Någon som gifter sig aug 2008?
Tjoho tjejer!!
Vi augusti-brudar 2008 har redan en tråd, kom in dit vettja!!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2360806.html
Tjoho tjejer!!
Vi augusti-brudar 2008 har redan en tråd, kom in dit vettja!!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2360806.html
Suniz
Våran budget ligger runt 50 tusen, men vi ska ha kuvertavgift och avsäga oss presenter. Så en ganska stor summa "försvinner" ju där för oss.
Vi kommer bli mellan 70-90 gäster..
Vi har dock turen att få fotografer, naglar, smink, sångerskor gratis. Så där sparas det in en hel del.
Gå igenom och tänk efter.. är det någon man känner, kanske en släkting som är florist/frisör/sömmerska eller vad som helst. Oftast finns det ganska många slantar att spara där :)
Jeenny
Åh, ljusgrönt är SÅ fint (har inrett våra två största rum i ljusgrönt/limegrönt :D), Speciellt ihop med rosa! Var lite fundersamma på det till vårat oxå men det blev rött och svart istället (mer vi).
Det kommer bli superfint!!!
Jeenny
Hela vårat bröllop kommer gå lite i en "väldigt klassigt bröllop/nymodigare rock-stil". Så rött och svart kommer bli jättebra. Ska vara på ett slott oxå så det blir perfekt :)
Men samtidigt så kan jag känna att det vore sååå fint att ha ljusa färger som "lyfter" allt. Ni kommer absolut få det med dom färgerna!! Har ni tänkt på nått mer tema eller så?
Jeenny
Man vill ju bara få allt färdigt känns det som :) Får se om det blir nått mer tema eller sådär för oss.
Är lite sugen på att smyga in svarta fjärilar lite här och var då min m2b VERKLIGEN ville att vi skulle ha massa just svarta fjärilar som släpptes ut när jag gick fram till honom vid vigseln - men vi fick lägga ner den ideen.
Så då funderade jag lite på om jag ska "ge honom" det på det sättet istället... Får se hur det blir :)
Saga med Nova
Det är ju ganska klassiska färger.. passar oss alldeles utmärkt :) Iom att vi är människor som lyssnar på en viss sorts musik så passar det in så himmla bra med.. snyggt och passande :D (svärmor är dock inte så glad över färgerna.. "det blir ju som en begravning")
Saga med Nova
Jaa, jag älskar fjärilar så det känns ganska lockande faktiskt. Får se hur det blir!!
Hur långt har ni andra kommit i planeringen?
gästlista?
bokat lokal, kyrka, frisör m.m?
Jag börjar blir stressad nu.. haha. BARA ett år kvar ju!!!
Hoffsan
Skönt att det inte bara är jag som är ute i goood til ;)
Jag håller på och kollar runt på klänning nu... Pratade precis med Princessa och hörde vad min älskade www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=S820 ligger på i pris, hon trodde runt 10-11 tusen. Oxå över budget med vi får se.. är ju kär i den :p
Kronan ska svärmor göra, hon håller på en hel del med silversmide så det blir nog bra!
Försöker hitta nån bra frisör jag med, lite svårt dock då jag ska göra håret i växjö och jag har iiingen koll alls på frisörer där. Men det ska nog gå att hitta!
Inbjudningarna ja... suck. Tänkte faktiskt göra dom själv men insåg att jag kommer bli tokig och bli tvungen att läggas in på psyk innan jag blir klar. Mitt tålamod är inte det bästa :p
Så dom köper vi..
Vi har SÅN tur med fotograf.. eller fotografer snarare!
Jag har fotats en hel del och känner en del fotografer genom det så vi har en kille som fotar oss gratis, plus att m2b´s bestman är fotograf han med och han har nästan tvingat och att lova att han ska få fota han oxå :D Så det är himmla skönt!