• Yoyo

Vilse i pannkakan

Hej
    Jag är en av dem som försöker snickra ihop en hippa - hur mycket ska man eg hitta på att göra, och det är skitsvårt att bedöma hur mycket ett gång är beredda att betala. Ofta är det ju kompisar från olika skeenden i livet , med olika förutsättningar nu..
    Ni som blivit hippade - vad är ert bästa tips?
    Just nu snurrar det i skallen allt från exklusiva drinkkurser, till orientering,homeparty med sexleksaker,cdinspelning , rally..HJÄLP! Men vad är grejen med kroki???:)

• Svar på tråden Vilse i pannkakan
  • Lilla Li

Ungefär 500-700 kr tycker jag är lagom att betala för att gå på möhippa. Blir ni 10 pers har ni då 5000-7000 kr att röra er med. Det räcker ganska långt. Det gäller att vara påhittig också!

Lite förslag:
    Linedancing
    Segelflygning
    Spa
    Curling
    Gokart

• Fru Nilsson 1/7-06

Mitt råd är att samla alla och fråga dem vad de har för ideér. Ta sen reda på hur mycket det kan kosta med vissa saker, planera in en dag för möhippan och kolla upp hur många som kan/vill vara med den dagen. de som inte kan vara med kanske vill bidra med något annat; ett brev, en flaska vin, inträde till utekvällen osv...

• jessie2007

ett tips kan vara att hålla öronen öppna, kanske har den blivande bruden sagt vad hon skulle vilja göra men inte fått det gjort än - det kan vara allt från tangokurs till whiskyprovning eller ta bilder hos en fotograf
    - men gör inget som ni vet att hon inte kommer att uppskatta, jag skulle bli vansinnig om jag var tvungen att göra något som involverade spindlar eller höjder!! så vem vet vad mina vänner kommer att utsätta mig för om de är elaka - bungyjump med en hårig äcklig fågelspindel på ryggen kanske

• Yoyo

Jo har ju ringt runt till de flesta tjejerna - fasligt svårt att få till ett datum när några kan under sommaren, särskilt när b2b oxå ska ha semester.. o en del idéer har de med, fast det spretar mkt..olika polare, med olika smak typ jobb/barndomsvänner. Det blir bud till allt från värsta buset till att nedast sitta o pysmysa med en drink...lite knepigt att sy ihop alltså. Fast jätebra med penga förslaget, det är väl vad jag tänkt med, fast nu ser vi ut att bara var 6 st säkra deltagare fn, men troligen kan en del frånvarande bidra.

• Äntligen Fru!

Överlag tycker jag att man ska utgå från brudens intressen i första hand. Att man i alla fall anordnar en aktivitet som man med all säkerhet kommer att uppskattas av bruden. T ex. jag som har ett stort motorintresse fick köra gocart. Efter det spelade vi in en cd - sången är inte riktigt min styrka men förbaskat kul var det! Så jag fick alltså göra en sak som de visste att jag skulle gilla samt en sak som verkligen kom som en överraskning.

Förstår att det är svårt när inte alla kompisar känner varandra och man har olika relationer till bruden. Men försök att snacka ihop er så att ni inte drar åt alltför många håll.

Lycka till!

Förresten, jag såg den nya boken på bibblan igår. Jag tror den heter "Hippa" och i den finns bra och roliga tips för en lyckad möhippa. Jag ska läsa den i alla fall om jag ska anordna en hippa någongång!

• Yoyo

Fru Nilsson 1/7-06
    Tack för länk tips!

Vet ni, det är konstigt, jag känner bruden väldigt väl, sedan barndomen - men ändå kan jag nu grämas över att jag inte har riktigt kläm på vad hon inte provat på, eller skulle önska för den här dagen. Tänk att man som så ofta ska tänka; att jag inte har planerat detta för läääänge sen!
    Nu tror jag inte hon har alltför höga krav, hon har oxå haft turen att redan ha gjort mycket roligt i sitt liv, o prövat på . Troligen blir hon rätt glad över att få umgås med polare, dricka vin, komma hemifrån från småttingarna - men just därför skulle det varit skoj om även gamla polare hade kunnat ställa upp - känns lite fjuttigt..

• Karis Annelie

Det bästa är väl att bara göra några mysaktiviteter, inte skämma ut bruden, det är SÄLLAN ngn som uppskattar sånt.

Jag reageradepå att du skrev "några som inte kommer kanske bidrar"
    det har jag aldrig hört att ngn gjort, varför skulle de betala när de inte är med? nä ni får nog räkna med de penningar som de som kommer bidrar med...

Tänk också på totalsumma, även om det kostar 500 :- för det som bruden gör, så kanske man måste betala sin middag på kvällen, kanske resa,,, ja sånt. så tänk att hela slutsumman inte får bli gastronomisk heller

• H&K

Jag tyckte det bästa med min möhippa var alla vänner som kom bara för min skull.

Om bruden ska göra något "pinsamt" tänk på att ni andra också är med och "skämmer ut er". Det blir mycket roligare då.

Boka inte in för många aktiviteter. Det blir lätt stressigt. Jag tyckte det var jättemysigt med picknicklunchen som de hade ordnat, vi satt och åt och pratade i tre timmar innan vi gick vidare.

• Yoyo

Jo Karis annelie
    jag vet att även om man själv är förhindrad att komma så kan man vara beredd att ge lite pengar till brudens aktiviteter - ngt konstigt med det? Men förstås inget man begär, de får de komma på själva

• Karis Annelie

jaha kanske några gör så, jag har då aldrig varit med om det, men bara så ni inte räknar med det i budgeten så hela grejjen spricker sen

Svar på tråden Vilse i pannkakan