Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av det?... 1 år!!!!

Frejis, jo farmor bor hemma, hon blev ju så här konstig för ett par veckor sedan bara, fast hon bor på ett sådant där ställe där hon har larmknapp fast i övrigt ingen annan hjälp än städhjälp någon gång i månaden. De får väl försöka få till ett möte för att se vad de ska göra nu men tydligen klarar hon att laga mat själv fortfarande. Hon har precis fått medicin mot de här hallucinationerna nu från igår, annars har hon bara haft medicin mot högt blodtryck.

Men vilket elände med tantbesök!!! Tur att ni har ivf på gång så ni vet vad nästa steg är, synd bara att maken inte kunde dra av det på sitt jobb. Hur var det, kom du någon vart med att få reda på vad det var för fel på dina värden som din klantläkare inte klarade av att reda ut?

• BrudSommar2006

Frejis!!!!! Iiiiiihhhhhh!!!!! Grattis, grattis, grattis!!!! Har du gått och fått upp maken nu redan kanske? Det här är ju heelt fantastiskt, vilken morgon!!!

FruLlan, en sådan envis liten krabat, hoppas att du slipper igångsättning, fast å andra sidan kan det kanske vara lika skönt att veta vilken dag det blir! Jag fick ju värkstimulerande dropp i alla fall så det slapp man ju inte oavsett.

Ska iväg och klippa mig snart, sedan ska vi köpa lite nya växter till lägenheten och till balkongen inför fotningen på tisdag.

Suck, bebisen ligger här och är riktigt sur, det är dags för hennes morgonsömn men hon vill inte somna så klart.

Ikväll ska vi äta middag hos mina föräldrar och farmor ska vara med, tur att Iris inte förstår vad man säger än, hade hon varit äldre och gått på dagis hade hon väl kommit dit och pratat om droger som ramlar ner från himlen och så hade vi väl fått socialen efter oss...

Vad det gäller hunden så väntar vi på att veterinären ska researcha lite mer innan vi vet om eventuella behandlingar eller så.

Page, kan www.boxexperience.se vara någonting?

• BrudSommar2006

God morgon! Igår var ju en spännande dag här i tråden, hoppas att den där plusvågen kommer nu.

Idag ska vi till BVC för första vaccinationen, hoppas bara att det inte blir lika hysteriskt som sist jag var där! Nu får vi se hur stor den lilla knubbisen hunnit bli också. Undrar om hon kommer att ha feber i morgon efter vaccinationen.

Den här veckan händer det mycket, BVC idag, mäklaren kommer och fotar i morgon, återbesök på MVC på onsdag, träffa prästen inför dopet på torsdag och så dop på lördag. På fredag antar jag att vi måste fixa inför dopet och handla så det blir en fullspäckad vecka.

Vänner, hur har det gått med mjölkstockningen? Man lever ju i ständig fasa för att råka ut för det.

Iris har börjat äta mindre den senaste tiden, man är ju van vid att hon jämt är hungrig och behöver extra ersättning för att inte skrika men nu verkar hon i det närmaste ha bestämt sig för att klara sig bara på amning för nu vill hon knappt ha ersättningen längre. Hon kanske har tröttnat på den och tycker att det är mysigare att amma, det är ju bara det att man inte är van vid att hon klarar sig på det. Nu har jag blandat i ordning och fått hälla ut varje dag i stället!

Jag sitter här och ser mig omkring i lägenheten och njuter av hur fint och undanplockat det är, tänk om man alltid kunde ha det så här! Nya krukväxter, nya växter till balkongen, till och med nya växter i akvariet.

Iris skriker mycket varannan dag och är nöjd varannan dag, man undrar vad det beror på... Hon sover mer nu också än hon gjort tidgare, i alla fall sover hon längre pass åt gången på dagarna och jag är ju van vid att hon sover i tiominuterspass bara. Nu går man och undrar när hon ska vakna och inser sedan att man kunnat få massor gjort i stället! På nätterna somnar hon kanske vid nio - tiotiden och sover en tre timmar, sedan efter det sover hon kanske två timmar, efter det börjar hon vakna varje timme, suck. Så det gäller att man går och lägger sig tidigt om man ska få chans att sova några timmar själv också.

