• Annim

Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?

Nattarbetare som är ledig och kan inte sova!
    Har nu bestämt mig för att om inte gubben friar snart så ska jag göra det.
    Vi har redan börjat spara för ett bröllop som det har talats om att det ska gå av stapeln sommaren 2008.
    Men jag undrar hur mycket har ni tänkt att spara och lägga på ert bröllop?
    Har ni fått någon sponsring av era föräldrar/svärföräldrar?
    Hur mycket tycker ni isåfall att man kan vänta sig att de sponsrar med om de har erbjudit sig?

Våra föräldrar har erbjudit sig att sponsra med viss del, men det har inte talats om hur mycket. Känslig fråga att ta upp tycker jag man vill ju inte känna som att man tigger.

• Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?
  • 071023 2

Ja eller så kan mamma ställa sig i några dygn och laga mat. Det brukar mammor vilja göra.

Dessutom är det trevligt att kunna umgås samtidigt. Det är en bra sponsring!

• Brudgum 2008

>>> Ramlösa

JAg har gogglat lite på sponsring och bröllop. Det verkar finnas flera företag som är villiga till sånt.

• valkyriana

nada i sponsring
    bröllopet kommer landa på ca 140000, men i de pengarna ingår en bröllopsresa till Nya zeeland alt Australien och ringar för 35000

• 071023 2

Är det ingen här som har fått riktigt mycket i sponsring?

• Cess

Budget på runt 60´- inga bidrag what so ever.

• Soofia

Kostnaden hamnade till slut på 140 000 exkl resa. Vi hade tänkt betala allt själva, men vi fick bidrag av mina föräldrar på 30 000, och min svärmor gav mig bröllopsklänningen i present. Så totalt fick vi väl en sådär 45 000 i bidrag, vilket var en glad överraskning. Vi betalar vår bröllopsresa själva.

• Joleen

Vet inte vad vi kommer landa på än... Förmodligen ca 40 000 kr för bröllopshelgen (inklusive allt: kläder, ringar, övernattningar, middag etc) och 20 000 kr för festen (som vi har i efterhand).

Mycket saker har jag inte budgeterat för på sparkontot utan kommer köpa det när vi har pengar över strax innan löning, t ex skor, underkläder, paraply etc.

• Joleen

Just det, bröllopsresan väntar vi lite med och den kommer nog att kosta ca 40 000 kr.

• Yllo

Helt ärligt så gjorde jag aldrig upp någon budget inför vårt bröllop för ett år sedan. Jag ansåg att det fick kosta vad det kosta ville
    Jag hade en skaplig summa ihopsparat när jag träffade min man och det var de pengarna jag använde till vårt bröllop. Min man fick dock betala min ring för det ansåg jag att han skulle göra själv
    Sponsoring från föräldrar hade vi inte räknat med alls.

Därför kom det som en rejäl chock för oss att min pappa steg in och tog vår restaurangnota Vi fick veta att dom skulle skicka fakturan... men den kom ju aldrig. Till slut ringde jag och frågade vart dom skickat fakturan.. jo till min pappas adress precis som överenskommet. Ok, ringer pappa och frågar om inte fakturan kommit än. Jepp den kom tisdagen efter bröllopet och då for han direkt och betaladen.. Sekunden efteråt började han puttra över att vi betalat bröllopsnatten i förskott (samma restaurang/hotell) och att han faktiskt hade tänkt betala den också Jag försökte förklara för pappa att jag inte ville att han skulle betala något.. att jag faktiskt hade pengar själv.. men han vägrade lyssna på det örat. Snäll pappa jag har va?? Så de pengar som "blev över" har vi nu lagt på vår bröllopsresa som vi från början hade tänkt skippa.

• Yllo

Visst ja, jag kanske skulle säga hur mycket det gick på till slut också
    va 45-50.000 kr inkl ring och käk för 40 pers (60 bjudna, men 20 tackade nej).

• madlin

Yllo: haha men så sött! Vilken överraskning :)

• Liinda_e

cess....ska ni bara lägga 60 kr....oj oj det får du berätta mer om :D :D :D

vi lägger 160 000 som vi sparat ihop..
    i det ringar för ca 30 000 ,resa för ca30 000
    och fest för ca 40 000 sen allt annat

• Anne69

Vi kommer att själva spara ihop till 110000, utöver det betalar min mamma min klänning och vi får 40000 av min killes föräldrar. Vi hoppas även på att få bidrag till vår bröllopsresa i present.
    Nästan 100 gäster, fri bar mm

• Princess Nightingale

Liinda_e

Det lilla ' tecknet som Cess har efter 60 (60') ar samma sak som att lagga till 3 nollor.
    Om du redan visste och ville skoja, sa ber jag om ursakt for att jag inte forstod skamtet.

• misstrixie

Vår budget ligger ungefär på 60 000 varav mina föräldrar och svärföräldrar betalar 30 000.

• majbrud2008

Vår budget ligger just nu på 100 tkr (gifter oss 31 maj 2008) men jag vet inte om vi kommer kunna hålla den! =) Därtill kommer bröllopsresan på 4 veckor till Australien som jag ännu inte har någon aning om vad den kommer kosta...

Av detta får vi bidrag från våra föräldrar på 70 tkr. Dessutom så tänker vi önska oss pengar till resan som bröllopspresent.

• Bella77

Vår budget ligger på c:a 60´, och mina föräldrar plus svärföräldrarna betalar 2/3.

Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?