• Jonas fru

21/7-07 Nu är jag Jonas fru!

Precis som mitt nick är jag nu äntligen Jonas fru!!!

Vi gifte oss 21/7-07. Det var helt underbart! Nästan allt klaffade! Vi sov ifrån varandra sista natten. Jag hade en mysig morgon, först med min mamma och sen med mina tärnor hos frissan. Vi åkte i en snygg muskelbil till kyrkan sen, jag och tärnorna. Jag var nervös inför vigseln för det krånglade lite precis innan men allt gick jätte bra! Jag blev inledd av min pappa vilket var sååå mysigt!! Min m2b var så fin! Solisten sjöng underbart. Efteråt var det fotografering som jag hoppas innebär några snygga bilder. Jag väntar spänt på att få se dem imorrn. Fotografen var mycket lättsam och trevlig. Sen blev vi hämtade i en vit VW Eos som var pyntad dagen till ära. Där i låg det en korg med champagne, snittar och vindruvor. Vi åkte ett varv genom stan innan vi åkte ut till festlokalen. När vi kom fram stod alla gäster på balkongen och sjöng för oss. När vi kommit upp till lokalen bildade alla en allé som vi skulle springa igenom medan de smällde ballonger. Sen var kvällen fullspeckad med tal, bilspel, redigerade filmer ifrån möhippan och svensexan, filmhälsningar ifrån vänner och släktingar som inte kunde närvara, telegram, spex, sketcher m.m. Något vi blev väldigt rörda av var när Jonas bestman som aldrig har tagit en ton i sitt liv sjöng "Aldrig ska jag sluta älska dig" för oss. Han sjöng versenrna och alla andra vänner stod bakom och sjöng refrängen. Och när min mormor och morfar (+morbor & kusin) som inte kunde närvara spelat in videohälsningar till oss och skickat ifrån USA, kunde jag bara inte låta bli att fälla tårar. Det var inte tråkigt en sekund! Jag är så otroligt rörd och tacksam för hur otroligt mycket folk la ner sig alltså! Vi kände oss otroligt älskade av andra och förälskade i varandra. Till och med solen lyste, den som ingen sett på flera veckor. Det kändes om allt hade en mening lixom. Maten var god och tårtan likaså. Dj var jätte bra, det var god stämmning och det blev mycket dans precis som vi hade hoppats. En riktig kanon dag! Jag blir fortfarande rörd när jag tänker på det! Vi kom fram till hotellet runt 03 på natten där vi hade en mysig bröllopsnatt. På morgonen bytte vi morgongåvor och badade jacuzzi. Dagen efter åt vi rester och öppnade paket med de närmaste och de långväga gästerna hos svärföräldrarna. Också då var det bra väder! Många sa att det var det mest personliga bröllop de varit på och så kände jag också (kanske är för att det är mitt eget, haha!). Jag rekomenderar alla att gifta sig, det är en av de bästa sakerna vi gjort! Det var värt allt slit och alla pengar.

Massor med bilder finns på:
    www.alexandraochjonas.com
    Gå in på fotoalbum.

Lycka till ni som fortfarande planerar!

//Alexandra

• Svar på tråden 21/7-07 Nu är jag Jonas fru!
  • Jonas fru

Alla som skrivit: Tack, Tack, tack!!! Ni är så snälla!

Mitziemoe: Ja, alltså man sjunger en sång och för varje vers man avslutar så sätter man på sig en ny grej. "Öron" som består av de där papperstallrikarna, "tänder", "Ögon" som består av snappsglas och "hatten" som då är plastpåsen. Det är skit kul för man ser så otroligt rolig ut. Vi gjorde den nästan direkt när vi kom dit för det är en suverän isbrytare.Många gäster sa att det var så bra att vi gjorde det där direkt. Kommer inte ihåg sången just nu för jag sitter på jobbet men det är en text om hur roligt det ska bli på bröllopsfesten och om hur glada gästerna är som fått komma och så är det en känd melodi till. Ska kolla upp det där. Haha ... skrattar fortfarande åt tanken!!

Svar på tråden 21/7-07 Nu är jag Jonas fru!