• hoppsan

Sommarbrudar i Helsingborg

Hej!
    Finns det några här som ska gifta sig i Helsingborg med omnejd nu i sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen?

Själv gifter jag mig den 6 september (ja jag vet att det kanske inte är sommar då men vi hoppas på sommarväder i alla fall). Festen ska vi ha på Möllegrändens festvåning. Det mesta är bokat och inbjudningskorten håller på att designas. Vi har handlat papper och stämplar på Pio-Forma, en väldigt trevlig affär, och provar lite olika varianter för tillfället.

Det var lite om vår planering. Hade varit roligt att ha lite kontakt och utbyta ideer. Någon som är intresserad?

• Svar på tråden Sommarbrudar i Helsingborg
  • lady@

Hej, jag har redan hunnit gifta mig.. Men jag hänger kvar här ändå.

Var ska du gifta dig? Vilken kyrka?

lady@

• hoppsan

Jag ska gifta mig i Västra Broby kyrka. Den ligger i Nyvång utanför Åstorp om du känner till det.

Var gifte du dig? Var hade ni festen?

Då kan jag passa på att fråga dig vilken florist du använde. Jag vet vad jag vill ha för bukett men vet inget om floristerna i Hbg. Men kanske jag ber min moster sätta ihop buketten.

• Totte

Vi funderar på att beställa våra blommor hos Interflora på Södra Storgatan. Vet ej vad affären heter men det är en trevlig tjej som heter Maria som har den. Enligt fotona som jag fick se på tidigare buketter så verkar hon jätteduktig. Inte särskilt dyr heller.

• lady@

Nja, riktigt känner jag inte till Broby, men Åstorp vet jag ju..

Vi gifte oss i rådhuset i hemlighet och hade "födelsedagsmiddagen" hemma.

Blommorna köpte jag på väla och blev jättenöjd!
    Vad hade du tänkt dig för blommor?

lady@

• hoppsan

Jag funderar på att ha endast rosor och lite grönt. Så det borde inte vara så svårt att få ihop på egen hand.

Totte: När gifter ni er? Var?

• hoppsan

lady@: vilken fin hemsida du har gjort!

• potsi

hejsan alla sommarbrudar. Ska gifta mig med min älskling den 9 augusti. Håller på med planering för fullt, gud vad det är mycket och jag som tyckte vi var ute i god tid! Har ännu inte bokat catering firma, funderar på Bara bara, någon som har någon erfarenhet?
    Skulle vara tacksam för tips om vart man kan sätta upp hår och sminka sig till normala priser.
    Panduro på väla har jättefint papper och andra saker till inbjudningskort om man ska göra dem själv.
    Lycka till med planerandet!

• P.S

Hejsan!

Vi ska gifta oss på midsommarafton i Raus kyrka. Vi har väl kommit ganska långt i vår planering, har syskon som hjälper till. Tyvärr gick min pappa bort för en månad sedan så bröllopstankarna ligger lite på is just nu....

Lycka till!!

• hoppsan

Många kramar till till dig P.S., måste vara jobbigt att planera en glädjens dag när man har så mycket sorg inom sig.

Potsi: jag ska använda min vanliga frisör (Ödåkra) och så ska jag sminka mig själv så jag har inga speciella förslag till dig. Jag ska gå en kurs på MakeUp Store nu i mars så jag hoppas få lära mig hur jag ska lägga en bra brudmakeup.
    I vilken kyrka ska ni gifta er och var ska ni ha festen?

• potsi

hej hoppsan.
    Vi ska gifta oss i Maria kyrkan och ha festen på jacob hansens hus. I går bokade vi fotograf Catte och Göran persson har hört att de är bra och efter mötet ned den igår blev jag övertygad om att de kommer att göra ett bra jobb. Så nu är det bara catering och musik kvar till själva festen. Puh hur går det för dig?

Svar på tråden Sommarbrudar i Helsingborg