Inlägg från: B & S |Visa alla inlägg
  • B & S

Någon som gifter sig aug 2008?

Varför det? :D man bokar lokal nu ju så då kan man ju boka allt annt...tittar nån konstigt på en kan man bara påpeka att nu för tiden tar alla saker slut minst 1år innan och det e delvis sant. Beror ju helt på vad man vill ha och vem man vill ska fixa håret etcetc.
    Jag bara ignorera att nån tycker jag är n bridezilla för att jag vill ha saker avklarat i vädigt god tid innan för då slipper ja bry mig om sådant sen 3mån innan för det är då jag kontrollerar att bokningen är fortfarande aktuell och dem inte slarvat bort den. Jag kallar mig själv praktisk och vill inte stressa dem sista månaderna för man vet ju aldrig vad som händer just då...lika bra att tänka före än efter ;)

Ska gifta oss 080808 i GBG, fast det är en Fredag ;) spelar ingen roll vad folk säger vi ska helt enkelt ha det datumet bara. Har inget att göra med förlovningen eller nåt utan kände bara att det var det som passade oss.

• B & S

16 aug:

*Ja har nog fixat allt i dekorationsväg ialf, bord,inbjudningar etc.
    *Festlokalen är bokad ska bara få kontraktet i posten, hon höll på o pyssla på det.
    *fick reda på idag att ev så kommer våran vigselokal byta ägare så det e inte säkert vi får den! ja blir så rötförbannad för vi blev ju av med festlokalen och fick byta bara 2v sen(pga superhöjning av hyran, gubbjeveil! som dagit oss i näsan i över 1år redan). Så nu vet jag inte om vi får den förns kanske vid Nyår?! vet inte om vi ska riskera det eller hitta ny, letar ialf backup!!
    *kläder:har alla hans o min korsett&kjol ska beställas ca Dec-Feb.
    *rigar: ja vet vad ja ska ha, han vet ej-inget köpt/bestl.
    *resa:vet vart vi vill-sorrento- men ej bestl pga går inte än, inte kommit ut än på Fritidsresor.
    *mat:gör vi själva
    *tårta: ska prova göra test själv annars köper vi. vet inte om jag klarar av sugerpaste bakning.

jaaaa...sen vet ja inte om det fattas nåt....hmm vigselförrättare? tar vi antagligen senare men när vet ja inte.

• B & S

16 aug:

hur många ska ni bjuda då? vi ska bara ha 16 gäster...:/ men inte blir det billigare för dä! resan, ringar o sådant kostar ju förbajat samma som om vi haft 10000 gäster!!!!!!!!

vad ska ni ha för smak föresten? ja vill ha en tjock underbar chokladig brownie botten med hallon eller nån sån mousse ovanpå o sen ett lager sugerpaste med en del glasyr snirkliga mönster på....jo nämnde ja att ja vill ha sugerpasten limegrön också?! DET va inte lätt o hitta men ja fann den.

• B & S

lillfoppa:
    ja e i GBG ialf.....vart e ni andra? nån annan GBGare? e ifs inte född här men jaja bott här över 10år nu....hmmm kan ialf inte alla gator o ställen! hmmph!

• B & S

Hannahpanna:

ja började 1,5år sen vi för vi satte ett datum som passade ihop med att han skulle gå klart sin univ utbildning först och kunna hinna jobba 1år innan o sprar ihop pengar....ja har försökt spara själv självklart eller köpt lite då o då. Ja e bara så himmla petig att ja vill ha annorlunda och lyxigt men till ett billigare pris också så det har tagit ett bra tag att komma fram till alla grejers utseende...tex ska ha riktig korsett med brudkjol istl för klännig för det ser bättre ut på min kroppsform, ska ha lite udda färgval också på dukningen mm. Sen tar det en jadrans tid att hitta passande lokal som inte kräver att man ska vara minst 40-60per för att hyra och att den passar oss som personer. Mycket pet o let men praktiskt.

• B & S

lillfoppa:

1,5år plus den tid som är kvar nu till 080808. Se inlägget ovan detta och det som du skrev.

• B & S

16aug
    tänkte på tårtan du sa att du ev får göra själv? vilken smak?
    hehehe

• B & S

16 aug:
    finns säkert så mycket som brunt och rosa vart trend detta året på ALLT men spec på bröllop så borde det ju finnas även på tapet tycker man. Man behöver inte gå till dyraste butiken ens för att hitta det man ska ha har ja märkt, så länge dem har kataloger hemma så man kan beställa hem.
    Gick till en sån butik och de sa tom att om ja säger till när jag vill ha den så beställer de hem ihop med deras andra tapeter de ska ha hem just då och jag slipper betala portot! ;)
    Själv ska jag ha en tapet i Toile mönster.

NYC:
    vi ska vara i centrala GBG det är allt jag kommit fram till nu, festlokalen är bokad men vigselloklaen har jag förtfarde problem med, den som jag trodde var enklast! bytter ägare snat så man vet inte om man får hyra längre! grrrrrrrrrrr jobbigt. Ska gifta oss 080808.

Svar på tråden Någon som gifter sig aug 2008?