• Skottdagen 2008

Någon till som gifter sig 29/2 2008?

Är det någon till som valt skottdagen 2008? Vi tyckte det vore kul att gifta sig på en dag som inte finns vartenda år och de gånger den dagen kommer åter så gör man något häftigare av det än bara få en blomsterkvast :) . Hur kom ni fram till er dag?

• Svar på tråden Någon till som gifter sig 29/2 2008?
  • Skottdagen2008

Vi var på det klara att om vi inte kunde få iskyrkan skulle det bli träkyrkan och nu i efterhand är vi lyckliga att det blev så också.

Jag ska fixas hos Hairliga Hår. är lite osäker på sminkningen ännu om de ska fixa eller om jag gör det själv. Man vill ju känna sig som sig själv fast vackrare. är osäker på om det ska fokuseras på ögonen eller på munnen. Mina ögon är små och tråkiga medan jag har en rätt fyllig mun, hm..... Eva på Hairliga Hår ville fokusera på läpparna och göra mig till en sorts snövit. Har svart page hår och ska ha en strasstiara som ser ut som en krona. självklart den dyraste som butiken hade, suck!

Vi ska ha två marsalker, våra bröder. Vår son är bara 2 år då så han vill vi inte ha med där framme. Mammasjälen måste få lite ro.

• Skottdagen2008

Hur går det soda30?

• Emindith

Vi gifter oss också den 29/2! =) Förlovade oss den 29/2 -04 så datumet kändes givet. Fast det blir inte tre bröllop i samma stad, vi tänkte nämligen hålla oss i Eskilstuna.

Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Skottdagen2008

Ganska bra, men mycket kvar:
    kyrka
    lokal
    frisör
    präst
    klänning (ska bara sys efter min kropp sen)
    m2bs kläder
    vi har redan fått svar på inbjudningarna
    håller på med festprogram

har kvar planering av festen
    pynt
    musik
    placering
    osv osv

• helgabritta
    Skottdagen2008 skrev 2007-10-02 23:41:22 följande:
    Ganska bra, men mycket kvar:kyrkalokalfrisörprästklänning (ska bara sys efter min kropp sen)m2bs klädervi har redan fått svar på inbjudningarnahåller på med festprogramhar kvar planering av festenpyntmusikplaceringosv osv
    oj va du har kommit långt!!!
    vi planerar o gifta oss den 16 februari och jag har inte
    ens bestämt hur mina inbjudningskort ska se ut!!! :)
    *känner mig plötsligt lite stressad*
  • MrsHsoon

Hej!
    Vi ska oxa gifta oss den 16feb....Vi har sista anmalningsdagen nu den 1nov =) Fast vi har anledning till att va ute i sa extremt god tid da over halften av gasterna ar spridda over hela varlden.
    ...NU ar det bara till att hoppas pa att det ar en san dar idylliskt vacker vinterdag med sprakande solsken med stundvis snoande=)

• Skottdagen2008

Extremt god tid? Jag läste i Allt om bröllop att man ska skicka ut inbjudan 9 månader i förväg och få tillvbaka dem 6 månader före och det gjorde vi. Det är perfekt att redan nu veta vilka som kommer och vilka som inte kan/vill.

Jag har förstått att enligt gammal sed skickas det ut 6 veckor före, men herrejösses, vem har inte planerat in sina helger långt i förväg. Vi kunde inte gå på ett bröllop just för att inbjudan kom så sent.

Vi valde också att skicka ut så tidigt för det är svårt att få tag på flyg/tåg och hotell där vi ska gifta oss. Man måste helt enkelt vara ute i god tid och det där med Save the date, varför inte skicka inbjudan på en gång istället. Våra gäster måste ju ta semester och troligen spara en slant för flyget är dyrt och hotellnätter är ju inte billigt det heller.

• smaragd prinsessa

Halloj!

Vi har åxå bestämt oss för den 29/2.
    De som fått reda på det hittlls har skrattat och sagt att det är pga brudgummen som vi väljer detta datum, för att han inte ska behöva komma ihåg bröllopsdagen varje år ;)

Vi är i full gång med planeringen. ska snart skicka ut inbjudningarna. Jag är lite av ett kontrollfreak och vill gärna veta ganska snart hur många som kan/vill komma.

Vi ska dock gifta oss i Kalmar.

• Emindith

Oj, oj, oj... NU blev jag riktigt stressad! Vi har inte ens lokalen ordnad ännu (vi har hittat en vi vill ha, men det är omöjligt att få tag i uthyraren ) Inbjudningskorten är inte ens påbörjade... Vi ska ha borgerligt bröllop och behöver inte boka vare sig kyrka eller präst. Enligt kommunens hemsida behöver man vara ute i god tid och boka vigselförrättare, dvs minst EN VECKA innan. Tror det blir liiite tidigare än så dock.

Har funderingar på att sy min klänning själv (bild finns i mitt galleri) men det ska ju betyda otur att göra det. Sen behöver jag en klänning med täckt rygg och det verkar inte vara helt lätt att hitta såna idag, därför passar "min" så bra. Även håret tänkte jag fixa själv. Blivande maken har redan flera kvalitetskostymer så honom ska vi möjligen hitta en ny skjorta + slips till.

Vad jag babblar... =S

Hur stora bröllop kommer ni att ha, dvs hur många gäster? Och hur stora budgetar, om man får fråga?

• smaragd prinsessa

Vi kommer att bjuda 65 personer och hoppas såklart att alla vill/kan komma. år budget ligger påå 55000kr och vi vet att vi kommer att klara oss under den åxå, vilket känns väldigt skönt. För som det ser ut just nu så har vi alla de "stora" utgifterna avklarade såsom klänning etc, ringar, lokal, mat så nu är det mer finliret som har med dukningen att göra där vi kan styra hur mkt det kan kosta och likaså inbjudningarna.
    Där kan vi välja att göra dem själv för en billigare peng om vi så vill.

Svar på tråden Någon till som gifter sig 29/2 2008?