• Thailands brud

Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner

Tyvärr blir det lite smolk i bägaren när vårt bröllop går av stapeln. Ha i dagarna fått resa på att det varit ett himmelens liv mellan mina kompisar från olika städer gällande min möhippa. Det hela har slutat med att halva kompisgänget inte kommer på möhippan. Denna halvan verkar heller inte tro att jag kommer att få resa på hur de har betett sig och de planerar nu en möhippa på egen hand som enl igt min sambo kan jämföras med "en riktigt rå svensexa". Min tärna som ordnat allt för mig är helt förkrossad och bara gråter....hon har blivit så illa behandlad hela tiden av dessa tjejer och stått på sig när dom föreslagit det ena värre än det andra.... Jag vet inte var jag ska stå riktigt men efter att ha läst mina sk vänners mail till tärnan kokar jag och vill nog aldrig mer vet av dom....

Känns så himla tråkigt och pinsamt att ha satt min tärna i denna sitsen! Ville bara skriva av mig lite

• Svar på tråden Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner
  • Thailands brud

Ja jag vet egentligen inte vad jag ska säga om det här...

Jag har gett min tärna mitt fulla stöd och är henne evigt tacksam att hon stått emot deras vidriga förslag. Jag har bett henne att inte tänka på dem mer och istället blicka framemot bröllopsdagen-jag tycker vi ska vara glada att vi slipper dem på möhippan med tanke på att deras inställning är att DE ska ha en rolig festkväll. Droppen till att de inte kommer är att det gratisboende som min tärna ordnat var för långt ifrån så att de alla inte kan dricka utan i så fall måst ställa sin bl i en anan stad vilket de absolut inte kunde tänka sig att göra. Enligt min tärna så har alla i mitt kompisgäng reagerat över just detta att de alla måste dricka...det är ju inte dom som ska stå i centrum.

Men men! Jag ser framemot en rolig möhippa för jag vet att min tärna gjort allt för att göra något bra för mig och jag hoppas att on inte spiller fler tårar över dom som inte kommer.

• Thailands brud

åsita- Ja det är precis min tanke, varöfr kan man inte ha roligt utan sprit?? Är spriten viktigare än att göra en gammal vän glad med sin närvaro så har man nog ett ganska ohälsosamt förhållande till alkohol. Detta kommer jag att förklara för dom när allting är över,just nu vill jag nite lägga ner mer tid på dom.

• Thailands brud

Jo jag har blivit hippad! Halva gänget uteblev som väntat vilket minimerade skaran av anhängare...kändes ärligt talat ganska fattigt och trist, ibland stannade jag upp och undrade vad det var för fel på mig som inte har fler vänner som vill hippa mig.

De tjejer som kom hade ordnat en fantastisk dag för mig som jag sent kommer att glömma. Min tärna slet som ett djur för att göra dagen minnesvärd och hon lyckades. Tyckte dock synd om henne då några av deltagarna var mindre entusiastiska och helt enkelt super tråkiga. Det blev ju också väldigt dyrt för dem eftersom halva gänget hoppade av i sista stund....

Med spänning väntade jag på att det uteblivna gänget skulle ta upp detta till diskussion men ingen har hittills nämnt NÅGONTING kring det inträffade. De har frågat hur hippan var men inte kommenterat sin egen frånvaro alls-jag har inte tagit upp det heller utan konstaterar krasst att de inte är de vänner jag trodde att de var. När bröllopet är över anser jag att våra vägar skiljs åt.

• Thailands brud

Mja deras närvaro på bröllopet känns väldigt kosntigt ärligt talat...har inte vant mig vid att jag är besviken på dem ännu! De har stått mig så nära under så lång tid att det känns så ovant att de INTE gör det... Det är inte det att jag tvekar på vad jag ska känna-jag ÄR besviken på dem för allt de gjort, men det känns så ofattbart

Min sambo och jag har pratat lite om deras närvaro på bröllopet och hade jag haft lite mer råg i ryggen hade jag nog bett dem att inte komma eftersom vi varit väldigt selektiva och endast vill ha den närmaste kretsen där. Jag orkar inte göra så stor sak av allting och vet inte om jag vågar vara så rak oc härlig mot dom.

Jag har dock ändrat i bordsplaceringen så att de alla sitter längst bort och ute på kanter etc, jag vill INTE dem närmast oss. Jag är inte bara besviken på dem för att de inte kom utan också för allt de utsatt min bästa kompis/tärna för. Det skulle kännas respektlöst mot henne att bara låtsas som om det regnar nu efteråt...

• Thailands brud

Min blivande fick en fantastisk svensexa! Är verkligen imponerad av hans bästa kompis så fint han ordnat allting.

Ska dock int sticka under stolen med att jag mår lite halv kass när jag tänker på hur kul an hade när han var ute på kvällen. Kom hem kl 4 på morgonen och hade aldrig haft så kul sa han. Jag undrar varför han aldrig kan släppa loss så när jag är med och vi är ute tillsammans..... Men men, inget att lägga så stor vikt vid hoppas jag

• Thailands brud

Nej dom gör ju inte det Såg en bild i tidningen av honom dock med flera lystna tjejblickar på sig...haha

Så man får ju hoppas att han höll sig på mattan, enligt honom själv haglad erbjudandena....varför berättar man sånt för sin blivande fru liksom...? hade det inte varit för det sexuella skulle jag blivit homo

Svar på tråden Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner