Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?
Helt ärligt så gjorde jag aldrig upp någon budget inför vårt bröllop för ett år sedan. Jag ansåg att det fick kosta vad det kosta ville
Jag hade en skaplig summa ihopsparat när jag träffade min man och det var de pengarna jag använde till vårt bröllop. Min man fick dock betala min ring för det ansåg jag att han skulle göra själv
Sponsoring från föräldrar hade vi inte räknat med alls.
Därför kom det som en rejäl chock för oss att min pappa steg in och tog vår restaurangnota Vi fick veta att dom skulle skicka fakturan... men den kom ju aldrig. Till slut ringde jag och frågade vart dom skickat fakturan.. jo till min pappas adress precis som överenskommet. Ok, ringer pappa och frågar om inte fakturan kommit än. Jepp den kom tisdagen efter bröllopet och då for han direkt och betaladen.. Sekunden efteråt började han puttra över att vi betalat bröllopsnatten i förskott (samma restaurang/hotell) och att han faktiskt hade tänkt betala den också
Jag försökte förklara för pappa att jag inte ville att han skulle betala något.. att jag faktiskt hade pengar själv.. men han vägrade lyssna på det örat. Snäll pappa jag har va??
Så de pengar som "blev över" har vi nu lagt på vår bröllopsresa som vi från början hade tänkt skippa.