• Daphne

Min Möhippa!

Jag måste bara få berätta om min helt underbara dag i lördags.

Planerna var att vi skulle upp till stan och gå massa ärenden. Så min blivande hade ställt klockan på 8.30 så vi skulle hinna med ett tåg.
    Mitt i allt när jag håller på att fixar i ordning mig så knackar det på dörren. Mina föräldrar som vi bor hos och som bor mitt ute på landet brukar inte få så mycket besök och speciellt inte på morgonen.
    Dörren öppnas och där står två av mina närmsta vänner. Börjar ana oråd ;)
    Min syster packar en väska åt mig och jag får tillåtelse att fixa i orning mg lite. Sen åker vi in till stan. Jag känner mig väldigt nervös. Första stoppet blev utanför Åhlens. Min ena kompis skojar och säger att jag nu ska få shoppa för 10000 kronor ;)

Vi åker upp i hissen och väl uppe så märker jag att vi är på ett spa. Jag andas ut lite och får reda på att jag ska få en 50 minuters helkroppsmassage. I väntan på massagen kan jag inte riktigt koppla av utan oroar mig för vad de har hittat på härnäst.

Massagen var toppen och massören jätte trevlig och väl i kläder och allt möter jag min syster utanför. Vi hoppar in i en taxi och åker mot slussen. Vi går över mot båtarna och jag anar att vi ska åka ut till någon ö. Väl över på andra sidan så ser jag en stor variant av en gummi båt och 7 kompisar som ivrigt sitter och vinkar i matchand flytvästar.

Jag och min syster kliver i båten och får reda på att det är ribb båt och inte vilken ribb båt som helst utan den ribb båten i Sverige som har de starkaste motorerna.
    Vi får på oss varsin flyväst och jag får självklart sitta längst fram. Vi får veta att efter Nacka så kommer vi att dra på i 65 knop och studsa över vågorna. Vi får även lite tips på hur man ska sitta och bete sig när man studsar. Jag kan säga så här 65 knop är riktigt snabbt och att åka ribb båt är något av det roligaste jag någonsin gjort. Alla skrattade så vi höll på att kikna och smilet blev fastkistrat efter ett tag för att man blev torr om tändrna. Mn skulle kunna beskriva ribb båts turen som när man skrattar som mest i berg och dalbanan fast att det varar under en betydligt mycket längre stund. 65 knop blandades med mera normala hastiheter och det var riktigt mysigt att åka igenom de lummiga lite trängre passagerna och kolla på lyx kåkarna som man aldrig kommer att ha råd med ;)

Vi blev avstläppta vid Sältsjöbaden där vi alla tog varsinn öl medans båten åkte och tankade. Det var helt underbart väder och vi satt ett tag och njöt i solen. Sen var det dags att ta samma väg tillbaka. Hur kul som helst var det.

Efer ribb båts turen blev det en jätte mysig picknick i Vitabergsparken. Så härligt att sitta i solen och umgås med dessa underbara människor och äta god mat och dricka god öl :)

Efter picknicken så blev det pärlverkstad hemma hos en kvinna på söder. Hon gick igenom hur man kunde göra och sedan var det bara att sätta igång. Jag gjorde 4 par örhängen och ett armband. Pysslandet höll på i tre timmar. Jätte mysigt och trevligt :)

Efter detta drog vi hem till en av kompisarna där vi piffade i ordning oss för att gå ut och äta. Kompisarna hade bokat bord på Koh Phangan Bar & Restaurang. Helt underbart ställe och vilken fantastisk mat. Bland det godaste jag nånsin ätit!

Efter maten blev det utgång på debaser där vi mötte upp med min blivande och några kompisar. Kvällen slutade kvart i två då det blev hemång. Vi skulle ju upp och träffa prästen klockan 11.00 nästa dag :)

Det var en helt underbar dag och jag hade hel tiden underbart kul. Det enda jag mådde lite dåligt över var hur mycket allt måste ha kostat men då sa de att jag var värd det ;)

ojoj vad långt det blev :D

• Svar på tråden Min Möhippa!
  • Daphne

laaloo

Hihi vi kanske var hos samma kvinna :)
    Vi var där mellan 17-20 :)

Det var helt fantastiskt väder :D

• Daphne

laaloo

Mmm det tyckte jag med. Alla gjorde så olika smycken. Ja det var jätte kul att se kreativiteten flöda :D

• Daphne

laaloo

Jag var så nervös för att jag skulle få göra massa pinsamma saker men det blev inget sådant alls bara kul kul kul :D

• Daphne

laaloo

Men det låter ju helt okej. Det hade jag också gått med på :)
    Jag blev faktist helt rörd för att de hade varit så snälla och planerat allt detta för mig :)

• Daphne

änglatärnan

Tack! Det var det verkligen :)
    Hoppas du också får en sån mysig hippa :D

• Daphne

laaloo

Jag gifter mig nu på lördag den 21 :D

purple

Men det låter ju som och du också fick en toppen dag :D

• Daphne

c_t

Ja det var verkligen en fantastisk upplevelse :D

purple

Ja det går snabbare än vad man kan tro så snart är det nog redan den 11 augusti ;)

laaloo

Hihi jo jag tror att jag har det mesta under kontroll :)

Heleneli

Det var en helt toppen dag.
    Ja det är verkligen jätte nära nu *fjärilar i magen* ;)

Mariiiiiia

Det var precis samma ställe som laaloo skrev om :)

laaloo

Tack! Jag visste faktist inte vad det hette på rak arm. Men det hade ju varit lätt att kolla upp. Tror att et stod på påsarna man fick :)

• Daphne

laaloo

hihi det var som en liten skratt attack :D

• Daphne

laaloo

Kul att du tyckte om bilderna!

Svar på tråden Min Möhippa!