Inlägg från: Flicka87 |Visa alla inlägg
  • Flicka87

Hur går det för er med kronisk svamp?

Jag hade så otroligt mycket problem med svamp förut, jag hade det JÄMT! Jag provade både receptfri medicin (canesten) och receptbelagd (diflucan), men svampen kom alltid tillbaka, månad efter månad, år efter år. Ingen läkare visst vad dom skulle göra eller vad det berodde på och kom bara med råden som man redan hört tusen gånger innan.

Jag har nu själv kommit fram till att mina problem berodde på mina p-piller. Alla läkare och gynekologer förnekar att de kan hänga ihop, men enligt mig så är det uppenbart. Svampen kom ca ett år efter att jag börjat men dom, och slutade ett tag efter att jag slutat. Det tog någon månad innan jag märkte någon förbättring, men sen blev de bara bättre och bättre.
    Nu var det säkert 2 år sedan jag slutade med p-pillrena, och jag minns faktiskt inte ens när jag hade svamp sist.
    Så alla ni som har svamp, sluta med era p-piller!
    Självklart inser jag att orsaken inte är samma för alla, men det är värt ett försök!
    Ta en paus på MINST ett halvår är mitt råd, jag skulle gissa på att jag vart helt av med problemet ett år efter att jag slutat ungefär.

Svar på tråden Hur går det för er med kronisk svamp?