Inlägg från: Madeleene |Visa alla inlägg
  • Madeleene

Någon som gifter sig aug 2008?

Japp, här är en till brud augusti 2008. Vi kommer gifta oss 080808. Smidigt datum för min m2b, han fyller år då så det ska väl inte vara så svårt att komma ihåg för honom.

Hur långt har ni kommit?

• Madeleene

Saga med Nova: Skoj men samma dag, tror det kommer bli rätt många brudpar den dagen ungefär som 070707. Nej, vi har inga barn, åh så mysigt med brudnäbbar.

Jeenny: Va roligt att ni funderar på samma datum. Ja det är ett roligt datum måste man ju säga. Tror de kan ta ledigt en dag eller så kanske de lägger sen semester. Vi har kommit rätt långt mycket är bestämt men inte bokat ännu eller beställt. Klänningen beställer jag i december månad men jag vet hur den ser ut. Det är bara lämna datum till de flesta som är inblandade hår\smink\tårta etc.

Vi har lite osäkert om datum fast preliminärt är det 080808 då prästen ännu inte visste om hon hade semester eller inte.

• Madeleene

Hur ska ni gifta er borgligt eller kyrkligt? Kommer ni vara i kyrka eller annan plast?

Vi kommer vara på en vall med de närmsta ca 30 st.

• Madeleene

Jeenny: Vi kommer att ha cream, ljusgult och inslag av grönt (mjukare grön). Låter som väldigt fina färger.

• Madeleene

Saga med Nova: Tack, vi kommer gifta oss i min m2bs mammas stuga. Så vi kommer gifta oss på en vall. Så vi kommer ha en kyrklig ceremoni fast inte i kyrka utan ute i det fria. Så allt kommer bli mycket enkelt.

• Madeleene

Saga med Nova: Men jag skulle vilja gifta mig i kyrka. Åh är en aning avis på dig.

Hm vart någonstans på ett ungefär finns ni alla?

• Madeleene

Saga med Nova: För min m2b vill vigas på samma plats som sin mamma och sin syster. Men jag sa så här att får jag min klänning\hår/smink så kan jag gifta mig på en sten om det är så. Så vi kompromissade lite, jag fick hår/klänning\smink och han fick välja vigsel plats. Vi ska ta lite kort i helgen som vi ev. tänker lägga upp. Vi bor i Gävle området. Borås ligger nära Göteborg? *funderar*

• Madeleene

Pidis: Fyller även din m2b år 080808? det gör min också, det var han som föreslog datumet, för att han lättare skulle komma ihåg bröllopsdagen.

Saga med Nova: Jag lovar, jag ska inte säga något. Tror många som gifter sig i det området. Jag sa i Gävle området och det är ett STORT område. Så bra att ni är det, men min m2b brinner så för detta stället så därför kunde jag bara inte säga nej till honom. Ja min syster och min bästa vän kommer vara tärnor. Kommer vara med under förmiddagen och sedan så under själva vigsel akten så kommer de inte stå där framme med oss. Dumt när vi viger oss på en vall.

• Madeleene

Saga med Nova: Ska du har tärna/or?

• Madeleene

Saga med Nova: Tror det är bättre om det är någon kompis till det, för det är ju tärnan/orna som står för möhippan.

• Madeleene

Saga med Nova: En kommer väl ha huvudansvaret och en kan hjälpa till lite mer. Vet att min syster vill vara med och planera möhippan och min bästa vän har redan börjat planerat den. Hon ska sätta mig i en skog med en GPS sändare och så ska hon ha en karta över mig så hon vet vart hon har mig. Så snäll är hon. Jag tycker det för då behöver de inte dra hela ansvaret själv, det är ganska jobbigt att hålla i en möhippa/Svensexa.

• Madeleene

Saga med Nova: Japp så snäll är min bästa kompis som jag har haft i ca 10 år. Jag HATAR skogen för det finns spindlar och skit där inne. Just därför skall hon sätta mig där. Hon råkade säga bort sig lite om fallskärmshoppning. Så ja man märker när det börjar närma sig. Tänk på att etablerade par som är förlovade/sambo delar man inte på. Det är dem gifta man kan dela på. Man kan ju sätta dem med en annanbords granne men typ ha dem mitt emot sin sambo/förlovade. Jag hade min m2b framför mig jag när vi sist var på bröllop i våras, fast jag hade en annan kavaljer.

• Madeleene

Saga med Nova: Min bordskavaljer var sambo och dem delade dem men hans flickvän satt mitt emot honom och jag mitt emot min m2b.

• Madeleene

Saga med Nova: Tänk dig själv att vara sambo och så blir du delad på dig, så att du inte har din sambo i närheten? Om man kanske har varit tillsammans 1 år och inte hunnit träffat alla.

• Madeleene

Hur långt har ni alla kommit? Jag satt med en lista tidigare idag (har sparat den) och där såg jag hur mycket vi hade planerat men bara inte bokat då datumet bara är preliminärt så allt är bokat preliminärt.

• Madeleene

Vi kommer ev. byta datum på bröllopet om jag får med mig min sambo på det. För den av våra gäster skall vara tärna dagen efter och hon ville så gärna vara med då vi sa ja till varandra. Så vi får se, kanske flyttar fram det en vecka. Men vad gör det egentligen?

• Madeleene

Saga med Nova: Om du känner att du vill ha tärna så ha det. Jag kommer att ha tärna fast i inte i den bemärkelsen. Tärnan kommer vara med under förmiddagen\fixa möhippan/finnas till för mig under dagen. Men väl vid prästen så kommer jag stå själv. Kommer nog bara räcka över buketten till någon som får hålla i den.

Vill du ha tärna så kör på det.

• Madeleene

Vi funderar på nytt datum så det känns som vi har kört fast. Vi måste komma fram till något datum men vi verkar aldrig ha tid att sätta oss ner och prata om det.

• Madeleene

Saga med Nova: Jo jag tror jag har sagt det tidigare. Ja det gäller ju bara att ha någon med sig under dagen som kan räcka en banan (läs: champagne) eller två under tiden man sitter hos frissan (jag är hälsopedagog därför säger jag bananer).

Vi måste hitta ett nytt datum om vi vill ha med min m2bs brors fru. Vilket vi verkligen vill ha. Så vi funderar på att flytta bröllopet en vecka framåt och ta den 2 augusti istället.

Svar på tråden Någon som gifter sig aug 2008?