Inlägg från: Shannon |Visa alla inlägg
  • Shannon

Hur går det för er med kronisk svamp?

Efter en kur med diflucan i fyra veckor så var jag (vad jag tror var) svampfri i ca 5 månader. Men jag hade ändå smärta där nere från och till de senaste fem månaderna. För några dagar sedan blev det bara värre. Jag fick extrem smärta där nere som gjorde att jag knappt kunde gå. Kändes som rakblad.

Gick till läkaren som sa att det var svamp efter att ha kollat på mig i två sekunder. sen skrev hon ut vagitorier till mig och canesten kräm...
    vet inte ens om det verkligen är svamp för jag hade ingen vit tjock, grynig flytning som jag brukade få av helvetet.

Hon gav mig en massa korkade råd som att inte försöka tvätta mig inuti underlivet osv. FAST hon vet att jag har stora haft problem med svamp innan och redan vet alltihop själv.

Är så jävla förbannad. Verkar som att läkarna måste ha problem med sina fittor själva för att förstå hur jävligt det är och för att ens bry sig och vilja ge en hjälp.

• Svar på tråden Hur går det för er med kronisk svamp?
  • Shannon

glömde att fråga, hur går det med er andra som hade problem med svamp? någon som blivit bättre?

• Shannon

receptfria medel hjälper för stunden, men nästa månad kommer helvetet tillbaka igen. så är det iallafall för mig.

Konstigt att din mens försvann pga diflucanen, men är du säker på att det är anledningen?

• Shannon

ja, jag har defenitivt sådana biverkningar. Är öm där nere mest hela tiden och värre blir det efter sex. Tror det är en kombination av svampmedlen och själva svampen som gjort en ömtålig där nere. Svampen är ju som en inflammation så om man har återkommande inflammationer i slemhinnorna så borde det ju lämna efter sig komplikationer...

Svar på tråden Hur går det för er med kronisk svamp?