Fåfängan förstörde min kropp....
Jag gifte mig 1 juli förra året. Jag var tidigare extremt fåfäng och ville ha kort från bröllopsresan där jag såg bra ut i bikini (fjantigt). Hade 3 pyttepytte celluliter (om det ens var det) på insidan av låren (2 på ena 1 på andra) vilket är löjligt lite för min ålder (30 år). Men jag tjatade på min mamma och hon gav mig i present 10 behandlingar LPG - endermologie på Dermakliniken i Göteborg. Utöver de 6500 kr som var specialpris på 10 ggr - kostade dräkten man skulle ha på sig nästan 1000 kr och jag gjorde även 2-3 behandlingar utöver de första 10 vilket kostade några tusenlappar per styck. Under resans gång (behandlingarnas gång) upptäckte jag att huden blev slapp och jag fick massa gropar i låren, på rumpan, på magen (!) armarna, sidorna och magen. Jag fick även en ingröpning på ena benet. Min mamma gjorde behandlingar som jag gjorde fast fler och även hon fick dessa sideffekter. Vi bemöttes med ett "de celluliterna och groparna hade du ändå fått tids nog" vilket jag tycker är chockerande. Det står i reklamen för detta och på deras hemsida och även i papperet man ska skriva på att man bör göra en kur vilket är 14 ggr. Men det står ingenstans att man ska bli så förstörd i kroppen. Jag har nu inte så lätt för att visa mig naken för min man som jag endast varit gift med i 1 år. Jag skäms över min kropp och vill inte gå i bikini. Jag har skickat mail till Dermakliniken och även pratat med dem i telefon där jag skällt på dem och de bara säger att jag får räkna med att det blir sämre om jag går på mindre än 14 behandlingar, och att jag kan få göra ännu fler för att det ska bli bra. Det framkommer nu också i efterhand att det är medvetna om att man blir mycket sämre vilket ingen upplyste mig om. Jag får ingen hjälp från deras sida och nu 30 år gammal vill jag inte visa mig för min man eller någon annan. De har förstört min kropp men kommer bara med ursäkter. Så jag vill varna alla. Ni är vackra som ni är. Lägg inte ut tusentals kronor på att göra om era kroppar för ni kan mycket väl få ångra er för resten av livet. ta hand om er.....