Inlägg från: Hoffsan |Visa alla inlägg
  • Hoffsan

Tack! Jag tror inte jag ska ha placeringskort utan skriva ut namnen på festhäftena i datorn istället men jag vet inte om jag ska ha rosa festhäften, vita eller gråa...med monogrammet som på inbhudningarna eller utan monogram osv osv och så tänker jag på vigselprogrammen...Hur sjutton ska jag ha dem? Har gjort ett provkort men tyckte det blev sådär:
    www.pixbox.se/pic_show_id12384833.html
    Kankse skulle haft monogrammet istället?

• Hoffsan

Jo har funderat på det men den rosa bilden syns skitkast på det gråa. Hmmm...

• Hoffsan

Ja det får nog bli ett grått papper med monogrammet och rosa band.

• Hoffsan

Budgetbrud2008
    Vi har bokat kyrka, festplats. Klänning, skor, slöja, tiara är inköpt
    (klänningen ska dock ändras senare)Håller på att kolla upp make up o hår. Ska på bröllop på lördag och gillar jag hennes sminkning o hår så blir det där jag bokar men det komemr jag inte att göra förrän om ca 1/2 år. Har hittat en fotograf som jag tycker tar helt underbara bilder, dock är priset 1000 kr mer än vad vi budgeterat till hmmm.
    Jag har börjat på mina inbjudningar. Tar lååång tid att göra. Gör nåt kort varje dag.

• Hoffsan

Vi ska ha band. De ska kompa till bordsvisorna också vilket kommer bli kanonkul!

• Hoffsan

Saga med Nova :
    jag vet inte riktigt. Försök o hitta nåt band med 2 personer kanske(tex Favoriterna)och så stuvar man om bord mm när det ska bli dans.

• Hoffsan

eyolovyn:
    Ge det uppdraget till toastmaster/tostmadamen så slipper du bry dig på det.

• Hoffsan

Alla vet att vi ska gifta oss, det är kanske bara 2-3 st som inte vet.

• Hoffsan

Hallå tjejer! Var på bröllop igår, sååå trevligt! Längtar verkligen till mitt eget. Vi fick många tips på hur vi ska göra och inte göra.

• Hoffsan

Jo jag delar gärna med mig men nu e det iofs vad jag o sambon tyckte och som tex många andra säkert tycker tvärt om men men...Det var väldigt flott på ett slott i närheten där vi bor med mycket god mat och trevlig dans. Så här tyckte vi:
    . Absolut inga barn under middagen. Tyckte det var jättestörigt när folk höll tal och barnen jolrade i bakgrunden.(och då var det endast 5 barn)
    .De hade inga vigselprogram vilket jag saknade.
    .För lång väntan mellan champangeskålen och middagen. Stod i över 1 timme rakt upp o ner. Föredrar när brudpar fotas innan vigslen.
    .Toastmastern/toastmadamen gjorde ett jättebra jobb så jag tror det är viktigt att man väljer personer som verkligen passar till det uppdraget.
    . Brudparet fick en limosine som överraskning från festen till hemligt hotell. Det tyckte jag var en trevlig grej.
    .Festhäftet var det lagom mycket i. Inte jättemånga sidor med en massa dikter o annat som folk inte orkar läsa ändå.(då ska man ha väääldigt tråkiga bordsgrannar i såfall)
    .Vi kommer strunta i att gifta/sambos inte ska sitta vid samma bord osv för det tror vi kommer bli roligast.
    .De hade riktigt band som spelade och det är suveränt! Går inte att jämföra med tex en Dj.
    Vi har funderat mycket på om vi ska ha betalbar eller fri bar. De hade gjort som så att de hade köpt in 3 olika sorters sprit typ Baccardi vattenmelon, hallon och vanlig vodka samt nån whiskey och så ett litet groggbord av det och det som inte användes fick de lämna tillbaka.
    (folk drack inte så mycket som man kan tro. Det gick ganska städat till)Det tyckte vi var ett bra alternativ istället för betalbar.
    Ja det var väl det jag kom på för tillfället.

• Hoffsan

Jag har också köpt min klänning redan och gifter mig i aug nästa år. Jag är inte rädd för att gå upp eller ner i vikt. Har vägt samma i flera år...

Svar på tråden Någon som gifter sig aug 2008?