Tyvärr kom vi hem sent igår eftersom vi ätit middag ute hos mina föräldrar efter att de haft Iris i stort sätt hela dagen medan vi farit runt och fixat till lägenheten och hon hade redan sovit flera timmar när jag väl var klar att gå och lägga mig. Så i natt känns det inte som att jag sovit på långa vägar tillräckligt men, men... Får försöka gå och lägga mig tidigt i kväll och få henne att somna hyfsat tidigt också, får se hur det går.

• BrudSommar2006

Nu har vi varit både på BVC och öppna förskolan. Det började ju bra på BVC den här gången men att mäta var ju inte så kul som vanligt. Sedan var ju vaccineringen rena katastrofen och så var en tvärilsken bebis ett faktum igen... Fast fördelen var att hon blev så arg att hon somnade i bilen på väg därifrån sedan! Nu vid tre och en halv månad så är hon i vilket fall 66,5 cm lång och väger 8,56 kg och är vad jag förstår riktigt stor för sin ålder.

Öppna förskolan var en sådan där grupp för barn upp till ett år men Iris var så klart yngst, det är väl inte många som går dit innan barnet kan krypa och hålla i saker gissar jag, men hon verkade tycka att det var jättespännande att sitta och titta på de andra barnen och somnade igen i bilen sedan och sover än. Fast tydligen så kan hon ju få feber och sova mycket av vaccineringen så jag vet ju inte vilket det är än i och för sig.

Kan man få mjölkstockning av fel tag, det visste jag inte, jag tycker att det händer hela tiden så nu ska jag passa mig mer. Ofta på nätterna när jag ligger och ammar så känner jag att det kanske inte blir helt rätt tag men orkar inte riktigt rätta till det utan vill bara att hon ska somna om så fort som möjligt. Sitter jag upp och ammar tycker jag sällan att det lyckas bli dåligt tag.

Vänner, jag är ju inte orolig för att hon äter för lite så mycket som hon väger och när hon skriker vill hon aldrig äta så jag tror inte att det är för att hon är hungrig. Trött kan hon ju vara, det är ju svårt att veta även om man tycker att hon sovit hyfsat och huruvida hon har ont i magen tycker jag är omöjligt att veta. Kör med minifom för säkerhets skull, tycker att det får henne att bajsa oftare så någon nytta gör det nog.

• BrudSommar2006

Lapinette, ja, det förstår jag, det är verkligen orättvist! Fast de har ju faktiskt inte hittat något fel så det är ju absolut troligt att det kommer att bli din tur snart.

• BrudSommar2006

Vänner, jag har tagit fasta på det du sagt om att han brukar vara vaken ungefär två och en halv timme innan han behöver sova igen och ha det lite som en riktlinje för när jag tror att det är dags för henne att sova igen. Bra att ha något att gå efter i alla fall på ett ungefär. Hittills har det löst sig ändå genom att vi har åkt bil någonstans och hon ofta somnar i bilen eller varit ute med vagnen någonstans och haft tur och fått henne att somna i den. Annars somnar hon ofta på amningskudden.

Piggelin, jag har också velat gå ut och gå med vagnen men det har bara inte gått eftersom hon blir riktigt arg när man lägger henne i vagnen! Fast nu när hon är i alla fall lite mer stabil fast hon inte kan sitta än så har jag pallat upp henne med lite kuddar så att hon halvsitter i vagnen och så ett täcke hopvikt under baken så att hon inte hasar ner och då blir hon inte lika arg. Ibland går det inte utan att hon börjar skrika hysteriskt, t ex när vi var i centrum och handlade härom dagen så att jag fick bära henne ett tag, men allt oftare så antingen tittar hon sig nöjt omkring eller så somnar hon med nappen i munnen. Skönt att hon äntligen börjar ta napp nu också, tror att det hjälper lite med.

