Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
Englali: Som sagt, självklart förstår jag honom! Och själv älskar jag också att fira med familjen, men jag känner att jag skulle behöva en paus. Det kommer inte många jular till då vi faktiskt har möjlighet att bara ta det lugnt, för snart har vi en egen liten som ska fira med morföräldrar, farföräldrar, kusiner och allt vad det nu är. Och det är väl också just det att det blir så himla mycket resande. Endera till mormor och morfar - dit är det 45 mil ungefär, eller till hans föräldrar och dit är det 80 mil.Jag föreslog igår att hans föräldrar skulle komma ner, problemet då är att då kommer Lasses två bröder, varav en med fru och son, också och då har vi inte plats för alla i lägenheten. Då måste de alltså ta in på hotell/vandrarhem/stugby och det blir ju några extra kronor. Dessutom känner jag mig inte redo att laga mat åt alla utan då var mitt förslag att vi kunde gå ut och äta = några kronor till. Sen är jag väl inte helt övertygad om att vi kommer att ha snö på julafton och då blir väl inte 4åringen sådär jättelycklig
Äh, jag vet inte. Julfirandediskussionen börjar bli ett sånt dilemma att det inte ens känns kul längre.