Inlägg från: DetOrdnarSig |Visa alla inlägg
  • DetOrdnarSig

Stockholmsbrudar 2008

Hej allihop!

Ännu en Stockholmsbrud här. Vi kommer att gifta oss någon gång innan sommaren 2008. Det hela beror på vad vi hittar för lokal. Vi kommer att gifta oss i lokalen eller utomhus i närheten vilket gör att det bara en grej som måste bokas, men det ställer ju vissa ytterligare krav på att hitta rätt ställe så att det funkar.

• DetOrdnarSig

Vårt datum och lokal är fortfarande bara preliminärt men jag lägger in det ändå, så får jag uppdatera sedan.

5 april - DetOrdnarSig - Fasta paviljongen/Långholmens folkhögskola
    3 maj - Godisråttan - Bromma Kyrka - Ängby Slott
    24 maj - 0205 - Therese & Jens, kl. 13, Utomhus Tantolunden
    7 Juni - Monken - Kl. 15, Täby Kyrka - Nygårds Värdshus

• DetOrdnarSig

Fasta Paviljongen är det hus som Långholmens Folkhögskola har sina lokaler i. De har två festlokaler. Man hyr bara lokalen (inkl. möbler, porslin etc.) och fixar resten själv. Mer information finns på www.langholmens.fhsk.se/. Klicka på "konferenslokal" så finns en bild på den lokal vi preliminärbokat.

• DetOrdnarSig

Eller "mer information" var lite fel uttryckt i mitt förra inlägg. Det är information om skolan inte lokalerna.

• DetOrdnarSig

Godisråttan:
    Jag är fortfarande fast på punkten "Fixa lokal". Jag har två tänkbara varav sambon bara sett den ena, så veckans mål är att kolla igen tillsammans med honom och fatta ett beslut. Sedan är nästa steg trycksaker, men vi har diverse utomhusaktiviteter relaterade till hus och trädgård som måste fixas innan det blir för kallt, så det dröjer nog lite innan jag drar igång med genomförandet. Det får blir lite planerande och prototypande först.

Hur går det själv? Vi två ligger ju först i listan så här långt.

• DetOrdnarSig

Vi har tänkt önska oss pengar till resan och sen får vi se vad vi har råd med. Åter tidigast på hösten, kanske vintern. Resmål vi är sugna på är Thailand, Malaysia, Costa Rica eller USA.

• DetOrdnarSig

Ja, det blir svårt att önska sig ett hus.

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008