• Thailands brud

Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner

Tyvärr blir det lite smolk i bägaren när vårt bröllop går av stapeln. Ha i dagarna fått resa på att det varit ett himmelens liv mellan mina kompisar från olika städer gällande min möhippa. Det hela har slutat med att halva kompisgänget inte kommer på möhippan. Denna halvan verkar heller inte tro att jag kommer att få resa på hur de har betett sig och de planerar nu en möhippa på egen hand som enl igt min sambo kan jämföras med "en riktigt rå svensexa". Min tärna som ordnat allt för mig är helt förkrossad och bara gråter....hon har blivit så illa behandlad hela tiden av dessa tjejer och stått på sig när dom föreslagit det ena värre än det andra.... Jag vet inte var jag ska stå riktigt men efter att ha läst mina sk vänners mail till tärnan kokar jag och vill nog aldrig mer vet av dom....

Känns så himla tråkigt och pinsamt att ha satt min tärna i denna sitsen! Ville bara skriva av mig lite

• Svar på tråden Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner
  • Addiz

Oj Thailands brud! Vad tråkigt! Kan det inte bara ha blivit nåt missförstånd? Annars har man ju läst en hel del här på BT, och det verkar som om att bröllop tar fram det bästa OCH det värsta hos folk runtomkring en...
    Hoppas det löser sig för dig och din tärna!

• Lilla Li

Oj vilket problem! Jobbigt när man får se sina vänner bete sig illa mot andra vänner på det sättet...

Hade jag varit du så hade jag samlat vännerna som betett sig illa och tagit ett allvarligt snack med dem. Det handlar ju inte om att du ska försöka styra upp din möhippa, utan om att du faktiskt försvarar din tärna och andra som blivit illa behandlade. Du hade ju inte tolererat att de behandlat dig eller din blivande på det viset, då ska du inte tolerera att de behandlar dina vänner så heller.

De borde skämmas rejält - både över sitt beteende och över att de inte är mer hänsynsfulla vad gäller din möhippa. Det låter ju som om de planerar något som du antagligen inte skulle uppskatta. Återigen - det handlar inte om att du ska styra upp möhippan, utan om att de ska respektera dig och de vänner som håller i alltihop. Så behandlar man inte folk!

• brud K

vänner beter sig konstigt när man ska gifta sig tycker jag.. har sätt sidor hos mina vänner jag inte gillar ska jag säga.. suck..

• Linum

...och jag känner mig helt plötsligt glad över att jag inte har så många vänner...

Så tråkigt när folk inte kan komma överens. Tycker att du ska prata med dina sk vänner, fast efter bröllopet. Det är ju faktiskt bara att vägra vara med på sin egen möhippa om de har tänkt vara taskiga mot dig. Det hade jag gjort.

• FredagenDen13

Usch vad tråkigt!
    Tyvärr så känner jag igen mig lite grand. Visst, det slutade med att "alla" dök upp, men jag vet ju hur mycket skitsnack & andra tråkigheter som var innan allt blev bestämt.
    *suclar*

• FredagenDen13

*suckar* skall det vara...

• Millanese

*SUCK*

Kan inte låta bli att tänka "Typiskt flickor". Varför kan inte töser fungera i grupp? Det är för en god sak skull man gör en möhippa. Då fler än två flickor åt gången ska göra något tenderar det att bli massa skitsnack mm mm.

Själv väntar jag på min möhippa och hoppas innerligt att alla kan hålla sams.

• Thailands brud

Ja jag vet egentligen inte vad jag ska säga om det här...

Jag har gett min tärna mitt fulla stöd och är henne evigt tacksam att hon stått emot deras vidriga förslag. Jag har bett henne att inte tänka på dem mer och istället blicka framemot bröllopsdagen-jag tycker vi ska vara glada att vi slipper dem på möhippan med tanke på att deras inställning är att DE ska ha en rolig festkväll. Droppen till att de inte kommer är att det gratisboende som min tärna ordnat var för långt ifrån så att de alla inte kan dricka utan i så fall måst ställa sin bl i en anan stad vilket de absolut inte kunde tänka sig att göra. Enligt min tärna så har alla i mitt kompisgäng reagerat över just detta att de alla måste dricka...det är ju inte dom som ska stå i centrum.

Men men! Jag ser framemot en rolig möhippa för jag vet att min tärna gjort allt för att göra något bra för mig och jag hoppas att on inte spiller fler tårar över dom som inte kommer.

• FredagenDen13

Thailands brud:
    Mycket bra tänkt!
    Det är din dag, det är du som skall ha roligt, å det är jag säker på att du kommer att få!

Lycka till!

• åsita

Intressant resonemang hos dina "kompisar" tycker jag. Kan de omöjligt roa sig och ha kul utan sprit? Då har de nog svårt att vara sig själva.

Svar på tråden Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner