God morgon! Igår var ju en spännande dag här i tråden, hoppas att den där plusvågen kommer nu.
Idag ska vi till BVC för första vaccinationen, hoppas bara att det inte blir lika hysteriskt som sist jag var där! Nu får vi se hur stor den lilla knubbisen hunnit bli också. Undrar om hon kommer att ha feber i morgon efter vaccinationen.
Den här veckan händer det mycket, BVC idag, mäklaren kommer och fotar i morgon, återbesök på MVC på onsdag, träffa prästen inför dopet på torsdag och så dop på lördag. På fredag antar jag att vi måste fixa inför dopet och handla så det blir en fullspäckad vecka.
Vänner, hur har det gått med mjölkstockningen? Man lever ju i ständig fasa för att råka ut för det.
Iris har börjat äta mindre den senaste tiden, man är ju van vid att hon jämt är hungrig och behöver extra ersättning för att inte skrika men nu verkar hon i det närmaste ha bestämt sig för att klara sig bara på amning för nu vill hon knappt ha ersättningen längre. Hon kanske har tröttnat på den och tycker att det är mysigare att amma, det är ju bara det att man inte är van vid att hon klarar sig på det. Nu har jag blandat i ordning och fått hälla ut varje dag i stället!
Jag sitter här och ser mig omkring i lägenheten och njuter av hur fint och undanplockat det är, tänk om man alltid kunde ha det så här! Nya krukväxter, nya växter till balkongen, till och med nya växter i akvariet.
Iris skriker mycket varannan dag och är nöjd varannan dag, man undrar vad det beror på... Hon sover mer nu också än hon gjort tidgare, i alla fall sover hon längre pass åt gången på dagarna och jag är ju van vid att hon sover i tiominuterspass bara. Nu går man och undrar när hon ska vakna och inser sedan att man kunnat få massor gjort i stället! På nätterna somnar hon kanske vid nio - tiotiden och sover en tre timmar, sedan efter det sover hon kanske två timmar, efter det börjar hon vakna varje timme, suck. Så det gäller att man går och lägger sig tidigt om man ska få chans att sova några timmar själv också.
Tyvärr kom vi hem sent igår eftersom vi ätit middag ute hos mina föräldrar efter att de haft Iris i stort sätt hela dagen medan vi farit runt och fixat till lägenheten och hon hade redan sovit flera timmar när jag väl var klar att gå och lägga mig. Så i natt känns det inte som att jag sovit på långa vägar tillräckligt men, men... Får försöka gå och lägga mig tidigt i kväll och få henne att somna hyfsat tidigt också, får se hur det går.