• pudan

OT! Privata vårdkedjor

Hjälp!

Fått ett nytt projekt där jag måste ta reda på vad som gäller när utländska leverantörer av sjukvårdsutrustning vill etablera sig i Sverige. Dessutom behöver jag få tag i privata vårdkedjor, typ Capio, främst inom ortopedi, kirurgi och rehabilitering. Nån som har koll?

Jag har absolut ingen erfarenhet av den här branschen så alla tips är jättevälkomna!

Tack,

Pudan

• Svar på tråden OT! Privata vårdkedjor
  • A:s wife

oj, vet inte om det är rätt ställe att ta upp detta... =)
    Menar du vad som gäller om ett t ex amerikanskt företag vill sälja sina medicintekniska produkter i Sverige?

(kanske ska tillägga att jag jobbar med typ det du frågar om...)

• pudan

Nä, jag kan hålla med om att det är fel forum men jag sliter mitt hår och vet inte vart jag ska vända mig

Ja, jag är dels på jakt efter ren lagstiftning, dels vilka kanaler man går igenom och litet annat. Har du lust att svara på några frågor får du gärna maila mig så jag får dra nytta av din expertis så behöver inte andra läsa om detta och få för sig att jag tänker göra reklam!

ulrika_ahlstrom@hotmail.com

hehe, nej jag är rädd att jag ses som reklam oxå... =) jag mailar dej =)

• PennyJenny

Det finns något som kallas landstingsförbundet, kan du inte kontakta dem? Det är en paraplyorganisation för landets alla landsting, de borde kunna hjälpa dig med listor och lagstiftning.

• Nanna3000

Tja, om det hjälper så jobbar både jag och min m2b på Capio St Görans sjukhus i stockholm. Jag som timvikarie på patientjänst och han på akuten. gemensamt så kan vi säkert kunna få fram en del info om du vill (sålänge det inte är företaghshemligeht )

• pudan

Nanna_3000

Jag skulle gärna fråga dig litet saker om det är ok men det kanske är lämpligast att vi tar det via mail.

Har du lust får du gärna maila mig på:
    ulrika_ahlstrom@hotmail.com

/Pudan

Svar på tråden OT! Privata vårdkedjor