BT - vad tycker ni?
Förstår inte riktigt varför feminism används som att det syftar på något negativt i den här tråden.
Man är ju ganska dumförklarad om man hävdar att man INTE är feminism.
Förstår inte riktigt varför feminism används som att det syftar på något negativt i den här tråden.
Man är ju ganska dumförklarad om man hävdar att man INTE är feminism.
feminist ska det ju stå.
Ojdå, nu fick det hela ett abrupt slut.
Du har rätt att jag inte vet så mycket om dig men att du antydde att du inte var feminist fick mig att reagera. Jag blir ganska upprörda på kvinnor som inte vill förändra bilden av att kvinnor är underordnade män, och jag förstår inte hur man motiverar ett sådant ställningstagande.
Men du uttalar dig ju om feminism och då måste jag väl få kommentera det. Även om jag blir upprörd så var det inte meningen att kalla dig dum. Men jag står för att det inte var ett så genomtänkt uttalande av dig.
Nej självklart är det så. Men folk har nog en snedvriden bild av feminism. Feminism innebär enbart att man vill förändra den bilden, sedan har olika inriktningar inom röelsen gett den ett dåligt namn.
Jag förstår inte varför folk är så rädda för själva ordet. Det betyder i grunden inget annat än att man vill förändra den bilden att kvinnor är underordnade män. Och då borde väl de flesta vara feminister, iallafall de flesta kvinnor... eller??
Lena+Mattias=sant
Du har rätt men definitionen kvinnovälde syftar inte på feminsm som ett politiskt ställningstagande.
Lena+Mattias=sant.
Jag håller med dig. Jag tycker inte om bestämda könsroller utan tycker bättre om att prata om genus istället för kön.
Ja, jag är faktiskt genusforskare. Tycker att det är superintressant.
Ibland kan jag bli lite för uppspelt av ämnet, därav mitt klumpiga uttalande på denna tråd. Men i stundens hetta...
Duchess.
Jag är i grunden socialantropolog men har genusvetenskap som mitt breddningsämne. De ligger väldigt nära varandra eller till och med går ihop så därav har jag möjlighet att forska i genusrelaterade frågor. Håller på i inledningsstadiet av min avhandling.
Det är inte så mycket killar, det har du rätt så han är nog ganska unik.
Anton.
Det är ju det som är så intressant med diskussioner. Att de tar nya vändningar och öppnar upp för nya infallsvinklar och ämnen.