Inlägg från: äntligen fru Rothman |Visa alla inlägg
  • äntligen fru Rothman

f.d sexydoktor-äntligen gift

sånt sjå jag haft för att kunna logga in mig med mitt gamla nick. det fungerade inte så jag fick göra en ny.

men iallafall.
    han kommer lite om våran dag 070707.
    det är svårt att i få med allt eftersom allt gick av bara farten den dagen.

dagen innan bröllopet så fixade jag o blivande mannen festlokalen tillsammans med bestman/toastmastern och en av mina tärnor.

på kvällen gick sedan jag o min m2b och min tärna med hennes sambo ut och åt lite kina mat...det var sååå gott.

efter sen middag, så bar det av för min m2b och tärnans sambo till helsingborg, för att övernatta hos dom, min tärna bestämt *ler*.
    så kvar var bara vi två och vi satte igång gammal go musik, som vi hade många goda minnen från och bara tog det lugnt. jag fick sitta i fotbad, fick fötterna filade o masserade, och jag gjorde en ansiktsmask.
    vi gick inte o la oss förrän kl var ca 01.00 o vi hade lite svårt att somna.

dagen D närmar sig nu med stormsteg....

jag vaknade redan 06.30 och kunde inte sova längre, jag gick upp o kokade lite kaffe och tog ett bloss...

plocka fram lite saker så att jag vet att jag får med mig allt, o sen gick jag in o väckte min tärna.

vi fixade o donade lite innan de andra två tärnorna skulle komma hem till mig för att göra sig iordning.
    pratade lite med dom o åt lite frukost, o pratade med pappa i tel en runda oxå.

sen bar det äntligen iväg till frisören med alla sakerna.

där satt redan min mamma med håret fullt av spolar i torken, hon såg jätte rolig ut.
    jag tog ett snabbt bloss innan det var dax för mig att få upp mitt hår på spolar för att även jag skulle ju sitta i torken en bra stund. mamma, fick håret lagt o det blev jätte snyggt,det saknades bara sminkningen o kläderna nu så var hon en donna, o det blev hon verkligen.

frisören fixade mitt hår, med massor av hårnålar, spray slöja, strassnålar och tiara.
    nu saknades bara kläderna.

in o ta på mig underkläderna och sen fick jag hjälp att ta på mig brudklänningen och underkjolen. tittade mig i spegeln o kände knappt igen mig själv. vilken prinsessa...

såg att tjejerna var påväg av från taxin o där stod jag helt färdig.
    när dom såg mig så häpnade dom. dom hade ju aldrig sett mig så innan *ler*
    foton blev tagna och lite spring från dom för att få det sista färdigt sen bar det äntligen av till Burlövs gamla kyrka.

där fick jag gömma mig för att ingen skulle se mig. när jag såg min pappa så var jag konstigt nog fortfarande lugn.
    får då reda på att att alla har gått in så att vi kunde komma runt kyrkan då får jag syn på min son, då var tårarna påväg på mig, så fin han var o så stolt för att han skulle få bära ringkudden.
    sen kommer min lilla prinsessa ut o då var jag nära till gråten igen, vilken liten donna, så fin hon är.

en liten insident hände ju precis innan vi skulle få lov att gå in, o det är att en av tärnornas sambo inte har kommit till kyrkan än med deras barn...
    jag blev lite irriterad pga det, o sa min mening, men sen släppte jag det igen.

klockorna börjar slå och nu öppnar dom portarna så att vi kan gå in, jag ser skymten av min blivande och jag ler.
    våra barn går först och det går bra, sen kommer jag hållandes min far under armen...(så stolt han var).
    sen kommer tärnorna in.

äntligen så står jag o min blivande i kyrkan o han får se mig i brudklänningen för första gången o hans ända svar är "hej dofsing". betyder helt enkelt hej snygging.

konstigt nock så går allt ganska fort i kyrkan o allt går som det skall. vi svarar båda "JA" o vi växlar ringar, lyssnar till två underbart duktiga tjejer som framför varsin solosång. den första var "I Swear" o den andra var "För att du finns" det var så vackert.

sen är vi klara och vi går ut för att alla skall få en chans att få fotografera o gratulera o så klart, för att inte glömma riskastningen (som jag hade glömt bort i all hast).

sen är det dax för fotografens att ta lite bilder av oss o sen äntligen bär det av till festlokalen där alla gästerna väntar på oss.

festen flöt på som den skulle o vi hade jätte trevligt.vi hade ju hyrt en dagisfröken som tog sig an våra barn, o det var värt de pengarna.

o vi smet till hotellet i malmö där vi anlände kl 02.00

dagen efter så kom vi hem från hotellet o då var min ena tärna kvar för att dom tog hand om våra barn i lgh under natten.

pratade lite med min svärmor när vi kom hem o frågade om hon skulle med upp till gravplatsen för att leverera min dyra brudbukett på maken´s mormors o morfars gravplats, som var ett initiativ från mig.
    det gladde henne att jag hade tänkt på det, o hon var stolt över mitt beslut.

sen bjöd mina svärföräldrar på söndagsmiddag.

jag o maken har verkligen seglat på små rosa moln sedan 2 v innan bröllopet o vi gör det än.
    det är underbart att få dela livet med honom.

här kommer våran hemsida, dock är den inte riktigt klar än. mer bilder kommer o fotografens bilder kommer oxå snart, så håll ut.

rothman.weddingannouncer.com/

tack Fru Rothman

• Svar på tråden f.d sexydoktor-äntligen gift
  • äntligen fru Rothman

tack så jätte mkt

Svar på tråden f.d sexydoktor-äntligen gift