• Annim

Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?

Nattarbetare som är ledig och kan inte sova!
    Har nu bestämt mig för att om inte gubben friar snart så ska jag göra det.
    Vi har redan börjat spara för ett bröllop som det har talats om att det ska gå av stapeln sommaren 2008.
    Men jag undrar hur mycket har ni tänkt att spara och lägga på ert bröllop?
    Har ni fått någon sponsring av era föräldrar/svärföräldrar?
    Hur mycket tycker ni isåfall att man kan vänta sig att de sponsrar med om de har erbjudit sig?

Våra föräldrar har erbjudit sig att sponsra med viss del, men det har inte talats om hur mycket. Känslig fråga att ta upp tycker jag man vill ju inte känna som att man tigger.

• Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?
  • Lilla Li

Vi visste redan från början att hans föräldrar skulle bidra med en tredjedel av bröllopsbudgeten, eller max 25 000 kr. När mina föräldrar fick veta det så gav de oss samma erbjudande. Så nu blir det så att vi betalar 20 000 och våra föräldrar 20 000 var. Bröllopsbudgeten ligger alltså på 60 000 ungefär.

• Lena+Mattias=sant

Bröllopsbudgeten låg från början på 36 000kr (vi skulle spara ihop det på ett år) men växte efter hand till 50-60 000 då vi var duktigare på att spara, fick 10 000 i bidrag men det hade inte behövts. Fick bröllopsresan i present.

• Afrodite76

Vår budget är 200000 kr men vi står för alla pengarna själva, får inget av föräldrarna

• Tizzeltazz

hey ytterligare en nattarbetare och nattuggla :)

vi hade diskuterat ett bröllop i antingen las vegas valley of fire eller i ras el ma i marocko nästa år men nu försöker vi få ihop ett enkelt bröllop på vår årsdag i år i stället... cermoni i ekotemplet i hagaparken här i sthlm och middag för alla på al sarab... det är en söndag så blir ingen fest efter...
    blir inte så dyrt men mor och far sponsrar med 10 000kr som de gjorde för min syster och sen får vi 5000 kr i present.

• Gerda

Vi satte en budget som vi hade råd med själva, vi behöll samma budget (för det var ju det bröllop vi ville ha).

När våra föräldrar bidrog med 32.000 tillsammans motsvarande lite mer än hälften av vårt bröllop. Vi frågade inte efter pengar utan mina föräldrar sa att de ville betala middagen, svärmor undrade hur mkt den skulle kosta och då sa hon att de skulle lägga lika mkt.

• maljor

Vi hade en budget på ca 45000 men den växte till 55000 efter köp av varsin ring osv
    Har sparat ihop allt själva och kommer antagligen inte få några bidrag då vi gifter oss nästa helg

• Blivande fru - 2008

Vi är inte riktigt helt klara med vår budget, men vi hamnar nog närmare 100 000 kr.
    När mina föräldrar fick reda på det stundande bröllopet ville dom bidra med 15 000 kr vardera. Utöver det kommer vi få vår bröllopsresa i present
    Om min sambos föräldrar kommer bidra vet vi inte, men vi kommer inte fråga eller anta att dom gör det. På det sättet blir det en rolig bonus om dom bestämmer att dom vill

• Hoffsan

Runt 100.000 kr för ca 50 personer(Bosjökloster i Höör)inklusive resa.
    Mina föräldrar bidrar med ca 25.000 kr.

• tree

vår budget ligger på 120000 som vi har sparat själv. Mina föräldrar bidrar med klänning (8500) plus inbjudningar (typ 2000) och m2b's föräldrar har bidrag 30000 som vi ska liggar på resan

• Liinda_e

vår budget är 160 000 och vi betalar allt själva sparar och gnetar.
    VILL inte ha pengar av föräldrar,jag är vuxen känner att jag kan betala mitt eget bröllop....
    men thats me...(men jag förstår även dom som inte tycker så)

Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?