Inlägg från: Modestie |Visa alla inlägg
  • Modestie

Fåfängan förstörde min kropp....

Tror iofs inte din kropp är förstörd, men förstår att dte känns hemskt, även om du måhända hade blivit så förr eller senare känns det olustigt att du blev det nu och det är hsmkt att de yttrycker att man får biverkningar av behandlingen EFTER behandlingarna...anmäl, anmäl!!! Jag googlade lite snabbt på en av läkarna på kliniken (Eva Kärnsby) och fann att denna klinik varit i blåsväder förut, bla pga Kärnbys fruktansvärt inkompetens gällande läkemedel, saxat:

space
    Malmö

Malmöläkare använde otillåtet medel mot fetma
    Av Erika Svantesson
    Först publicerad: 12 oktober 2005 23:30, Senast uppdaterad: 12 oktober 2005 23:30

Snabbare, billigare och mindre smärtsamt. Så marknadsför Dermakliniken sin behandling mot fetma med preparatet Lipodissolve. Men preparatet är inte godkänt i Sverige, och har dessutom importerats utan licens. Nu granskar Socialstyrelsen klinikens ansvariga läkare.

Användandet av det tyska preparatet Lipodissolve är godkänt i medicinskt syfte i flera länder. Men inte som behandling mot fetma, vilket utförs på Dermakliniken i Malmö. Preparatet gör att fett, via injektioner, smälts bort från bland annat envisa dubbelhakor och oönskat runda magar. Läkemedelsverket reagerade på den öppna marknadsföringen på klinikens hemsida.
    ? Vi ser allvarligt på att läkaren importerat preparatet utan tillstånd. Det bryter mot lagen om handel med läkemedel, säger Per Gråberg, chef för läkemedels-inspektionen på Läkemedelsverket.

Eva Kärnsby är den läkare som importerat Lipodissolve och behandlat med det. Hon säger att det känns tråkigt att bli granskad och ha gjort fel. Men att hon inte visste att man måste söka licens för att importera läkemedel.
    ? Jag tyckte metoden verkade trevlig. Att den inte var godkänd i Sverige visste jag, annars hade jag köpt preparatet på apoteket. Men jag förstod inte att jag inte fick ta in det utan licens, säger läkaren.

I stället fyllde hon i en beställningsblankett hon fått på kurs i Tyskland och faxade denna till ett tyskt apotek. De levererade varorna har sedan använts på kliniken. Per Gråberg tycker det är konstigt att läkaren inte har koll på läkemedelslagen.
    ? Vi har ungefär 40000 licenshanteringar varje år. Ändå är det inget fenomen vi sett tidigare, detta att inte förstå att det krävs licens.

Svar på tråden Fåfängan förstörde min kropp....