Inlägg från: jag ska bli en fru...läängtar-nu gift |Visa alla inlägg
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Vår underbara dag!Med bilder!

Åh,nu har vi haft vår helt underbara dag!
    Kan inte nog beskriva den med alla dom rätta orden.

Vi sov på hotell redan natten innan,för att slippa springa runt och stressa,diska och sånt.
    Men däremot sov vi jättedåligt på natten,var så toknervösa båda två! .

Vi gick ner i hotellet och åt liiite frukost,man var inte alls hungrig,sen tog vi ett dopp i hotellets iskalla pool.Det var väldigt uppiggande .

Vi fick 2 olika rum att fixa oss i,etttill mej och tänan och svägerskan,och ett till min blivande,sonen och toastmastern.

Min blivande:T,skulle inte få se mej innan,eftersom jag skulle gå in själv.

När jag fått frisyren fixad,och håret förstås så bar det av till vår fina kyrka!
    Åh,hela jag var så förväntansfull,men INTE nervös.Kände mej så stark och säker:).

Efter ett stund anlände buketten,som var en smärre katastrof:(:(:(,(som tur var syns det ej på bilderna),blommorna var fel färg,fel storlek,fel form,ALLT var fel på den.Tänkte först inte gå in med den,men vår fina präst övertalade mej:).
    Nåväl,kände att det var lugnt trots den fula buketten,corsagen skippade jag att låta överlämna till den blivande,dom var lixom ÄNNU värre .

Klockorna började ringa,tyckte jag mej höra...Då visste jag att min blivande var på väg från skristian in i kyrkan med vår fantastiska son.:)
    Kyrkvärden hämtade mej,så jag kunde ställa mej utanför portarna Tog snabbt lite extra läppglans,och bad tärnan fixa släppet.
    JAG kände bara:Nu äääntligen!

Portarna öppnades,och jag så min T,och son,dom grät av lyck och nervositet.T,sa i efterhand att han knappt kunde andas,fför han tyckte att jag var såå vacker:):):.*LOVE*

Jag tog hans hand,och vi gick sista biten tillsammans.Allt var så vacker,alla ljus var tända,regnet strilade,mmmmm.

Prästen börja¨de att prata,sen blev det solosång med Maria Fossengen,("För kärlekens skull")en fantastiska sångerska!ALLA var så imponerade av hennes röst!
    Vi grät...
    Alla grät...
    Vigselakten kom,båda svarade:JAA!
    Sen blev det solosång igen:Denna stunden.

Och hennes sista sång innan utgångsmarchen var"Every time we touch"Så vacket!

Vill göra en repris,med SAMMA MAN 1000ggr:).

Utanför kyrkan väntade bubblor och champagne,massa fotoblixtrar:).

Alla gäster åkte sen till:Junibacken,för att mingla åka sagotåg,och middag med oss.
    ALLA var så imponerade av alla skare vi fixat,TOM junibacken var imponerade av vpra festprogram och trycksaker!Dom har jättemångafester,och bröllop med detta var det finnaste program hittils!!Så häftigt!Men vi hade ju hjälp av en reklamfirma!.

Maten,talen,allt vr underbart!
    VÅR son (snart 7år) höll ett eget tal!!!!
    Han stod på en stol,och tackade för den fina festen,den vackra vigsel.Guud vi hade ingen anning om detta!All våra gäster inkl vi grät.Alla pratar om det varje gång nu efteråt:).

Ja,det hände så mycket,allt vart bra..
    Våra gäster sa det måste vart det mest välorganiserade bröllop någonsin.Dom tyckte att vi tänkt på allt.Kul att alla var nöjda!

Ja,nu är vi alltså äääntligen GIFTA!
    Vi kan knappt sluta kalla varandra för "min fru,och min man" här hemma .

Här kommer länken:
    belinphoto.se/Rosie_070707/content/index.html

• Svar på tråden Vår underbara dag!Med bilder!

Åh,TACK:):).Precis såå härligt kändes det.Kändes som om HELA kyrkan lixom andades av vår kärlek!

bauti:TACK!Klänningen är en San Patrik,så underkjolen sitter ihop med hela klänningen.Synd att du måste leta vidare:(.
    *lycka till*!

Gå in på Familjeliv:jag är:killenkott,där finns MASSA bilder!

Tack för alla komplimanger:)!

Kakan07:Just det,minns ju att du oxå gifter dej där!Vilken präst får ni?
    Vi hade Elisabeth Jonsson,helt fantastisk kvinna,en riktigt härligt präst!Våra gäster tyckte oxå om henne.

LizaStina:Tack:)!Jag har ritat dom själv faktiskt!Ser du insidan att det är stenar även där?

Vi hade 41 middagsgäster,och sen var 15st bjudna till tårta avec,och fest.men bara 4kom:(.Tror att det var ca45st i kyrkan:).Den kändes inte alls för lite gäster som jag oroat mej lite för,för det var så mysig stämmning,med all tända ljus mm.

BröllopA:Tack!Precis sån är jag;).Spontan alltså;).
    ja,tänk jag är någons FRU...Så hääärligt känns det,overkligt lixom,och allldeles alldeles underbart! .

LizaStina:TACK:):):)!Känner mej stolt att få bära den faktiskt;).Den stora:är en princess,0,50carat,och dom små:,1carat.

Kakan07:Ja,tror dej,om prästen!Det verkar vara en väldigt modern syn i den församlingen,med underbara präster,kantorer,osv.Vår präst hadde dessutom haft min konfirmations präst som handledare,hihi:).

Fru Henax:TACK!:):).

Svar på tråden Vår underbara dag!Med bilder!