Ska man betala deras kläder?
Har en fråga, dum kanske.. men betalar man sin brudtärnas kläder och bestmans kläder?
Har en fråga, dum kanske.. men betalar man sin brudtärnas kläder och bestmans kläder?
Bara om ni har hårda regler för vad de ska ha på sig. Kan de vara lika finklädda som övriga gäster så betalar de själva.
Vi hade mest tänkt att det skulle vara en speciell färg...
Du kanske det kan vara rimligt du sponsrar till hälften.
min tärna ska betala sin klänning o min dotters klänning(min dotters faster)
jag hade lite strikta regler när det gällde färgerna men min tärna var så snäll o gick med på allt....
jag ska köpa mina 4 tärnors kläder eftersom jag har önskemål om färger osv.. men om de vill får de köpa klänningen efter bröllopet, annars säljer jag dem vidare... bestman tror jag kommer köpa själv...
jag har oxå bestämt färgen på klänningarna men jag skulle betala dem oxå, min syster och systerdotter ska vara tärna och en systerdotter som näbb.
min syster sa att hon skulle betala själv för dem. vi hyr deras klänningar men det blir en nätt summa i alla fall.
jag tycker nog att vill man ha en speciell klänning/färg/modell så får man nog se till att betala för det oxå och sen är det upp till tärnan att erbjuda sig tycker jag. även om det är en ära att få vara tärna så kanske inte alla har samma ekonomiska förutsättningar.
Vi avsatte 1000 kr till dem var. Då var jag med när vi kolla på klänning och önskade färg. Hon fick välja den hon själv tyckte bäst om.
Vi resonerade som så att kläder kommer de ju ändå köpa nya till vårt bröllop så det behöver vi inte stå för - de får ha precis vad de vill på sig, vi har inga krav.
Vi kommer stå för en enklare håruppsättning, sminkning och deras övernattning istället. Det är ju lite extra lyxsaker som man kanske inte hade unnat sig annars men som jag vill ge dem som tack för att de ställer upp.
Min tärna betalar själv, trots att jag har önskemål om färg (hon får välja bland färgerna i vårt färgtema) och till viss del design. Det har aldrig varit något snack om den saken.
Marskalken betalar själv han också.
min tärna hade redan en klänning som passar perfekt.
Näbbarnas kläder kommer mamma att sy men dem får betala själva.
Vi kommer dock betala en del av tärnas uppsättningen eftersom det är vi som vill att hon har en