• BrudSommar2006

Själv är jag mer för ljus choklad, kanske för att jag inte heller dricker rött vin till makens besvikelse. Eller äter kött... också till mina föräldrars besvikelse, fast de har väl vant sig. Fast earl grey och choklad låter riktigt gott, till och med mörk choklad, måste prova om bebisen och jag lyckas ta oss ut senare idag.

Sitter och väntar på att mäklaren ska komma och fota, det känns lite nervöst, har man verkligen plockat undan tillräckligt tro???

Lapinette, fel tråd eller inte, när du siter där med liten bebis så kan nätshoppandet få nytt liv!

• BrudSommar2006

Snartis, har du fått en liten en som gillar att åka vagn!!! Stor tur!!! Här är det först nu jag överhuvudtaget kan börja fundera på att ge mig ut med vagnen, hon har lite bättre tålamod nu och kan tänka sig att halvsitta i vagnen och fundera över livet en stund. Synd bara att man inte vet hur länge innan hon ger upp och tappar tålamodet så man vet aldrig hur länge man törs vara ute. Jag skulle t ex gärna gå ner till Solna centrum och handla och gå tillbaka hellre än att strula med bilen men det kan ju bli en riktig plåga om hon börjar illvråla där nere och det är långt hem! Nu känns det väl kallt att stanna halvägs och amma också, kan kanske muta henne med flaska men måste troligtvis lyfta upp henne ur vagnen och bära en stund hursom, kan bli krångligt.

Davidanne, jag minns det där med lukter, usch, allt luktade illa, även maken bitvis, stackarn!

Hjälp, jag kände att jag behövde vila en liten stund och tog med mig bebisen och gick och lade mig, bara det att jag har varit uppe länge nu men hon vill inte vakna!! Hur ska det gå i natt undrar man...

• BrudSommar2006

Jag har just haft dagen from hell med bebisen, suck. Det började med att jag skulle på efterkontroll på MVC och jag hade tänkt att åka hela vägen ut till mina föräldrar och tillbaka igen bara för att få bebisvakt men så blev jag övertalad att ta med mig henne i stället. Det skulle gå så bra att ha henne i bilstolen under undersökningen sade alla fast jag hade mina tvivel. Hur dum får man vara, vem känner henne bäst! Jag visste så klart innerst inne att det inte skulle gå. Hon illvrålade under hela besöket, det gick inte att höra vad BM sade och att föra ett vettigt samtal om varför jag har ont osv var ju i det närmaste omöjligt. Till sist fick jag ge mig därifrån med några broschyrer och så lyckades jag läsa på läpparna att hon försökte säga att jag fick ringa om det var något.

Sedan skulle jag till en bekant som är mammaledig någon månad till med sitt andra barn och äta lunch och hon vrålade så klart i bilen på vägen dit tills hon tacksamt nog somnade. Sedan var hon nöjd ett tag när hon vaknade tills jag försökte lägga henne ifrån mig för att äta lunch, vet inte varför jag ens provade för sedan tog det ett himla tag att få henne på gott humör igen. Sedan lyckades vi faktiskt gå en promenad på en halvtimme och de sov i sina vagnar båda två, bästa halvtimmen på hela dagen. När vi kom tillbaka och skulle fika så sov hennes vidare medan Iris så klart vaknade så fort vagnen stannade men hon satt i alla fall i mitt knä ett tag. Sedan var det dags igen och när jag klädde på henne och for hemåt så var det illvrål igen tills hon slumrade in en stund igen. På det hela taget så har jag varken lyckats få henne att äta ordentligt eller sova tillräckligt när jag varit hemifrån. Tror jag stannar hemma i lägenheten resten av min mammaledighet...

• BrudSommar2006

Muggles, min linje har inte helt försvunnit än, jag blev helt mörkbrun, nästan svart i naveln i samband med att jag fick den och det fjällade bort alltihop bara för några dagar sedan och jag tycker nog att linjen börjat blekna lite nu bitvis. Det verkar dock ta tid att bli av med den helt.

Nej, nu är det läggdags när bebisen äntligen somnat!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!