...och fundera över vilka som kommer....

Men jag ringde min syrra och sa som det var, att jag vet att hon kommer och att hon är i Stockholm. Hon skrattade faktiskt. Sa att det var ju synd att hon inte får överraska mig på lördag. För jag hade GARANTERAT blivit överraskad. Men det kan ju inte hjälpas nu. Och jag hävdar bestämt att det var m2b´s fel eftersom han glömde mobilen hemma

Men nu känns det ok igen. Är spänt förväntansfull inför lördagen. Och dom hade ju planerat att jag skulle få veta det i dag i alla fall, så det blev bara en dag tidigare...så inte såååå stor skada skedd.

• Gotland-08

Hur blev lördagen? Nyfiken

• TigerLinn

undrar hur lördagen gick ja med

Svar på tråden Ska jag tjuvkika eller inte....